NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 11 March 2015

LOKASI-LOKASI BERDARAH




Kini, di wilayah Daulah Islamiyah sedang diasak oleh gerombolan kuffar untuk merebut khazanah bumi bertuah dari barang-barang yang tercicir dari tangan kaum muslimin. 

Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah pula ingin mengutip balik barang-barang yang tercicir itu daripada direbut oleh anasir-anasir jahat yang kini merentas sempadan.

Oleh itu pejuang-pejuang pun membina pagar iman.

Antara kawasan-kawasan berdarah ketika ini:



  1. Iraq.
  2. Syria.
  3. Sinai.
  4. Libya.
  5. Yaman.
  6. Afghanistan.
  7. Nigeria.
  8. Israel.
  
Dalam situasai mempertahankan bumi bertuah, berlakulah pertembungan antara mereka dengan gerombolan penceroboh-penceroboh yang merentas sempadan.

Pertembungan antara kebenaran dan kepalsuan dapat dilihat daripada raut-raut wajah mereka yang terpampang di laman-laman sosial, di dada-dada akhbar, televisyen dan tersebar di alam maya. 

Kadang-kadang suara-suara mereka dapat dirasai melalui telekomunikasi walaupun didengar sahaja tetapi difahami izzahnya.

Beruntunglah mereka yang memahami dan mengenali kelibat-kelibat tersebut.

Sesungguhnya Al-Quran dan As-Sunnah adalah kitab panduan yang benar.

Genggamlah ia kuat-kuat.


Allahu Akhbar.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”