NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 7 September 2015

MH370 NOSTALGIA KOMPETITIF SIHAT #SEHATISEJIWA



Pesawat MH370 adalah keluaran syarikat Boeing yang dibina dan direkacipta khas oleh Boeing beribu pejabat di Amerika Syarikat. Boeing adalah salah sebuah lambang kecanggihan dan kemegahan Amerika Syarikat dalam bidang teknologi.

Di samping Boeing, sebuah syarikat yang membangunkan kompenan pesawat daripada sekecil-kecilnya sehinggalah sebesar-besarnya, terbinanya sebuah pesawat adalah syarikat Airbus. Ibu pejabatnya di Perancis, Eropah. Airbuas adalah syarikat pengeluar yang bersifat monopoli untuk pesawat berjenama Airbus.

Suatu keistimewaan antara pesawat Boeing dengan pesawat Airbus, mereka saling bersaing secara kompetitif yang sihat. Kecemerlangan yang ada pada Boeing pasti dikongsi bersama oleh Airbus dan begitulah sebaliknya.

Cuma seperkara yang masih berligar-ligar difikiran para perancang strategik ialah apabila Boeing menerima kecelakan maka akan disusuli pula kecelakaan yang berlaku kepada Airbus. Barangkali kerana jenama-jenama tersebut seperti burung-burung terbang di udara.


Sebagai contoh:


1.     BOEING:

a.   Pada 8 Mac 2014, MH370 hilang bersama ilusi-ilusi Amerika Syarikat.
b.   Pada 17 Julai 2014, MH17 ditembak di ruang udara Ukraine.


2.     AIRBUS

a.   Pada 30 Disember 2014, QZ8501 terhempas melanggar awan tebal.
b. Pada 24 Mac 2015, 4U 9525 terhempas melanggar kabus dipersalahkan pembantu juruterbang


Serentetan peristiwa tersebut, ia menjadi persoalan kepada banyak pihak tentang peranan Amerika Syarikat dalam isu-isu kedajalan merudumkan masyarakat dungu-dungu


Bersambung












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”