NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Tuesday 23 September 2014

PEJUANG-PEJUANG KHILAFAH ISLAMIYAH MENANGANI SESUATU ISU



Pengalaman hidup mengajar individu memahami selok-belok budaya yang direntasnya. Kehidupan itu adalah gurunya yang terbaik, membentuk sahsiah diri.  Menjadikan dirinya sama ada bersifat perompakkah, penceroboh, pengugut, mendajal, pembunuh, atau menjadi dermawankah, prihatin tentang kemanusiaan, membantu pelarian-pelarian yang bersekongkol dengan dajal, berani, tidak takut mati, menyembelih musuh dengan keyakinan dan melumpuhkan musuh-musuhnya?


Ketika dunia yang diselubungi dengan peras ugut oleh orang-orang kuat dan licik, ditakut-takukan, mengguna tipu muslihat, mengepung dan melakukan sekatan-sekatan, mengeroyok, berjanji bersetuju dan mengingkarinya, menghasut, memfitnah dan menjatuhkan hukuman untuk melakukan keonaran dan mengintai-intai peluang menyerang mengejut ketika kanak-kanak sedang lena tidur kerana lakunan-lakunan yang dilakukan difahami plot ceritanya, telah terbongkar.

Senario-senario yang berlaku itu, menjadikan bukan sahaja individu-individu berwaspada dan berawas pada setiap saat, tetapi sesebuah negara merdeka juga akan bersiap siaga menghadapi golongan-golongan mendajal  yang melakukan subversif dalam negara atau pakatan-pakatan untuk melakukan kejahatan bersama negara luar di negara merdeka.

Pada ketika ini, negara yang terkenal melakukan kedajalan bukan sahaja kepada negara-negara yang dimusuhinya tetapi termasuk negara-negara sahabatnya. Mengapakah ia melakukan perangai seperti itu? Ada sebabnya.


Bersambung …




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”