NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 16 November 2016

PEJUANG DAULAH MENGEKANG KESOMBONGAN KUFAR




Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah menghadang gerombolan 500,000 serdadu yang datang mengorbankan diri kepada pejuang-pejuang Daulah di bumi barakah, Mosul. Ibarat binatang korban yang buas, maka wajarlah ia ditangani secara mental dan fizikal; berhemah, tenang, menggunakan tenaga mengekang dan menghambat mangsa-mangsa korban itu.

Mereka datang daripada pelbagai penjuru bagi tujuan menyeroyok dengan pelbagai pula matlamat kepentingan masing-masing yang umum telah maklumi kerana di sana ada sesuatu yang tidak dapat dicapai oleh pemimpin-pemimpin mereka  tetapi dipaksakan mengaburi isu-isu yang mereka hajati dan cuba menghindarinya.

Kebenaran sukar untuk ditutup walaupun dilindungi oleh tembok-tembok yang kukuh, kuasa-kuasa yang dipaksa, bisikan-bisikan menyihirkan, tindakan-tindakan yang melemah upah bayaran lumayan kerana perbuatan-perbuatan sumbang akan dijentik oleh pejuang-pejuang yang gagah.

Dalam tempoh sebulan, ketumbukan tentera kufar berusaha menyusup masuk ke jantung Mosul, dalam laluan mereka  menghala ke sana, satu demi satu mangsa-mangsa korban bertumbangan seperti pokok durian terbakar; sama ada disebabkan oleh sembelihan, melalui tembakan tepat, serangan menggerunkan, perangkap bom samar,  tertangkap atau diserang hendap ketika  berkonvoi mendajal.

Jika Amerika dan Iran menambah ketenteraan mereka sehingga jutaan perajurit,   tidak akan menggugat pejuang-pejuang Daulah Islamiyah, bahkan akan meloncatkan semangat mereka semakin berkobar-kobar menyediakan diri menguruskan korban-korban yang ganas berubah menjadi jinak bertandang kepada mereka, Alhamdulillah.

Ada beberapa sebab gerombongan kufar sukar memenangi peperangan di Mosul, di antaranya:-

1. Tentera Amerika yang menjadi hero seperti kura-kura apabila melihat pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang memiliki pejuang-pejuang Ninja (seperti ‘Ninja Turtles’ yang tangkas boleh menewaskan puluhan musuh mereka). Mereka bukan sahaja menjadi kura-kura  tetapi mengelak daripada  bertembung berhadapan sebagai anak jantan dengan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang telah mewakafkan diri mereka untuk jihad.

2. Tentera Peshmerga dan tentera Iraq seperti menyerah diri menjadi mangsa pejuang-pejuang Daulah. Mereka menjadi umpan tembakan korban pejuang-pejuang Daulah Islamiyah.

3. Kehadiran pelbagai kelompok tentera kekufuran itu; tentera Amerika, tentera Iran, tentera Iraq, tentera Peshmerga, tentera Hizbollah, Militia Iran, Militia Syiah, Militia Kurdi, yang memiliki pelbagai tujuan. Apabila kelompok  tersebut bertembung sesama mereka, nescaya akan berlaku serang menyerang kerana niat mereka yang berbeza.

4.    Kekuatan persenjataan dan ketenteraan yang diketuai oleh Amerika dikerahkan ke Mosul telah membangkitkan ‘energy’ keras dan semangat juang yang melangit kepada pejuang-pejuang daulah Islamiyah.

5. Doa kaum muslimin yang bertebaran dipelbagai muka bumi telah memayungi, menjadi pengubat, perawat, penguat kepada pejuang-pejuang Daulah Islamiyah. Akibatnya doa-doa tersebut pemusnah kepada berantakan musuh-musuh kekufuran mereka.


Allah s.w.t. mengingatkan orang-orang beriman tentang kehebatan mereka:






“Kemudian apabila Talut keluar bersama-sama tenteranya, berkatalah ia: "Sesungguhnya Allah akan menguji kamu dengan sebatang sungai, oleh itu sesiapa di antara kamu yang meminum airnya maka bukanlah ia dari pengikutku, dan sesiapa yang tidak merasai airnya maka sesungguhnya ia dari pengikutku, kecuali orang yang menceduk satu cedukan dengan tangannya". ( Sesudah diingatkan demikian ) mereka meminum juga dari sungai itu ( dengan sepuas-puasnya ), kecuali sebahagian kecil dari mereka. Setelah Talut bersama-sama orang-orang yang beriman menyeberangi sungai itu, berkatalah orang-orang yang meminum ( sepuas-puasnya ): "Kami pada hari ini tidak terdaya menentang Jalut dan tenteranya". Berkata pula orang-orang yang yakin bahawa mereka akan menemui Allah: "Berapa banyak ( yang pernah terjadi ), golongan yang sedikit berjaya menewaskan golongan yang banyak dengan izin Allah; dan Allah ( sentiasa ) bersama-sama orang-orang yang sabar".
Dan apabila mereka ( yang beriman itu ) keluar menentang Jalut dan tenteranya, mereka berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhan kami! Limpahkanlah sabar kepada kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir" ( Al-Quran, surah Al-Baqarah: 249-250 )


Semoga Amerika Syarikat mengambil pelajaran daripadanya.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”