NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 9 March 2015

TANDA-TANDA GEMILANGNYA DAULAH ISLAMIYAH



DAULAH ISLAMIYAH MEMACU KEGEMILANGAN
Tanda-tanda kesyirikan hampir-hampir pupus terutamanya di kawasan wilayah Daulah Islamiyah. 

Ia dipupuskan oleh pejuang-pejuang yang ingin melihat supaya umat manusia menjunjung kalimatullah dan meruntuhkan kefasadan-kefasadan yang membeliti akal fikiran mereka, akhirnya doa-doa untuk memohon kebajikan tertangguh akibat kesesatan melampau atas nama ‘warisan peninggalan sejarah’ yang dipuja-puja.


Islam yang hadir dalam akal fikiran dan tindakan umat manusia, akan menjernihkan fahaman-fahaman khurafat yang bermaharajalela dalam benak tertanam di pelosok akal mereka sebagaimana terperosoknya MH370 di selatan Lautan Hindi dikawal oleh jin-jin sekutu kepada dajal.

Dengan bangkitnya pejuang-pejuang Daulah Islamiyah menghadapi gerombolan Ahzab yang akan disembelih oleh mereka seorang demi seorang. Dalam tempoh yang sama menebas kawasan-kawasan dipenuhi onak dan duri bagi memudahkan laluan manusia yang terperosok akalnya itu dipulihkan daripada ilusi-ilusi kedajalan.

Diserulah mereka supaya menginsafi diri dan semoga taubat-taubat mereka diterima oleh Allah s.w.t.:


A008
A009


“Wahai orang-orang yang beriman! Bertaubatlah kamu kepada Allah dengan " Taubat Nasuha", mudah-mudahan Tuhan kamu akan menghapuskan kesalahan-kesalahan kamu dan memasukkan kamu ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, pada hari Allah tidak akan menghinakan Nabi dan orang-orang yang beriman bersama-sama dengannya; cahaya (iman dan amal soleh) mereka, bergerak cepat di hadapan mereka dan di sebelah kanan mereka (semasa mereka berjalan); mereka berkata (ketika orang-orang munafik meraba-raba dalam gelap-gelita): "Wahai Tuhan kami! Sempurnakanlah bagi kami cahaya kami, dan limpahkanlah keampunan kepada kami; sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

Wahai Nabi! Berjihadlah (menentang) orang-orang kafir dan orang-orang munafik, serta bertindak keras terhadap mereka. Dan (sebenarnya) tempat mereka ialah neraka Jahannam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali." ( Q.S. At-Tahriim: 8-9 )



Walau bagaimanapun, ada syarat-syaratnya taubat itu, antaranya:


  1. Berhenti dan berazam meninggalkan dosa-dosa.
  2. Menyesali perbuatan-perbuatan yang lalu.
  3. Segera bertaubat tidak mengulangi lagi.

Dengan hancurnya tanda-tanda warisan sejarah purba itu, maka bermulanya tanda-tanda kegemilangan Daulah Islamiyah menyinari alam.

Allahu Akhbar.


A021
A022
A023
A024
A025
A026
A027


“Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah itu contoh ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredaan) Allah dan (balasan baik) hari akhirat, serta ia pula menyebut dan mengingati Allah banyak-banyak (dalam masa susah dan senang)

Dan pada masa orang-orang yang beriman melihat tentera Al-Ahzaab, berkatalah mereka:" Inilah yang telah dijanjikan Allah dan RasulNya kepada kami dan benarlah (apa yang telah dijanjikan) Allah dan RasulNya". Dan (angkatan tentera musuh yang mereka lihat) itu tidak memberi sebarang kesan kepada mereka selain daripada menambahkan iman dan penyerahan diri mereka bulat-bulat kepada Allah.

Di antara orang-orang yang beriman itu, ada yang bersikap benar menunaikan apa yang telah dijanjikannya kepada Allah (untuk berjuang membela Islam); maka di antara mereka ada yang telah selesai menjalankan janjinya itu (lalu gugur syahid), dan di antaranya ada yang menunggu giliran; dan mereka pula tidak mengubah (apa yang mereka janjikan itu) sedikitpun.

(Berlakunya yang demikian) supaya Allah membalas orang-orang yang benar disebabkan kebenaran mereka, dan menyeksa orang-orang yang munafik jika Ia kehendaki, atau Ia menerima taubat mereka. Sesungguhnya Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Dan Allah telah menghalau kembali (angkatan tentera) orang-orang yang kafir itu (ke tempat masing-masing) dengan keadaan mereka geram marah (kerana gagal dan hampa), mereka tidak mendapat sebarang keuntungan. Dan Allah selamatkan orang-orang yang beriman dari bencana menghadapi peperangan itu. Dan (ingatlah) adalah Allah Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.

Dan Ia menurunkan golongan Ahli Kitab (kaum Yahudi) yang membantu tentera musuh itu, dari benteng-benteng mereka (menyerah diri), setelah diisikanNya hati mereka dengan perasaan gerun. (Lalu mereka diadili dan dijatuhkan (hukuman); sebahagian di antaranya kamu bunuh, dan sebahagian lagi kamu tawan.

Dan Ia menjadikan kamu mewarisi tanah-tanah dan rumah-rumah serta harta benda mereka, dan juga tanah-tanah (di negeri-negeri lain) yang belum kamu menjejaknya. Dan (ingatlah) adalah Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.” ( Al-Quran, surah Al-Ahzaab ayat 21-27 )

-------------------


Nimrud, Warisan Berharga Bagi UNESCO, Pusat Berhala Syirik Di Mata Daulah Khilafah

By M. Fachry


M Fachry untuk Al-Mustaqbal Channel

PARIS, PRANCIS (Al-Mustaqbal Channel) – Penghancuran Nimrud, kota tua Asiria di Mosul, Irak Utara disesalkan oleh pemimpin UNESCO karena dianggap sebagai penghancuran situs bersejarah yang merupakan warisan berharga bagi dunia. Sementara di mata Daulah Khilafah , Nimrud adalah pusat kesyirikan dunia, dimana terdapat banyak patung berhala yang dijadikan tuhan-tuhan pengganti yang dalam Islam diharamkan. Allahu Akbar!

Pemimpin UNESCO, Jumat (6/3/2015), mengecam keras penghancuran kota kuno Assiria, Nimrud di Irak yang dilakukan Daulah Khilafah.

“Saya mengecam keras penghancuran situs bersejarah Nimrud. Saya sudah membicarakan masalah ini dengan pemimpin DK PBB dan Pengadilan Kriminal Internasional (ICC),” ujar Pemimpin UNESCO Irina Bokova lewat sebuah pernyataan resmi.

“Kita tak bisa tinggal diam. Penghancuran sebuah peninggalan kebudayaan adalah sebuah kejahatan perang. Saya menyerukan kepada seluruh pemimpin politik dan agama di dunia untuk menentang hal ini. Sebab tak ada pembenaran apapun untuk penghancuran peninggalan kebudayaan kemanusiaan seperti ini,” tambah Bokova.

“UNESCO bertekad akan melakukan apapun untuk mendokumentasikan dan melindungi peninggalan bersejarah di Irak dan memimpin perlawanan terhadap penjualan artefak kuno yang digunakan untuk membiayai terorisme,” kata Bokova.

Nimrud adalah nama dalam bahasa Arab untuk kota kuno Assiria bernama Kalhu yang terletak di sebelah selatan kota Mosul yang tak jauh dari Sungai Tigris, Irak. Kota kuno ini memiliki areal 360 hektare dan reruntuhan Nimrud ditemukan dalam radius satu kilometer dari desa Noomanea, provinsi Nineveh, Irak.

Nimrud, Permata Sejarah Peradaban Irak Bagi UNESCO

Bagi komunitas internasional, Nimrud adalah permata sejarah peradaban Irak yang sangat berharga. Nimrud yang dibangun pada abad ke-13 SM adalah salah satu situs arkeologi paling terkenal di Irak dan kerap disebut sebagai tempat berawalnya peradaban dunia.

Nimrud adalah ibu kota kekaisaran Assiria di saat masa Assiria baru,” kata Abdulamir Hamdani, seorang arkeolog dari Universitas Stony Brook, New York, AS.

Nama kota tua Nimrud, yang masuk dalam daftar warisan dunia UNESCO, sebenarnya adalah nama Arab untuk kota tersebut. Nama asli kota ini adalah Kalhu.

Keberadaan kota kuno itu mulai diketahui pada 1820 dan selama beberapa dekade berikutnya menjadi korban penjarahan para petualang Barat. Peninggalan kota ini kembali menjadi jarahan dan rusak berat saat invasi AS ke Irak pada 2003.

Harta karun Nimrud sebenarnya baru bisa diambil pada 1988 berupa koleksi 613 batu berharga, perhiasan emas, dan berbagai ornamen yang oleh para arkeolog digambarkan sebagai penemuan terbesar sejak ditemukannya makam Tutankhamun di Mesir pada 1923.

Sebagian besar artefak berharga dari Nimrud sebenarnya sudah dipindahkan bertahun-tahun lalu ke museum kota Mosul, Baghdad, Paris, London, dan beberapa kota besar dunia lainnya.

Namun, patung-patung “lamassu” raksasa atau kerbau bersayap berkepala manusia dan berbagai relief kuno masih berada di lokasi situs sekitar 30 kilometer sebelah selatan kota Mosul.

Nimrud merupakan sebuah situs penting dalam sejarah Mesopotamia. Sebagian besar harta paling berharga Assiria berasal dari Nimrud,” ujar Hamdani.

Nimrud Pusat Berhala Kesyirikan Dunia

Bagi Daulah Khilafah, yang ingin memurnikan tauhid umat manusia (hingga hanya Allah SWT., saja yang disembah) Nimrud adalah pusat berhala dan kesyirikan dunia. Maka di video yang dirilis Kamis (26/2) Mujahidin Daulah Khilafah berhasil menghancurkan artefak-artefak kuno berusia ribuan tahun peninggalan Kerajaan Asiria dan Akadia, Irak.

Video berdurasi lima menit itu dimulai dengan petikan ayat Al-Quran soal larangan penyembahan berhala. Seorang mujahidin Daulah Khilafah berbicara pada kamera, mengingatkan kaum Asiria dan Akadia sebagai politeis, penyembah banyak tuhan.

Kemudian, satu per satu patung berhala yang tegak berdiri dijatuhkan. Dihantam dengan palu godam hingga hancur berkeping-keping. Dalam salah satu cuplikan terlihat seorang mujahidin Daulah Khilafah menggunakan bor melubangi dan menghancurkan patung kemusyirikan kerbau bersayap (lamassu), dewa pelindung bagi masyarakat Asiria kuno, yang dibuat pada abad ke-7 sebelum Masehi.

Mujahidin Daulah Khilafah juga menghancurkan patung berhala dari Hatra, kota Helenistik-Persia di utara Irak, yang dibuat sekitar 2.000 tahun lalu.

Jadi, terlihat jelas perbedaan pandangan antara yang menganggap Nimrud adalah warisan dunia yang sangat berharga dengan yang memastikan bahwa Nimrud adalah pusat kesyirikan dimana banyak terdapat berhala-berhala yang menjadi tuhan-tuhan pengganti. Allahu Akbar!









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”