NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 3 April 2013

Parlimen Bubar



Parlimen secara rasminya dibubarkan hari ini yang diumumkan oleh Perdana Menteri dalam ucapan khasnya yang disiarkan secara langsung menerusi televisyen dari pejabatnya di Putrajaya. Dengan pembubaran tersebut segala teka-teki berkaitan pembubaran parlimen telah terjawab.

Aktivis-aktivis parti politik kini sedang bersiapsiaga untuk mengibarkan panji-panji parti masing-masing selepas sahaja penamaan calon disahkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia.

Walau bagaimanapun, disebabkan 'kehebatan' parti-parti yang akan bertanding, kini kita perhatikan dipelbagai tempat pemasangan iklan dan lambang parti politik yang dijangka akan bertanding sedang rancak mengatur strategik meraih dan menarik perhatian pengundi. Dalam suasana politik  antara Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat dengan kekuatan yang sepadan, adalah dijangkkan pertarungan sengit akan berlaku.

Barangkali bahang dari semenanjung Korea dan timur tengah sedang tempias di sini. 

Mereka yang cerdik mengatur strategi dan menggunakan sumber kekuatan akan memenangi perjuangan.

Selamat berjuang.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”