NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 21 September 2014

PENGULAS PERMAINAN BOLA SEPAK



Pemain-pemain bola sepak Piala Dunia Brazil 2014 telah menunjukkan ketangkasan mereka beraksi di stadium bagi menunjukkan kebolehan masing-masing bukan hanya dinilai siapa juaranya tetapi dinilai keseluruhanan prestasi yang ditunjukkan oleh pemain-pemain dalam kejohanan yang dimenangi oleh Jerman dengan mengalahkan Argentina yang menduduki sebagai naib juara.

Pemain terbaik akhir perlawanan dihadiahkan kepada Mario Gotze (Jerman), pemain terbaik kejohanan dianugerahkan kepada Lionel Messi (Argentina), peraih Golden Boot disandang oleh James Rodriguez (Colombia), hadiah pemain muda terbaik Paul Pogba (Perancis), penjaga gol terbaik diberikan kepada Manuel Never (Jerman) dan pasukan terbaik permainan kejohanan keseluruhannya dinilai kepada pasukana Colombia.

Sebelum pasukan-pasukan yang bertanding untuk bertemu regu masing-masing, maka proses penggundian dilakukan bagi menentukan bahawa pasukan yang akan bertanding itu akan diletakkan dalam kumpulan-kumpulan yang ditentukan berdasarkan undian.

Rusia akan menjadi penganjur Pertandingan Bola Sepak Piala Dunia 2018.

Bersambung ...






 
 








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”