NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 24 February 2013

Negara Hebat


Negara-negara yang dikategori hebat pada ketika ini ialah apabila sesebuah negara itu telah dapat membangunkan teknologi komunikasinya tersendiri tanpa berpaut dengan ihsan negara pengeluar . Dalam tempoh terdekat beberapa negara telah berjaya melancarkan satelit ke orbit sama ada bagi tujuan pembangunan sains atau ketenteraan. Kehebatan penguasaan teknologi tersebut membolehkan negara-negara terlibat menguasai maklumat secara cepat, tepat dan terkini.

Baru-baru ini antara negara yang melancarkan roketnya ialah USA, Jepun, Korea Utara, Korea Selatan, China, Rusia, Pakistan, India, Iran dan beberapa negara lain yang hebat teknologinya.

Kita berharap negara kita akan menyusul seiring dengan negara-negara yang terlibat yang kepakarannya dicanang oleh anak-anak bangsaku.

Berfikir sejenak dan menyediakan plan pelaksanaan jangka panjang lebih baik daripada menggunakan teknologi luar walaupun kosnya murah.

Hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri. Allahu Akhbar.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”