NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 14 September 2014

OBAMA: AMERIKA SYARIKAT SERANG SYRIA




Barack Obama, Presiden Amerika Syarikat mengarahkan tentera udaranya menyerang Syria bagi menghadapi pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah. Dalam tempoh yang sama para peserta demontrasi aman di St. Louis, Missouri sehingga ke lebuhraya berarak mendapatkan keadilan pembunuhan seorang remaja kulit hitam yang tidak bersenjata ditembak mati oleh Polis kerana kesalahan mencuri.
Barack Obama tidak dapat menyelesaikan masalah dalaman negaranya kerana pembunuhan remaja tidak bersenjata yang sedang meningkat umur itu ditembak sampai mati. 

Bagi mengalihkan perhatian tentang masalah dalaman negara yang merisaukan itu dan ulang tahun penyerangan WTC Washington DC, 13 tahun yang lalu, maka pada hari ini, 11 September 2014, (Khamis), selepas 13 tahun, diraikan dengan arahan supaya menyerang kawasan-kawasan yang telah dikenal pasti di Syria bagi mengalihkan perhatian dalaman di Amerika Syarikat. Ia juga sebagai melambat-lambatkan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah memasuki Tel Aviv yang kini sedang berkubu di Bukit Golan, Palestin dan menawan tentera PBB seramai 45 orang. PBB penyokong kuat Israel tetapi tidak berbuat apa-apa apabila tenteranya ditawan, kerana tentera itu bukan orang Israel tetapi tentera Fiji. 
Pada 7 Ogos 2014, Amerika Syarikat menceroboh Iraq untuk kali ketiga. Selepas seminggu seorang agen Amerika Syarikat disembelih, James wright Foley. Selepas penyembelihan Foley, Amerika Syarikat diberi amaran supaya tidak meyerang Iraq dari udara dengan ditunjukkan seorang agennya yang aktif di sana. Jika menyerang lagi, agen tersebut akan disembelih. Agen tersebut dipampangkan namanya sebagai Steven Joel Sotloff

Amerika Syarikat berdegil, tetap menyerang Iraq dari udara, maka, pada 2 September 2014 (Selasa), Steven Joel Sotloff, yang memiliki dua kerakyatan, rakyat Amerika Syarikat dan rakyat Israel, dijatuhkan hukuman disembelih mengikut jejak kawannya, Foley.
Selepes penyembelihan Steven, ditunjukkan lagi orang ketiga yang akan disembelih jika Amerika Syarikat terus menyerang Iraq dari udara. Sehingga saat ini, Amerika Syarikat mengalihkan serangan di Syria. Basher Assad dan tenterannya wajar berwaspada dengan Amerika Syarikat.
Selepas penyembelihan Steven, Amerika Syarikat telah diberi peringatan kedua dengan ditunjukkan seorang lagi pengintipnya yang juga berwarga negara Britain. Kenapakah Britain dilibatkan dalam percaturan tersebut? Kerana Perdana Menteri Britain bersemangat menyelongkar individu yang menyembelih James Wright Foley, bercakap menyerupai logat Britain. Menurut Perdana Menteri Britain itu penyembelih itu adalah seorang penyanyi rap, lalu dilakarkanlah wajah penyanyi rap itu. Dalam pertembungan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah dengan Amerika Syarikat dan Britain seperti ada isyarat, rakyat Britain ditunjukkan jika melakukan penyerangan dan memberi amaran kepada Britain dalam bentuk isyarat kerana Britain beria-ia menjustifikasikan kejahilannya dengan menyatakan bahawa pejuang-pejuang yang menyembelih Foley adalah seorang penyanyi rap berwarganegara Britain.
Jika itu petandanya, boleh diandaikan bahawa mereka-mereka yang membuat ikrar setia bersama Khilafah Daulah Islamiyah, telah merubah sifatnya daripada seorang penyanyi rap menjadi pejuang yang digeruni. Ia juga sebagai amaran supaya Amerika Syarikat bersama NATO jangan menceroboh dan mendajal di Iraq. Nama-nama yang besar dan menjadi aset-aset pengintipan Amerika Syarikat yang telah ditangkap akan disembelih jika terus menjadi jahat.
Amerika Syarikat wajar memikirkan bagaimana mengekalkan kuasanya tanpa dicabar oleh mana-mana pihak. Pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah tidak gentar menghadapi manusia-manusia dajal yang bertandang ke wilayah mereka.

Amerika Syarikat mesti menyelesaikan masalah demontrasi di St. Louis, Missouri yang menuntut supaya remaja yang tidak bersenjata ditembak mati itu diberi keadilan, sebelum melebarkan peperanganya di Syria.
Mengapakah Amerika Syarikat memilih Syria untuk diserang? Kerana pejuang-pejuang itu telah berada di Bukit Golan, Palestin. Antara dua pilihan penting sama ada menyelamatkan Israel yang kini bila-bila masa akan dicapai oleh pejuang-pejuang atau melepaskan Iraq kerana minyak dikemut oleh mereka. Dalam teori ekonomi salah satunya mesti dicapai dan satu lagi hendaklah diketepikan. Dalam teori ekonomi dikenali sebagai kos lepas. Maksudnya melepaskan Iraq dan menyelamatkan Israel. Mengetepikan Iraq itu dikenali kos lepas. Sekurang-kurangnya nyawa David Carhthrone Haines terselamat dari disembelih.
Rupa-rupanya teori ekonomi mengenai kos lepas diimplementasikan oleh Amerika Syarikat di Iraq.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”