NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 14 September 2014

AMERIKA SYARIKAT BERSEDIA: SCOTLAND BERPISAH DARI BRITAIN


Britain penyokong tegar Amerika Syarikat mengalami masalah dalaman negaranya
Britain kuat menyokong Amerika Syarikat. Ia bukan hanya menyokong menceroboh dan memerangi Daulah Islamiyah tetapi menyokong merampas tanah-tanah Palestin, membunuh rakyatnya, menghalau mereka dan memplotkan semula keluasan tanah dirampas itu diberikan kepada Israel untuk membina sebuah negara. Tidak berhenti di situ, menyokong lagi mengangkut suku-suku dan puak-puak Israel yang terpisah-pisah bertebaran dipelbagai negara itu dilonggokkan di Palestin, diberi tempat bernama Israel. Orang Palestin pula disekat kehidupan mereka, dibunuh semangat mereka secara senyap dan digalakan berpindah. Perbezaan ketara ialah; Israel dijemput datang dan menetap di Palestin manakala Palestin dialu-alukan berpindah dan mencari suaka Politik.
Kesan sokongannya kepada Amerika Syarikat itu, negeri dalam negaranya mengisytiharkan pemisahan sebagaimana Ukraine, pihak pemisah Donetsk dan Luhansk menyatakan pengisytiharan pemisahan mereka. 

Adakah Britain akan mengikuti jejak langkah Ukraine menggempur negeri yang ingin berpisah daripadanya, atau membiarkan sahaja Scotland ‘bye-bye’ terlepas kerana beria-ia menurut telunjuk Amerika Syarikat sehingga negara sendiri tidak terjaga? David Carthorne Haines telah disembelih dan Scotland akan terlepas, bagaimana langkah seterusnya. Kita tunggu detik-detik hitam yang menanti reaksi Britain.
Britain adalah antara 5 anggota tetap PBB. Termasuklah Amerika Syarikat, Rusia, China dan Perancis. Britain pernah menjadi kuasa tentera. Melakar sejarahnya tersendiri. Membina empayar sebelum kekuasaannya mula mengendur apabila dipintas oleh Amerika Syarikat.
Scotland sebagai negeri di dalam persekutuan Britain ingin merdeka. Bebas berkerajaan sendiri. Menolak kekuasaan Queen Elizaberth II kerana cengkaman dan penguasaan undang-undang Britain longgar menyebabkan sesebuah negeri boleh keluar atau bergabung dengan Britain. Jika perkara tersebut melebihi 2/3 suara, sama ada di Parlimen, dewan atau rakyatnya, maka ia boleh membuat keputusan tersendiri. Bagagaimanakah Britain menghalangnya? Jika itulah trendnya maka akan banyaklah negeri-negeri membuat perisytiharan untuk merdeka seperti cendawan tumbuh selepas hujan. Kini anggota PBB sebanyak 163 negara merdeka, senario tersebut jika berlaku maka bertambahlah keanggotaan PBB dan kedutaan-kedutaan di negara-negara merdeka. Negeri-negeri yang merdeka itu tidak lagi disebut sebagai negeri tetapi dikenali sebagai negara.

Negara-negara atau negeri-negeri mengisytiharkan penyatuan atau pemisahan tetap diperangi
Berbeza pula di Iraq dan Syria, dua negara itu akan disatukan dengan panggilan Daulah Islamiyah. Iraq dan Syria dicantumkan tetapi di Britain berpecah termasuk di Ukraine. Mungkin di Britain itu adalah kesan bala diterima apabila bersekongkol dengan dajal, menceroboh dan membunuh orang tidak berdosa. Sehingga saat ini, pakar-pakar strategik kebingungan, buntu dan meneropong mencari piawaian yang tepat iaitu, negeri yang mengisytiharkan pemisahannya diperangi oleh negara asalnya, berbunuh-bunuhan sesama mereka. Manakala negara-negara merdeka yang bercantum, hendak disatukan, seperti Iraq dan Syria dikenali sebagai Daulah Islamiyah diperangi, diketuai oleh Amerika Syarikat. Amerika Syarikat licik, ia meminimumkan kematian tenteranya lalu diugut, dibayangi dan ditekan negara-negara kejiranan wilayah Daulah Islamiyah supaya terlibat berkompromi bersamanya memerangi pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah. Negara-negara dungu menurut sahaja cadangan Amerika Syarikat. Ingat pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah sedang mencari korban-korban untuk disembelih sempena Aidil Adha 1435H.
Dua senario itu masih dalam percambahan minda pakar-pakar strageik.

Zaman kecemerlangan Britain mula malap dan merudum kerana doa-doa orang yang tidak berdosa dibom, diceroboh dan dibunuh dimakbulkan, mula meresap di Britain manakala Amerika Syarikat diperingatkan supaya jangan beria-ia menceroboh wilayah Daulah Islamiyah kerana impaknya amat besar dan silap langkah Amerika Syarikat akan kehilangan segala-galanya dan selama-lamanya
Selepas ini, zaman kecemerlangan Britain akan dilihat sebagai malap dan merudum. Suatu ketika dahulu sebagai kuasa besar, anggota tetap PBB tetapi sukar mempertahankan penguasaannya kepada negeri-negeri dibawah kawalannya.
Peristiwa Britain itu, Amerika Syarikat wajar bersiap sedia dan berwaspada supaya tidak menurut jejak langkah Britain yang berpecah itu. Kita pun tidak tahu selepas ini apa akan berlaku kepada keamanan dan keseimbangan negara-negara merdeka. Amerika Syarikat jangan beria-ia sangat menceroboh dan menyerang wilayah Daulah Islamiyah. Fikir betul-betul. Awak jangan tersilap langkah. Awak akan kehilangan segala-galanya dan selama-lamanya. Dalam teori strategik untuk kali ketiganya melakukan kejahatan awak akan gagal. Berhati-hatilah.
Pertama kali awak menyerang Iraq pada 17 Januari 1991 (Khamis), awak berjaya. Kedua awak menceroboh lagi pada 20 Mac 2003 (Khamis), awak berjaya lagi. Ketiga dan terakhir awak menceroboh lagi pada 7 Ogos 2014 (Khamis), awak akan menemui kegagalan. Buktinya jelas, bila perundingan melalui jalan buntu, dan awak membom juga Iraq, walaupun telah diberi amaran, akhirnya pada 17 Ogos 2014, James Wright Foley dijatuhkan hukuman disembelih, dan pada masa yang sama ditunjukkan Steven Joel Sotloff dan ‘Pesanan kepada Amerika’, diiklankan, supaya jangan membom Iraq. Pada waktu yang sama Britain pula menyiasat individu yang menyembelih Foley, Perdana Menteri Britain menyatakan bahawa yang melakukannya adalah penyanyi rap. Apabila awak membom Iraq juga, maka pada 2 September 2014, Steven Joel Sotloff dijatuhkan hukuman disembelih. Kemudian ditunjukkan pula David Carthorne Haines dan ‘Pesanan kedua kepada Amerika’, diiklankan, supaya jangan membom Iraq. Oleh kerana awak membom juga, maka pada 13 September 2014 (Sabtu), David Carthorne Haines dijatuhkan hukuman disembelih dan 'Pesanan kepada sekutu Amerika', diiklankan, supaya jangan membonm Iraq. Ditunjukkan pula Alan Henning, 47. 

Semua yang berlaku itu adalah kerana awak menceroboh dan Britain beria-ia mencari siapa individu pemuda yang menyembelih itu. Ketiga-tiga individu yang disembelih itu adalah isyarat kepada awak dan Britain supaya jangan menceroboh, membom wilayah Daulah Islamiyah dan mengujudkan permusuhan.  Saat-saat mendatang, nyawa Alan Henning terletak pada awak sama ada berhenti membom atau membom dan membunuh Alan Henning.

Amerika Syarikat ketika ini sedang diasak oleh penunjuk demontrasi di St. Louis, Furgeson, Wilayah Missouri kerana tidak berpuasa hati dengan cara pihak polis mengendalikan kes seorang remaja tidak bersenjata dibunuh ditembak sampai mati.
Seperti pernah diperingatkan kepada Amerika Syarikat bahawa nyawa manusia lain juga berharga. Jangan mendajal, menceroboh dan menyerang membabi buta kepada golongan-golongan yang tidak senada dengan awak kerana mereka adalah orang-orang miskin, teknologinya sedang merangka, potensinya sedang dinaik taraf, semangat rakyatnya terpimpin, mereka hidup bebas, bergerak sana sini, tiba-tiba Amerika Syarikat datang membom dan membunuh mereka. Wajarlah mereka membalas dendam kerana Amerika Syarikat membunuh hentam keromo.

Amerika Syarikat bersikap prejudis dengan orang awam yang kawan dianggapnya musuh, manakala musuh disangkanya kawan dan ia membunuh secara rambang kerana ia bangga dengan kuasa letupan bom-bomnya, oleh itu Amerika Syarikat wajib mempelajari agama Islam, baharu awak merasai apa sebenarnya yang diajar oleh Allah s.w.t. kepada manusia dan selepas itu awak boleh memberikan jawapannya apa sebenarnya roh Islam itu meresap kepada penganut-penganutnya
Dalam fikiran tentera Amerika Syarikat, semua dihadapan dan dibawah mereka adalah musuh. Itu adalah persepsi salah. Tidak betul. Bukan semua membenci Amerika Syarikat. Ada yang suka dengan Amerika Syarikat. Bersiap siaga dan menyokong membantu Amerika Syarikat tetapi apabila mereka juga dibom dan dibunuh oleh Amerika Syarikat maka perasaan suka, simpati dan menyokong bertukar kepada mendendam. Dendam kesumat mereka membuak-buak. Akhirnya rakyat Amerika Syarikat menjadi mangsanya. Jangan ulangi kesilapan itu.
PBB ada 5 anggota tetapnya. Amerika Syarikat, Britain, Rusia, China dan Perancis. Ada 2 negara yang ‘solid’ menyokong Amerika Syarikat di PBB selebihnya itu sebagai solidarity mengambil semangat kerana bersama-sama menubuhkan PBB suatu ketika dahulu, selepas tamatnya Peperangan Dunia Kedua. Apabila Britain berpecah, negeri di dalamnya mengisytiharkan kemerdekaan, dengan ‘mood’nya tidak baik, maka Amerika Syarikat akan keseorangan. Cuba Amerika bayangkan apakah akan berlaku jika keseorangan di PBB? Kuasa melobi menjadi lemah. Proksi-proksi mula meminggirkan diri kerana tidak mahu dilabelkan sebagai paksi-paksi. Apabila mengadakan pengundian di kalangan 5 anggota tetap itu apa yang boleh dibayangkan berlaku. Saya fikir Amerika Syarikat faham ya.
Amerika Syarikat juga jangan selesa dengan keadaan demontrasi di St. Louis ketika ini. Ia mula daripada kecil tetapi boleh merebak dengan cepat bila ada membantunya seperti tiupan angin, kawasan berminyak, banyak pokok-pokok kering dan persekitarannya mempercepatkan api menyala. Awasi!!! Amerika Syarikat juga berpotensi mencontohi seperti di Britain, negeri Scotland berhajat berpisah. Walau apapun alasannya, suara-suara berpisah itu telah kedengaran dan dijelmakan melalui perarakan-perarakan, iklan-iklan dan referendum dengan menyatakan: YES or NO.
Masa akan menentukan segala-galanya.
















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”