NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Friday 22 January 2016

APAKAH ALASAN AMERIKA KALAH DI WILAYAH DAULAH ISLAMIYAH?



Amerika suka mendajal dipelbagai medan. Jika ia mendajal di Amerika sahaja, ia bukanlah suatu yang perlu disensasikan, namun Amerika suka mengganggu privasi orang lain kerana ia ingin merebut hak milik orang dijadikan hak miliknya dengan beberapa kaedah, diantaranya adalah:-

  1. Ancaman-ancaman
  2. Dajalan-dajalan
  3. Intipan-intipan
  4. Janjian-janjian
  5. Julingan-julingan
  6. Licikan-licikan
  7. Paksaan-paksaan
  8. Pautan-pautan
  9. Pujukan-pujukan
  10. Serapan-serapan
  11. Sogokan-sogokan
  12. Sorokan-sorokan
  13. Suapan-suapan
  14. Ugutan-ugutan, dan
  15. Menggunakan strategik SWAT

Walau bagaimanapun, strategik yang digunakan itu boleh dibaca, ditelaah, dianalisis secara tepat dan tidak sukar menjangkakan perkara-perkara yang akan berlaku pada masa akan datang.


Sebagai contoh;

1.  Harga minyak merudum kerana ada sesuatu perancangan yang licik di sana, bahkan Arab Saudi yang mengetuai OPEC terpaksa akur dengan kehendak Amerika dalam percaturan harga minyak, walaupun melibatkan kepentingan negara diketepikan. Amerika dan negara-negara pengimport mendapat manfaat yang besar daripada kemeruduman harga minyak itu seperti air hujan mencurah-curah memenuhi ampangan yang kontang yang tidak pernah penuh kerana kos-kos yang memeritkan untuk memenuhkan ampangan itu sukar dipenuhi tiba-tiba harga minyak seperti air turun daripada langit mencurah-curah, syukur yang amat sangat.

2.   Penyorokan MH370 menguntungkan jin-jin Laut Hindi untuk menyedut duit-duit amanah bangsa kerana pesawat yang dicari di kawasan yang dikenalpasti itu adalah ‘kawasan pencarian yang kosong-kosong’. MH370 sesuai dijadikan cagaran.

3.  Meningkatkan tekanan kepada tragedi MH370, maka, MH17 ditembak supaya bebanan penyedutan duit-duit amanah bangsa mudah dipaling-palingkan dan akur dengan kehendak-kehendak semasa, perancang kedajalan licik.

4. TPPA belum dimuktamadkan namun cagaran-cagaran untuk persiap-persiapan kearah tersebut sedang dicengkam. Di kawasan Asia Tenggara, Malaysia adalah pusat magnetnya. Jika negara itu memeterai perjanjian tersebut, secara langsung negara-negara Asia Tenggara dalam cengkaman Amerika kerana Rusia memeluk Crimea.

5.   Malaysia adalah negara kaya; kaya dengan minyak, kaya dengan lautan, kaya dengan tumbuh-tumbuhan subur, kaya dengan sungai, kaya dengan tanah dan ia adalah kawasan strategik. Ia sesuai dijadikan penampan kehidupan kepada Amerika.


Kesimpulannya adalah bahawa pejuang-pejuang Daulah Islamiyah tidak akan memberi pengampunan kepada Amerika jika lambat bertaubat.

Buktinya, Amerika menjadi longlai di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah terutamanya di Syam. Oleh itu wajarlah strategik Amerika mengikat golongan dungu-dungu melanjutkan perlakuan-perlakuan kedajalannya kepada mereka, seperti lembu dicucuk hidung.

Maka, atas alasan apakah Amerika mendongak kepalanya menghadapi belati pejuang-pejuang Daulah Islamiyah khususnya daripad pejuang-pejuang muda Daulah Islamiyah, asalnya Amerika?

Harga minyak yang merudum itu hanya bersifat sementara bagi membolehkan pengusaha-pengusaha senjata mendapat habuannya. Jika harga minyak naik maka sukar untuk mendapatkan bekalan senjata, mempercepat cengkaman pejuang-pejuang Daulah Islamiyah. Negara-negara sekutu faham tentang masalah bekalan senjata itu, maka wajarlah harga minyak dimerudumkan tetapi ingat asakan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah terus meresap menurut sunatullah.Berwaspadalah.

Oleh itu Amerika jangan mendajal.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”