NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 22 March 2015

TIKRIT ISYARAT PENAWANAN BAGHDAD

  

Suara-suara pembebasan Tikrit senyap; mati selepas terpukul undur golongan dungu-dungu dari kalangan tentera Iran dan tentera Haidar Al-Abadi oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah di Tikrit. 

Mereka mula senyap selepas ribut taufan melanda bumi sebagaimana tentera-tentera Ahzab terpukul maut semasa peperanagan menghadapi pejuang-pejuang semasa era kemunculan awal Islam di Madinah.

Hari ini gerombolan pakatan kedajalan berusaha kuat untuk mencuba nasib di Tikrit. Mereka telah berusaha tetapi mengalami kesukaran untuk menembusi bentang-bentang yang telah dipagar oleh pejuang-pejuang. Sebagai tanda menerima kekalahan itu, maka diarah balik semua tentera di wilayah Tikrit.

Maka berlakulah kesunyian dilaluan yang beberapa hari yang lalui dipenuhi oleh kenderaan tentera sebagaimana selepas tiupan taufan senyap sepi kawasan-kawasan yang dilaluinya. Kesan-kesan tiupan taufan itu sedikit daripadanya ditunjukkan kepada umum untuk makluman dan sebahagian bencana pula disenyapkan supaya tidak dirasai kedukaannya oleh prajurit-prajurit yang berada dibarisan belakang. Orang ramai langsung tidak merasainya. Hebat perancang-perancang kedajalan beraksi.

Walaupun bilangan penceroboh-penceroboh Tikrit ribuan prajurit ketika melakukan serangan di Tikrit tetapi akhirnya kematian menanti mereka di sana. Mereka pun berundur mendapatkan kedudukan sebagai persediaan menghadapi serangan balas daripada pejuang-pejuang Khilafah Daulah yang akan dilakukan pada bila-bila masa sahaja. 

Jika mereka bernasib baik, nyawa-nyawa mereka  tidak akan menyusuli seperti rakan-rakan  yang terkorban di wilayah Tikrit dihancurkan oleh pejuang-pejuang.

Ilusi-ilusi kematian itu akan senentiasa terngiang-ngiang dibenak mereka kerana ia adalah suatu janji yang benar. 

Seperti yang pernah diperingatkan bahawa pejuang-pejuang itu akan memenangi peperangan di Tikrit maka kini langkah kanan wajar dimulakan selepas beberapa kawasan telah diselesaikan penebasannya bagi memudahkan laluan yang sahih menggenggam Baghdad.

Sesungguhnya kemenangan itu senentiasa menunggu pejuang-pejuang yang istikamah.

Allahu Akhbar.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”