NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Friday 20 March 2015

KEKAFIRAN MENUTUPI KEBENARAN



Pertumbuhan manusia yang dibesarkan di kawasan pergunungan berbeza pembesarannya dengan manusia yang membesar di kawasan penuh sesak dengan kefasikan. Demikian juga manusia yang ingin mencari kebenaran ia akan berusaha kaedah-kaedah terbaik menonjol dan meuar-uarkan kebenaran itu kepada umum. Sebarkan Islam kepada semua makhluk termasuk golongan jin.

Mereka-mereka yang menggunakan angka-angka, kajian-kajian, pandangan-pandangan dan pencerahan mutlak cara-cara terbaik memulihkan akal fikiran yang berkarat memahami pengajaran-pengajaran yang terdapat dalam agama Islam terutamnya yang dibawa oleh Al-Quran dan As-Sunnah.

Pengolahan terbaik untuk membawa manusia-manusia yang degil dan terbawa-bawa dengan persepsi kehidupannya akan memberi suatu anjakan kepada kebaikan-kebaikan yang akan diperolehi daripada  mutu percambahan itu. Jika mereka ingin kebaikan, ia akan menemui kebaikan-kebaikan itu kerana ia adalah tabie kehidupan yang semua manusia idam-idamkan.

Sebaliknya jika mereka berpandukan kepada ilusi-ilusi kehidupan yang masih mengharapkan angka-angka maka ia akan menerima angka-angka yang banyak seperti yang dihebahkan oleh Amerika Syarikat bahawa pakatan kedajalan telah bersekutu dengannya sebanyak 60 buah negara menghadapi pejuang-pejuang Khilafah Daulah di bumi bertuah.

Jika melihat kepada angka-angka tersebut 1:60, akal yang sihat akan menyatakan bahawa 60 negara dengan mudah akan mengalahkan 1 negara. Jumlah 60 buah tindih 1 buah penyeklah ia, sama seperti para demontrasi di Tak Bai ditangkap oleh tentera Thailand lalu ditindih-tindih di dalam lori, ramai daripada mereka mati. Dari segi logiknya begitulah adanya.

Tetapi dari segi hakikatnya tidak seperti itu. Buktinya: beberapa kerat dajal berpakat menembak MH17 di Grabovo, Donetk, Ukraine sehingga kini semua manusia berbilion jumlahnya itu kabur sama seperti selepas subuh di kawasan pergunungan dipenuhi kabus, sukar melihat pokok-pokok.

Demikian juga beberapa kerat dajal berpakat  menyorok MH370 berbanding berbilion penduduk dunia sukar mencapai kata sepakat tentang dajal-dajal. Akhirnya dajal berbicara bahawa MH370 terperosok di dasar laut di selatan Lautan Hindi yang paling dalam. Maka MH370 yang tidak bermata itu sukar baginya melihat kawasan-kawasan pendaratan seperti pengkalan tentera Amerika Syarikat kecuali di lubang-lubang jin. Hebat dajal-dajal.

Mengapakah mereka sukar merungkai masalah-masalah kecil itu? Puncanya kerana pejuang-pejuang Daulah Islamiyah menghadapi pakatan dajal 60 buah negara. Selepas pejuang-pejuang Daulah Islamiyah membersihkan fikiran-fikiran khurafat ketua-ketua 60 buah negara itu selepas itu, penumpang-penumpang MH370 bebaslah mereka, Insya Allah. Merdeka bersama pejuang-pejuang Daulah Islamiyah.

Janji yang benar itu datangnya dari golongan yang benar, membenarkan Al-Quran dan As-Sunnah.


A016


“Dengan (Al-Quran) itu Allah menunjukkan jalan-jalan keselamatan serta kesejahteraan kepada sesiapa yang mengikut keredaanNya, dan (dengannya) Tuhan keluarkan mereka dari gelap-gelita (kufur) kepada cahaya (iman) yang terang-benderang, dengan izinNya; dan (dengannya juga) Tuhan menunjukkan mereka ke jalan yang lurus.” ( Al-Quran, surah Al-Maaidah ayat 16 )


Allahu Akhbar.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”