NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 4 February 2016

KEDAJALAN MENGHANCURKAN AMERIKA



Amerika apabila lambat bertaubat akan dihukum kerana gemar mereka-reka cerita dongengan, manakala MH370 melambai-lambai kepadanya dan roh-roh penumpang-penumpang MH17 meminta Amerika jangan memaling-malingkan cerita, sila perjelaskan kenapa Amerika kalah kepada pejuang-pejuang di wilayah Daulah Islamiyah?

Amerika akan berterusan kalah jika mengulangi cerita-cerita karut-marut kerana pengganas-pengganas Amerika membom WTC tetapi menyalahkan Al-Qaeda seterusnya menyerang negara miskin Afghanistan.

Sila ambil ingatan dan berwaspada ya. 

Tolong jangan dungu-dungukan manusia dungu yang mengekalkan kedunguan mereka dipersada antarabangsa kerana kedunguan itu bertaraf dunia dan ia pula didengari dan dilihat oleh golongan OKU.   


Hindarkan diri daripada bercakap bohong kepada insan mulia kerana mereka memahami gerak-geri bibir itu mirip-mirip di antara watak-watak;

Panglipur lara, 
Pembohong, 
Pemutar belit dan 
Munafik. 

Menjadilah manusia yang dikenang sepanjang zaman walaupun kita cacat - elakkan daripada cacat mental ya.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”