NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Saturday 24 August 2013

MASYALLAH - INDANHYA AKHLAK MUJAHIDIN SYRIA




Sabda nabi s.a.w.:

“Akan senantiasa ada satu kelompok dari umatku yang meraih kemenangan (kerana berada) di atas kebenaran, orang-orang yang menelantarkan mereka tidak akan mampu menimbulkan bahaya kepada mereka, sampai datangnya urusan Allah sementara keadaan mereka tetap seperti itu.” (H.R. Muslim & Tirmidzi)




Seorang komander mujahidin memberikan peluang terakhir kepada tentera Basyar yang sedang dikepung untuk menyerah diri dan bertaubat.

Mujahidin memberi dua pilihan kepada tentera rejim samada menyerah diri atau mereka akan menghadapi mujahidin.

"Walaupun kamu banyak membunuh dan merogol wanita Syria, tetapi yakinlah bahawa Allah maha menerima taubat. Bertaqwalah kepada Allah dan menyerahlah diri..."




Semasa serang hendap oleh pejuang ke kubu-kubu musuh seorang pejuang bersama pasukannya dan dengan keberanian pejuang-pejuang menentang kekufuran mengerunkan musuh. keberanian mereka dapat dilihat dengan tertangkapnya musuh hanya mencengkam leher musuh dengan tangan kiri sahaja. keberanian mereka menakutkan musuh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”