Monday 16 March 2015

MEDIA BERBAHASA MELAYU MERENTAS SEMPADAN



Rupa-rupanya Bahasa Melayu tidak asing lagi bagi penutur-penutur warga asing dan  bangsa Arab sebagi suatu solidariti, dikhabarkan bahawa pejuang-pejuang Khilafah Daulah yang dikeroyok oleh golongan penceroboh diketuai oleh Amerika Syarikat kini mendeklarasikan bahawa media berbahasa Melayu dikumandangkan kepada warga global yang memang dinanti-nanti oleh masyarakat penuturnya, apatah lagi dikeluarkan oleh golongan ikhlas kepada Allah s.w.t., orang-orang beriman dan golongan yang merdeka jiwanya diluar sempadan tanah Melayu.

Selepas ini golongan dungu-dungu yang disasarkan oleh golongan dajal sebagai penampan-penampan mereka akan mula berinteraksi dengan media tersebut dan moga-moga hati nurani mereka terubat akibat melihat media-media yang berunsur keikhlasan, tidak lagi terpengaruh oleh media-media yang mendajal dan dijadikan dungu-dungu oleh golongan dajal.

Kesan dari publisiti oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah itu akan mempercepatkan bahasa jiwa bangsa menerobos hati dan fikiran manusia yang belum memahami bahasa Melayu bersegera mempelajarinya, kerana ia bahasa antarabangsa.

Cuma bezanya, di PBB bahasa Melayu belum dikumandang secara meluas kerana anak bangsa mahir berbahasa orang putih berbanding dengan bangsa lain yang mahir berbahasa orang putih tetapi menggunakan bahasa ibunda mereka supaya penyebaran bahasa mereka relevan sepanjang zaman.

Demikian juga di forum-forum antarabangsa, bahasa Melayu kurang dikumandangkan. Barangkali selepas pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang ikhlas mengangkat bahasa Melayu itu akan berlaku lagi susulan penerapannya sebagaimana John Cantlie mempromosikannya suatu ketika dahulu.

Di alam yang penuh kedajalan, masyarakatnya yang ikhlas mendahului kecerdikan mereka.

Sesungguhnya Allah s.w.t. bersama orang-orang yang beriman dan golongan dungu-dungu menjadi penampan-penampan kepada dajal.

Allahu Akhbar.


--------------------


Al-Azzam Media, Divisi Media Khilafah Islamiyah Berbahasa Melayu, Allahu Akbar!

By M. Fachry


Abu Nayla untuk Al-Mustaqbal Channel

AL-AZZAM MEDIA (Al-Mustaqbal Channel) – Alhamdulillah, pada hari ini, Ahad (15/3/2015) dirilis sebuah situs yang menamakan dirinya Al-Azzam Media, dengan taq line, Divisi Media Khilafah Islamiyah Berbahasa Melayu. Situs beralamat di www.azzammedia.com ini menampilkan liputan langsung dari medan pertempuran, artikel, berita, foto, dan juga video. Semoga bisa menambah kekuatan media-media yang meng-informasi-kan Daulah Khilafah apa adanya dan ber-sinergis dengan media-media pendukung Daulah Khilafah lainnya. Allahu Akbar!

Dengan logo yang cukup menarik dan kuat, Al-Azzam Media menampilkan di banner-nya bendera tauhid, bendera Daulah Khilafah. Pada tampilan perdana terdapat foto-foto eksklusif anak-anak para Muhajir asal Asia Tenggara yang sedang melaksanakan kegiatan ibadah belajar mengajar di Ma’had Abdullah Azzam. Ma’had tersebut dalam keterangannya menggunakan bahasa pengantar bahasa Melayu.

Dalam keterangannya dikatakan ; Pendidikan anak-anak dalam kekhalifhan Islam ini menekankan pada pemantapan aqidah dan tauhid. Selain pelajaran-pelajaran Diniyah, para santri juga diberikan pembinaan fisik dan kemilitean. Hal ini merupakan kurikulum standar kekhalifahan dalam rangka mempersiapkan generasi mujahid yang tangguh, insya Allah.












No comments:

Post a Comment