NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 5 September 2013

4 September adalah Hari Hijab Dunia



Memperingati insiden  ’tahun yang kelima’ atas Syahidnya seorang muslimah berjilbab di Jerman, para muslimah pembela hak  menentukan tanggal 4 September  sebagai Hari Hijab Dunia .

“Allah mencintai saya, maka  Dia kirimi saya karunia Hijab. Terima kasih Allah # worldhijabday4sep,” posting seorang pengguna Twitter bernama Mrs. Aliya Mansoor  pada Rabu, tanggal 4 September.

Sebuah hash – tag  di Twitter,  # worldhijabday4sep, dibuat dan segera menarik perhatian ratusan komentar.

Tanggal 4 september ini mengingatkan insiden  pada tahun 2009, saat terjadinya  pembunuhan yang mengerikan atas wanita berjilbab asal Mesir,  Marwa Al -Sherbini yang gugur oleh serangan pria rasis asal Jerman di ruang pengadilan pada bulan Juli 2009 .

Seluruh adegan terjadi di depan putranya yang berusia 3 tahun, dan ketika suaminya mencoba menyelamatkan istrinya atas serangan pengunjung rasis itu, tanpa diduga  seorang polisi menembak suaminya hingga gugur dihadapan pengadilan, dan bukan menembak penyerang rasis tersebut . (OI.Net/Dz)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”