NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 12 December 2012

Sedetik Bersama PERKIM Pantai


PERKIM  Wilayah Persekutuan telah mengambil inisiatif  untuk menghidupkan semula dan sterusnya mengeluarkan buletin dwi bulanannya untuk mengkolektifkan aktiviti-aktiviti PERKIM di Wilayah Persekutuan khasnya oleh PERKIM Bahagian dan PERKIM Cawangan-cawangan khususnya bagi mengiklankan semua program yang dilakukan dari semasa ke semasa.

Susulan daripada cadangan tersebut PERKIM Cawangan Lembah Pantai mengambil berat tentang cadangan tersebut dan seterusnya menggerakkan program tersebut dengan menyediakan forum ini bagi memudahkan idea-idea yang bernilai dilontarkan kepada ahli-ahli PERKIM Wilayah secara amnya dan khususnya untuk masyarakat Islam.

PERKIM Wilayah Persekutuan melalui PERKIM Cawangan Lembah Pantai akan berusaha memberikan pandangan, kritikan dan ulasan yang membina untuk tatapan ahli-ahli.

Mereka bukan sahaja dahagakan maklumat terkini, tepat dan benar yang berlaku di dalam negeri tetapi yang lebih utama lagi ialah isu-isu yang melibatkan sensetiviti masyarakat terutamanya yang menyentuh umat Islam.

Kita mungkin memandang ringan tentang ketidakpekaan masyarakat tentang perkembangan-perkembangan semasa terutamanya yang melibatkan ajaran agama.

Namun itu tidak bermakna bahawa mereka berada dalam kepompong static tetapi ia sedang beristirehat  untuk tidak mengikut rentak cara berfikir dan bertindak mengikut amalan ajaran Islam.  

Alahkullihal sempena tahun baru 1434/2013 marilah kita pertingkatkan amalan dan membuang jauh-jauh sifat yang menjauhkan kawan-kawan daripada PERKIM dan ajaran Islam.

Buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”