NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 8 September 2016

TEGUHLAH BERSAMA PEJUANG DAULAH



Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah nekad untuk mempertahankan agama, jiwa (maruah atau nyawa), harta, akal dan keturunan. Mereka tidak akan berkompromi dalam perkara-perkara yang menjadi keutamaan dalam kehidupan kerana ia adalah simbol kepada jati diri seorang muslim. Dalam keadaan mereka ditekan, diugut, diperangi namun segala rintangan dapat diatasi dengan kalimah ‘Laa Ilaahah Illallah Muhammadur Rasulullah.’

Mana-mana kelompok yang melakukan perkara-perkara tersebut bersalahan dan menyalahi dengannya, kepada saudara mereka maka tiada keampunan kepada pelakunya melainkan dibalas dengan setimpal dengan perbuataan tersebut supaya golongan dajal tidak berani mengusik kemerdekaan seseorang muslim. Golongan kufar mesti memahami sensitiviti dalam keadaan yang berbeza-beza; dalam keadaan aman, dalam penguasaan mereka, duduk di bawah pemerintahan atau dalam keadaan sebelum perang dan semasa peperangan. Mereka mesti ingat bahawa singa-singa yang sedang tidur jangan dikejutkan, impaknya amat dahsyat; bukan sahaja makhluk ghaib takut kepadanya bahkan gunung-ganang bergegar dikerjakan oleh mereka.

Apabila telah dideklarasikan maka ia telah dimaktubkan sebagai ikrar. Maka menangislah seperti perempuan menangis kerana pejuang-pejuang singa apabila telah memberi peringatan tetapi mendajal juga, enggan bertaubat anggaplah ia sebagai hukuman. Oleh itu jangan mereka-reka cerita, melakukan plot aksi-aksi kedongengan kemudian dipautkan dengan cerita-cerita kebenaran supaya ia menjadi kisah yang benar.


---------------------------


Menangislah Seperti Perempuan
Dang Danish   15:11:00   Hikmah  , Nasional

MetrominiNews - Pemimpin muslim terakhir di Andalusia (Spanyol) Abdillah Muhammad bin Al Ahmar, keluar dari istana kerajaan dengan hina. Malam itu, Andalusia telah jatuh ke tangan kerajaan katolik setelah berada di bawah kekuasaan Islam selama lebih dari 800 tahun.

Kini, ia tinggalkan istana dengan hati pilu, dadanya serasa sesak. Hingga sampai di sebuah bukit yang cukup tinggi, dari sana ia menatap Istana Al-Hambra. Ia menangis tersedu-sedu hingga jenggotnya basah kuyup dengan air mata.

Melihat hal itu, ibunya berkata, "Menangislah..!! Menangislah seperti perempuan..!!! Karena kau tidak mampu menjaga kerajaanmu sebagaimana laki-laki perkasa.. "Kekuasaan Islam berakhir di Andalusia dan belum pernah bangkit lagi hingga detik ini..!! Umat Islam disana diberi pilihan, masuk kristen, dibunuh atau diusir.

Tahukah apa penyebab jatuhnya Andalusia..???

CINTA DUNIA.
MENINGGALKAN JIHAD.
BERKUBANG KEMAKSIATAN.
MENYERAHKAN URUSAN YANG BUKAN AHLINYA.
BODOH DALAM HAL AGAMA.

Bayangkan jika Indonesia nanti telah jatuh total ke tangan orang kafir, pemuda Islam menangis dan ibu-ibu mereka berkata, "Menangislah seperti perempuan..!!! Karena kau tidak bisa menjaga bangsa ini sebagaimana seorang laki-laki perkasa..!!!

Maka bersiaplah Wahai Pemuda Islam...!!!
Pelajari baik-baik 5 faktor di atas, karena sebab-sebab kejatuhan itu akan selalu sama. Allahu'alam..

💧 ‏قال الزبير بن العوام رضي الله عنه:
نحن قومٌ لا نموتُ إلا قتلى فما لي أرى الفرشَ قد كَثُرَ عليها الأموات..؟
💧 Sahabat Az- Zubair ibn Awwam, radhiyallahu'anhu berkata, "Kami adalah suatu kaum yang tidak akan mati kecuali dengan terbunuh dan tidaklah aku menyaksikan kasur, sungguh telah banyak kematian diatasnya."

Ingatayat pertama kali nabi diutus adalah IQRA.
Yakni bacalah kondisi keadaan saat ini. Apalagi Islam sekarang begitu memprihatinkan, diinjak dan dihinakan. Apakah kalian masih belum bisa membaca. Musuh telah terang-terangan mengangkat senjata. Masihkah kalian diam saudaraku.

Ingat baik-baik dan renungkanlah.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”