NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Saturday 23 January 2016

ANTARA YANG BERIMAN ADALAH LELAKI: ABU MUHARIB AL-MUHAJIR



Di antara orang-orang mukmin Adakah Lelaki:
Abu Muharib AL-Muhajir

Terjemahaan: Google ( English ke BM)

Abū Muharib al-Muhajir, Mujahid yang membuat tajuk utama di seluruh dunia sebagai "Jihadi John," berasal dari timur laut Semenanjung Arab, manakala ibunya berasal dari Yaman. Pada usia muda, saudara yang mulia mengembara bersama keluarganya ke London. Ini akan menjadi tempat dia membesar membenci bersama-sama dengan orang-orang kafir, yang mana adat telah jauh dikeluarkan daripada nilai-nilai terpuji beliau adalah lebih biasa dengan. Ia adalah melalui rahmat dan rahmat Allah yang Abū Muharib mencapai hadiah yang 'aqidah yang kukuh dan manhaj betul walaupun tinggal di salah satu pusat kufur dan walaupun kehadiran peningkatan sesat yang menyeru kepada pintu-pintu jahannam.

Sekitar masa serbuan diberkati yang menggegarkan London dan sistem pengangkutan dalam "2005", dan manakala jihad di Iraq adalah di kemuncaknya, dengan pengumuman Negara Islam Iraq yang dibuat pada tahun yang berikut, Abū Muharib mula memulakan apabila jalan hijrah dan jihad. Dia akan hebat dengan jihad yang berkaitan dengan kerja-kerja bersama-sama dengan saudara-saudaranya dalam fahaman, termasuk Bilal al-Barjāwī dan Muhammad Saqr (semoga Allah menerima mereka), kedua-dua mereka kemudiannya dibunuh dalam serangan berdengung berasingan di Somalia pada awal 1433AH.1 Tiada seorang pun daripada ini pergi tanpa disedari oleh MI5 (perisikan British), yang mula bersungguh-sungguh mensasarkan Abū Muharib dan pengikut-pengikutnya. Maka bermulalah kempen peranti bugging, pengawasan rutin, serbuan rumah, penangkapan, dan larangan terbang senarai, yang juga datang untuk memasukkan mencegah sebarang bentuk perjalanan di luar negara.

Walaupun usaha-usaha MI5, Abū Muharib pernah berhenti dalam perjuangan untuk membuat hijrah demi Allah. Pada percubaan terakhir beliau untuk meninggalkan UK untuk tanah airnya Kuwait, Abū Muharib telah berhenti di lapangan terbang, dan yang dipelihara untuk disoal siasat oleh MI5, hasilnya yang adalah keengganan mereka untuk membolehkan beliau untuk perjalanan. Semasa soal siasat, Abū Muharib akan mengemukakan dirinya sebagai bodoh, seperti kaedah beliau semasa berurusan dengan agensi perisikan. Nabi berkata, "Perang adalah tipu daya" [Riwayat al-Bukhari dan Muslim].

Satu ejen tertentu berkata kepadanya, "Anda tidak akan mana-mana. Kita akan diberikan kepada anda suka bayangan. "Jenaka itu akhirnya akan ditanggungnya, kerana ia adalah hanya beberapa hari sebelum Allah dibuka untuk Abū Muharib peluang untuk membuat hijrah ke Syam. Hak di bawah hidung agensi perisikan yang amat berubah mengikut MI5 British, Abū Muharib bersama-sama dengan sahabatnya dalam hijrah dengan teliti dan rahsia dibuat pemergian mereka, menggunakan setiap kaedah yang ada kepada mereka. Bergantung kepada Allah semata-mata untuk berjaya, Abū Muharib dengan sahabatnya memulakan perjalanan yang panjang dan berat yang berjumlah kira-kira dua bulan dan terlibat trekking banjaran gunung di Eropah dan tanah ladang paya, yang curiga merentasi sempadan, dan ditahan oleh pihak berkuasa pelbagai negara sekurang-kurangnya dua kali. Perjalanan ini diperlukan sejumlah besar kesabaran dan tahap yang tinggi langkah berjaga-jaga keselamatan, dua perkara yang mana Abū Muharib adalah baik known.2

Melalui kegigihan dan ketabahan mereka, Allah telah memberikan kepada mereka keselamatan selamat ke Sham di bahagian akhir "2012." Apabila tiba, Abū Muharib membuang masa dan segera meletakkan tangannya dengan jama'ah, menyertai Negara Islam ketika ia beroperasi di bawah nama "Jabhat an-Nusrah," sebelum pengkhianatan al-Jawlānī ini. Beliau tidak tertipu dengan kehadiran beratus-ratus kumpulan, atau bendera mereka yang banyak mengandungi logo hipokrit dan nama-nama mereka. Ia adalah menerusi cara ini sangat berpandangan jauh dan ketegasan bahawa Allah akan memberikan kesabaran Abū Muharib di seluruh banyak ujian yang Negara Islam akan menghadapi, termasuk pengkhianatan al-Jawlānī dan pemansuhan bai'ah kepada Amirul-Mukminin Abu Bakr al -Baghdādī (hafidhahullāh). Abū Muharib adalah antara yang pertama untuk mengisytiharkan mengingkari beliau al-Jawlānī dan akan berkata mengenai beliau, "Beliau hanya akan menjadi satu lagi Syaikh Sharif," merujuk kepada bekas ketua Kesatuan Mahkamah Islam Somalia - Sharif Sheikh Ahmed - yang melakukan murtad secara terang-terangan dengan membuat parlimen syirik dan menyokong Amerika Syarikat dan negara-negara Afrika tentera salib dalam perang terhadap Islam dan umat Islam.


Ia adalah keikhlasan, cita-cita, dan semangat Abū Muharib untuk bekerja dan tayar sendiri kerana Allah yang diberikannya menjadi terkenal, kerana dia membesar untuk disayangi dan dihormati oleh ramai. Beliau mengambil bahagian dalam penaklukan pangkalan udara Taftanāz terdekat Idlib dan Bahagian asas 17 berhampiran ar-Raqqah. Beliau juga mengambil bahagian dalam operasi di Salqīn berhampiran Idlib - di mana Abu Mu'awiyah al-Misrī3 syahid - dan juga dalam banyak battlefronts lain. Beliau juga mengambil bahagian dalam pertempuran terhadap sahwāt Syam dan mengalami kecederaan dalam tempoh minggu pertama Sahwah, mengekalkan luka tembakan ke belakang dalam peperangan untuk merebut kembali Huraytān.

Kekasarannya terhadap kuffar itu dinyatakan melalui perbuatan yang menimbulkan kemarahan semua bangsa, agama, dan puak kufur, seluruh dunia menjadi saksi kepada ini. {Itu adalah kerana orang tidak ditimpa dahaga dan merasai penat lelah dan juga merasai lapar pada jalan Allah dan tidak pula menginjak apa-apa alasan yang menimbulkan kemarahan orang-orang kafir, dan tidak juga mereka merendahkan musuh dengan apa-apa kecuali yang didaftarkan untuk mereka sebagai amal soleh } [At-Taubah: 120].


A sisi Abū Muharib yang tidak disaksikan kecuali oleh orang-orang yang mengenal-Nya adalah rahmat-Nya, kebaikan, dan kemurahan hati terhadap orang yang mukmin, cemburu perlindungan beliau untuk Islam dan rakyatnya, dan kasih sayang beliau kepada anak-anak yatim. Daripada amalan yang membuktikan kebaikan dan kemurahan hati beliau bahawa selepas menerima sabiyyah (gundik) sebagai hadiah dia tidak teragak-agak untuk dia pergi - begitu juga sebagai hadiah - kepada saudara cedera belum berkahwin. Dan dari kejadian yang membuktikan cemburu perlindungan beliau untuk Islam dan rakyatnya adalah bahawa selepas terlibat dalam perdebatan dengan Madkhalī (a pro-Arab "salafi") dalam salah satu daripada "Masajid" di dalam negeri-negeri kufur, yang Madkhalī berkata mengenai penyalahgunaan orang-orang Yahudi iri hati terhadap saudara kita di Palestin bahawa wanita "berhak." Abū Muharib terpaksa dihalang dari memukul Madkhalī ini dengan jemaah lain di "masjid." Seorang saudara yang menyaksikan kejadian itu dipanggil semula, "Abū Muharib menangis dengan suara keras. Saya melihat dia dalam menangis doanya dalam sujud seolah-olah dia telah kehilangan orang yang dikasihi. "

Dan di antara amalan yang membuktikan kasih sayang terhadap anak-anak yatim adalah yang berikut kesyahidan Bilal al-Barjāwī, Abū Muharib kerap akan melawat anaknya yatim, t keluar ke taman dan zoo. Beliau juga akan mengajar al-Qur'an kepada anak-lain Shuhada '. {Muhammad itu pesuruh Allah; dan mereka yang bersama dengannya bersikap tegas terhadap kaum kuffar, berkasih sayang sesama mereka. Engkau melihat mereka rukuk dan sujud, mencari pemberian daripada Allah dan keseronokan [Nya]. Tanda mereka terdapat pada muka mereka dari kesan sujud. Itulah sifat mereka dalam Taurat. Dan sifat mereka di dalam Injil seperti tanaman yang mengeluarkan cabang-cabangnya dan menguatkan mereka supaya mereka membesar tegas dan berdiri di atas batang mereka, menggembirakan Sowers - supaya Allah menimbulkan marah oleh mereka kuffar. Allah menjanjikan kepada orang yang beriman dan beramal soleh di antara mereka ampunan dan pahala yang besar} [Al-Fath: 29].

Pada hari Khamis, 29 Muharram, 1437, Abū Muharib akhirnya mencapai syahadah di jalan Allah, yang telah dicari sekian lama, kerana kereta yang telah di disasarkan dalam serangan oleh seorang drone tanpa pemandu di kota ar Raqqah, memusnahkan kereta dan membunuhnya serta-merta. Semoga Allah menerima saudara kami di kalangan Shuhada 'itu, menyelimuti dia dengan rahmat-Nya, dan masukkan dia ke tahap tertinggi al-Firdaus.


-----------------------

Nota 1 Editor: Itu adalah sebelum Harakat ash-Shabab menyertai perang menentang Khilafah di bawah kepimpinan Akhtar Mansour, ejen terkenal perisikan Pakistan yang murtad.
Nota 2 Editor: Mungkin kita melepaskan kisah hijrah yang panjang dalam
isu masa depan.
3 Untuk membaca tentang Abū Mu'awiyah al-Misri dan kawan baiknya Abū
Qudamah al-Misri (semoga Allah menerima mereka kedua-duanya), lihat Dabiq, isu 7,
"Di antara orang mukmin itu ada lelaki," muka surat 46-49





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”