NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 24 June 2013

Program 'Retreat' Jam'iyah



Persekutuan Seruan Islam Selangor dan Wilayah Persekutuan (Jam'iyah) telah mengadakan program penilaian semula berkaitan program-program yang sedang dan yang akan dilaksanakan serta merangka program baru yang bersesuaian dengan keupayaan dan kemampuan Jam'iyah untuk tempoh yang akan datang. Satu plan tindakan telah disediakan dan dibincangkan dalam penilaian tersebut. 

Barangkali perkataan 'retreat' dalam program itu bukan bermaksud pengunduran atau berundur tetapi lebih membawa maksud mencari ketenangan dan penyelesaian. Dalam konteks ini mungkin boleh dinamakan sebagai 'Program Mencari Ketenangan Jam'iyah'. 

Semoga dalam tempoh Jawatankuasa Jam'iyah sesi 2013-2015 akan terhasil suatu yang boleh meningkatkan Jam'iyah dan ahli-ahli ke persada mardatillah. 






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”