NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 19 March 2015

TEBASAN MEYAKINKAN DIRI


  
Apabila Allah s.w.t. memperkenankan doa-doa golongan yang teraniaya, tiada seseorang pun yang dapat menghalang permohonan tersebut sebagaimana apabila salji turun di kawasan-kawasan tertentu tiada sesiapa pun yang boleh menghalangnya daripada membasahi bumi bertuah. Kadang-kadang salji itu datang bersama angin ribut

Demikian juga apabila telah tercatat rezeki seseorang itu tiada sesiapa pun yang boleh menghalangnya. Begitu juga apabila tempoh ajalnya telah sampai, tiada seseorang pun yang dapat mengundurkannya kerana telah tertulis di Luh Mahfuz suratannya.

Apabila pejuang-pejuang Daulah Islamiyah dikeroyok oleh pakatan yang diketuai oleh Amerika Syarikat di wilayah Daulah Islamiyah, maka tiada seseorang pun yang mampu menghalang kebangkitan mereka kesan akibat kedajalan yang dilakukan oleh golongan dajal membunuh manusia yang tidak berdosa.

Watak-watak mereka pula akan menjadi ilusi-ilusi kepada golongan dungu-dungu kerana perlakuan-perlakuan mendajal sehingga perut-perut mereka membuncit memakan makanan harta-harta haram milik awam.

Mereka adalah golongan yang dijanjikan hasil daripada doa golongan yang teraniaya yang berlaku sepanjang kehidupan. Pejuang-pejuang pula saling bertukar ganti.

Zaman ini adalah zaman untuk menghancurkan kedajalan dan memulihkan golongan dungu-dungu supaya balik ke pangkal jalan setelah tersesat di pertengahan kehidupan. 

Taubatlah.

Sesungguhnya hukum itu hanyalah hak Allah s.w.t


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”