NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Friday 19 February 2016

PENCARIAN MH370, EMPAT NEGARA MENYUMBANG USD53.28 JUTA



Australia dan Amerika telah menyumbang kewangan untuk pencarian MH370 yang kosong-kosong dicari di kawasan yang tiada di situ kerana jin-jin Laut Hindi mencengkam golongan dungu-dungu terperosok di lautan dalam di selatan Lautan Hindi. Begitulah moga-moga golongan dungu tersedar dari kedunguan mereka.

Menurut catatan dungu-dungu, Australia dan Amerika  masing-masing menyumbang untuk pencarian MH370 yang dicari kosong-kosong itu RM136.00 juta dan RM36.6 juta. Manakala Malaysia mendahului Vietnam, sebanyak RM1.9 juta , iaitu masing-masing Malaysia RM 27.6 juta dan Vietnam RM25.7 juta.

Vietnam, walaupun tiada rakyatnya terlibat dalam penyorokan MH370 itu namun sebagai tanda solidariti maka ia bermurah hati menyumbang anggaran bajet tersebut.

Australia yang berada di ‘far far away’ jauh meninggalkan ketiga-tiga negara dengan lebihan sumbangan sebanyak RM 46.10 juta.

Walau bagaimanapun, sekiranya Dolar Amerika ditukar kepada Ringgit Malaysia dengan nisbah 1:4.24, oleh itu peyumbang-penyumbang kos pencarian MH370 mengikut negara tersebut dengan nilaian Dolar Amerika adalah seperti berikut; Australia USD32.08 juta, Amerika USD8.63 juta,  Malaysia USD6.51 juta dan Vietnam USD6.06 juta.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”