NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Saturday 13 February 2016

PERANG TIGA PENJURU AMERIKA-RUSIA-DAULAH ISLAMIYAH



ISYARAT-ISYARAT tentang peperangan di wilayah-wuilayah Daulah Islamiyah khususnya di Syam memperlihatkan bahawa peperangan tiga penjuru antara Amerika dengan sekutu-sekutunya, Rusia bersama pakatan-pakatannya, dan Daulah Islamiyah tegak melangit panji-panji ketauhidannya.


Jika dapat dirumuskan bahawa;

1.  Amerika, NATO dan sekutu-sekutunya akan berentap di wilayah Daulah Islamiyah menghadapi pakatan Rusia yang kini sedang bertahan di Syria dan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah.

2.    Rusia bersama pakatannya menyerang pelbagai penjuru sekutu-sekutu-Amerika dan Daulah Islamiyah di Syria dengan serangan tanpa henti.

3.   Daulah Islamiyah terus melangkah setapak demi setapak melebarkan potensinya sama ada kepada Amerika dan sekutu-sekutunya atau Rusia dan pakatan-pakatannya.


Ketiga-tiganya; Amerika, Rusia dan Daulah Islamiyah belum bertempur secara bersemuka kerana masing-masing sedang mengatur strategik, provokasi, memperkuatkan motivasi kepada tentera masing-masing dan kaedah terbaik memukul maut pihak musuh.


Walaupun Amerika dan Rusia kelihatan seperti sepakat dalam penyerangan di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah tetapi pada masa yang sama melakukan serangan kepada sekutu-sekutu lawan masing-masing dengan pelbagai helah. Ia adalah suatu yang sukar untuk dirungkai untuk dijelaskan secara tepat kerana beberapa kaedah yang digunakan oleh Amerika atau Rusia dalam menangani perkara-perkara tersebut adalah suatu strategik. Mereka juga masih merencana suatu kaedah terbaik dan merumuskan pilihan yang tepat bagi mengelak kemusnahan yang ditanggung pada paras yang minimum.


Manakala pejuang-pejuang Daulah Islamiyah mereka akan terus menebas musuh-musuhnya yang menghalang pergerakan mereka mara kehadapan.


Dalam suasana peperangan tiga penjuru yang tidak diisytiharkan itu, kita akan lihat pada akhirnya sama ada Amerika atau Rusia akan mengadakan pakatan dengan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah. Jika perkara tersebut berlaku maka musuh yang dihadapi dengan mudah akan dimusnahkan, sebaliknya jika Amerika dan Rusia berpakat untuk menghadapi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah maka peperangan itu dijangka tanpa penghujungnya kerana para pejuang-pejuang Daulah Islamiyah dilahirkan untuk menghadapi golongan kekufuran  yang melakukan kesyirikan di muka bumi ini. Pejuang-pejuang itu pula tidak pernah pupus sebagaimana bintang-bintang tidak akan berhenti bergerak daripada galaksi-galaksinya menurut ketentuan Tuhannya.


Sesungguhnya Allah s.w.t. bersama dengan golongan yang menegakkan kalimatullah di muka bumi. 

Allahu Akhbar, 
Allahu Akhbar, 
Allahu Akhbar. 







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”