NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 21 February 2016

AMERIKA MENDAJAL, WILAYAH DAULAH ISLAMIYAH CERIA



Selasa, 2 Februari 2016

Alhamdulillah, Inilah Wilayah Kekuasaan Daulah Islamiyah Yang Makin Meluas

Wednesday, October 28, 2015   Daulah Islam

Alhamdulillah wilayah demi wilayah telah merapatkan barisan pada Khilafah, maka wilayah Daulah Islam makin meluas, (Sebelumnya ada 27 Provinsi) kini wilayahnya lebih dari 30 Provinsi, diantaranya :


SYAM
Wilayah Raqqa (ibu kota khilafah)
Wilayah Al-Furot
Wilayah Al-Barokah
Wilayah Homs
Wilayah Hamah
Wilayah Halab
Wilayah Damaskus
Wilayah Al-Khoir


IRAQ
Wilayah Anbar
Wilayah Al-Jaziroh
Wilayah Dijlah
Wilayah Fallujah
Wilayah Nainawa
Wilayah Kirkuk
Wilayah Diyala
Wilayah Al-Janoub
Wilayah Syimal Baghdad
Wilayah Baghdad
Wilayah Sholahuddin


YAMAN
Wilayah Sana'a
Wilayah Hadramaut
Wilayah Aden Abyan


SAUDI ARABIA
Wilayah Jazirah
Wilayah Hijaz
Wilayah Qotif


LIBYA
Wilayah Barqah
Wilayah Tarablus
Wilayah Fazzan


MESIR
Wilayah Sinai
Wilayah Gurun Sahara Barat


AFGHANISTAN
Wilayah Khurosan


RUSIA
Wilayah Kaukasus


AFRIKA
Wilayah Afrika Barat (Nigeria)
Wilayah Somalia


FILIPINA
Wilayah Mindanao


Inilah khilafah dan mujahidnya yang akan mempersiapkan pemerintahan untuk imam mahdi, maka apa yang kalian tunggu, segera baiatlah Khalifahnya yaitu Syaikh Ibrahim ibn Awwad al-Husainiy al-Quraisy Hafizohullah beliau adalah seorang dari keturunan asli Rasulullah dari suku Quraisy yang telah di akui silsilah Nasabnya sampai nabi oleh para ulama kibar. (Baca: Lafadz Baiat Resmi Daulah Islamiyah)

Takutlah kalian dengan hadits nabi tentang keutamaan keturunannya:
"Semua sebab dan nasab akan terputus pada hari Kiamat kecuali sebabku dan nasabku” [HR Thobari, Syaikh Al-Albani berkata dalam Ash-Shohihah 5/64: Kesimpulannya, hadits ini dengan keseluruhan jalan-jalannya adalah shahih].
Dan juga takutlah kalian dengan hadits nabi tentang keutamaan suku quraisy apabila mereka memimpin umat:

“Sesungguhnya urusan (pemerintahan/khilafah) ini ada di tangan Quraisy. Tidak seorangpun yang memusuhi mereka ketika memimpin melainkan Allah akan membuatnya tersungkur ke tanah, selama mereka menegakkan agama mereka (Islam).” (Bukhari, juz 6, hal. 389).

Rasulullah Saw bersabda: “Persilahkan Quraisy tampil kedepan (untuk memimpin) dan janganlah kalian mendahuluinya ke depan (memimpin). Belajarlah dari Quraisy dan jangan mengajari mereka.” (Imam Syafi’i, Idem, hal. 194).

Jadi yang bukan dari Quraisy, harap tahu diri yaa…!!!  (/fau)




 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”