NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Saturday 27 September 2014

ALLAH MENAUNGI PENENTANG DAJAL



Pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah telah mengotakan janjinya. Allah s.w.t. menerima doa mereka. Mereka akan menghancurkan pakatan jahat, penceroboh dan penyamun yang diketuai oleh Amerika Syarikat. Mungkin selepas ini Amerika Syarikat akan mendapat balasan setimpal dengan kerja-kerja jahat yang ia lakukan kepada manusia-manusia yang tidak berdosa. Menurut Amerika Syarikat, gabungan pakatan jahat yang diketuai olehnya sebanyak lebih 50 buah negara, kebanyakan negara-negara tersebut menghadapi masalah dalaman negara masing-masing. 

Kini beria-ia pula menghadapi Khilafah Daulah Islamiyah. Ini bermakna bahawa sebuah Daulah Islamiyah akan berhadapan dengan 50 penjahat-penjahat, penceroboh-penceroboh dan pembunuh-pembunuh. 

Perkara itu juga memberitahu kepada kita bahawa pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah menentang pakatan Amerika Syarikat dengan nisbah 1:50. Suatu ukuran yang amat besar bagi mereka yang berminat dengan angka-angka. Zaman sebelum ini sehinggalah kita mendengarnya pada ketika ini suatu perbandingan yang memberi kekuatan yang berlipatganda kepada pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah kerana mangsa korban semakin bertambah, mereka meraikannya semakin meriah. Ia juga sebagai petunjuk bahawa  tidak akan berlaku kepada mana-mana negara di dunia ini kecuali apabila pakatan dajal-munafik mengeroyok wilayah Daulah Islamiyah.

Berkaitan persekongkolan golongan dajal-munafik itu telah diperingatkan oleh Junjungan Besar Rasulullah s.a.w. berulang-ulang selagi pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah mentalaah dan berpegang dengan al-Quran dan As-Sunnah sebagai pedoman hidup. Hidup ini mesti ada pedoman dan panduan. Jika tiada panduan boleh tergelincir dari landasan keikhlasan kebenaran dan akhirnya mendajal, bersekongkol dengan penjahat-penjahat, penceroboh-penceroboh dan pembunuh-pembunuh.

Ketika kebangkitan awal ajaran yang dibawa oleh Rasulullah s.a.w., dalam satu peperangan pejuang-pejuang yang dipimpin oleh Rasulullah s.a.w. seramai 313 orang sahaja menentang  ketumbukan tentera pakatan kafirin yang jauh lebih besar diketuai oleh Abu sufyan dan Abu Jahal, daripada suku kaum Nabi s.a.w. sendiri seramai 1,300 prajurit lengkap dengan peralatan perang dan logistik yang terbaik. Mereka adalah pakatan pelbagai fahaman dan kepentingan.

Dengan kekuatan yang hebat itu, berbanding dengan keupayaan pejuang-pejuang Islam (saya menggunakan istilah pejuang-pejuang kerana mereka kekurangan peralatan perang) kekurangan peralatan perang lengkap boleh dihitung dengan jari yang dimilik oleh sahabat-sahabat r.a.. Mereka pula pejuang-pejuang yang baru berjinak-jinak dan menceburkan diri berhadapan dengan musuh-musuh mereka yang terlatih. Musuh mereka bukan sahaja terlatih dalam peperangan tetapi juga terlatih menyeksa umat Islam sebelum seruan jihad dikumandangkan.

Jika dibuat perbandingan antara pejuang-pejuang yang dipimpin oleh Rasulullah s.a.w. dengan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah menghadapi gerombolan pengikut-pengikut penyamun dan penceroboh yang diketuai oleh Amerika Syarikat bernisbah seperti berikut:-

  1. Pejuang-pejuang Rasulullah s.a.w. menentang tentera-tentera kafir Qurayish; 313: 1,300. Nisbahnya  1:4
  2. Manaka pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah, penentangnya pula jutaan tentera tetapi diringkaskan. Nisbahnya, 1:50

Jika zaman Nabi s.a.w.  berdepan dengan musuh-musuh dengan nisbah 1:3 boleh mengalahkan musuh-musuh mereka yang lengkap dengan persenjataan, inikan pula pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah yang memiliki persenjataan yang diluar jangkaan musuh-musuhnya kerana Rasulullah s.a.w. telah menunjuk ajar cara-cara menghadapi pakatan-pakatan jahat itu kepada umatnya. Nabi s.a.w.  memberi motivasi bahawa kamu lebih mengetahui zaman yang kamu lalui. Allahu Akhbar.

Jika kita nisbahkan dengan bilangan individu pula menentang Khilafah Daulah Islamiyah. Kita jadikan ia sebagai angka bulat dengan meletakkan satu itu sebagai sebuah negara atau seorang.  Maka  kita perhatikan bahawa pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah berhadapan dengan 50 buah negara  atau seorang berhadapan dengan 50 orang. Bila kita nisbahkan menjadilah ia 1:50.

Memandangkan negara-negara merdeka yang mendaftar dengan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu sebanyak 163 negara. Manakala gabungan pakatan jahat yang diketuai oleh Amerika Syarikat sebanyak 50 negara. Jika dihitung peratus yang menjadi penjahat-penjahat bersama Amerika Syarikat berbandingan negara merdeka yang berkecuali ialah 50/163 X 100 = 30.67%. Makanya, sokongan untuk pakatan jahat Amerika Syarikat kurang daripada suku negara-negara merdeka. Ini menunjukkan Amerika Syarikat tidak mendapat sokongan dan menerima kekalahan kerana tabiatnya menceroboh.

Walaupun Amerika Syarikat menerima kurang dari suku negara merdeka, tetapi ia meneruskan juga kedajalannya kerana banyak sebab, antaranya ialah:-

  1. Individu dungu menjadi benteng.
  2. Negara bermasalah penyumbang dana.
  3. Pelobi-pelobi yang merai habuan.
  4. Sekatan-sekatan dikawal oleh proksi.
  5. Penghasut dibelakangnya.

Amerika Syarikat tidak akan dapat beraksi untuk menyerang wilayah Daulah Islamiyah jika bukan kerana wang-wang yang disumbangkan oleh negara-negara kaya daripada negara umat Islam. Melalui wang tersebut, Amerika Syarikat boleh bermaharajalela, menceroboh, membunuh orang yang tidak berdosa. Kos-kos operasi telah dibiayai termasuk menyumbang semula kepada persenjataan Israel diambil daripada punca kewangan yang disatukan.

Hari ini dikuasai oleh pakatan dajal-munafik tetapi ingat, esok adalah hari-hari yang melambai-lambai supaya umat Islam pula mewarisinya. Beruntunglah mereka yang memahami dan dapat menilai secara telus antara dajal-dajal mendajal berpakat dengan golongan munafik menghadapi kaum musliminn.

Pengajaran daripada peristiwa persekongkolan dajal-munafik itu, boleh dilihat antaranya:-


  1. Umat Islam yang ingin menjulang agamanya akan diperangi oleh golongan tersebut dengan pelbagai alasan, maksud-maksud dan niat.
  2. Umat yang ikhlas akan memperolehi keredhaan Allah s.w.t. kerana cinta dan tawakalnya kepada kekuasaan Allah s.w.t. mengatasi segala-galanya.
  3. Tanda-tanda umat yang mendapat naungan Allah s.w.t. adalah mereka yang tidak meminta-minta, mengharapkan perlindungan makhluk dan tidak bernafsu dengan benda-benda yang fana.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”