NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 24 January 2016

INTELLIGENCE AMERIKA, MH370 MELAMBAI



Amerika licik merancang komplot kejahatan dengan ditunjukkan olehnya aksi-aksi khayalan yang dilakukan kerana ia beranggapan ilusi-ilusi yang dipasakkan di dalam akal mengatasi realiti yang dimiliki oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang diimplementasikan dalam kehidupan; telus, yakin dan tiada kedajalan dalam kehidupan. 

Pejuang-pejuang itu pula yakin dengan kehidupan sebagaimana mereka yakin dengan kebesaran Allah s.w.t.. 

Mereka tidak melakukan komplot membawa lari MH370; menyorok pesawat, menyorok maklumat, menyorok kebenaran, menyelewengkan fakta dan tidak sama sekali melahirkan para panglipur lara dungu-dungu, menjadi penampan kedajalan meleret-leretkan cerita mengarut.

Adalah dikhuatiri proksi-proksi mendajal itu akan berterusan mendungu disebabkan menipu masyarakat awam, keluarga dan diri sendiri.

Dalam situasi ekonomi beberapa negara sedang dilanda badai taufan, Amerika boleh menarik nafas lega kerana dungu-dungu dipulas olehnya merudum tersembam akal mereka. 

Manakala golongan jin-jin Laut Hindi menghidu  duit-duit ringgit melayang-layang mengambil bahagian bersama MH370 disorok itu.

Diangkatnya anak-anak bangsa menjadi proksi-proksi sebagaimana proksi-proksi Amerika bertempur menghadapi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang di baham dipelbagai arena pertempuran. 

Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah adalah manusia-manusia yang tiada belas kasihan kepada golongan yang syirik dan kufur kepada Allah s.w.t…

Proksi-proksi itu boleh disogok dengan gula-gula duit-duit amanah bangsa, diugut dan diberi penawaran-penawaran  perniagaan yang  menjanjikan  fatamorgana tetapi apabila tiba saatnya penawaran-penawaran itu sudah tidak bernilai lagi. 

Ibarat sebuah filem, pengakhiran suatu lakunan, dinilai pada akhir ceritanya, bukan suatu plot pencarian MH370 yang dicari  kosong-kosong di kawasan yang pesawat tersebut tiada di situ.

Jika wujud semula MH370, kerana kedajalan mewujudkan watak-wataknya menjadi suatu cerita berkesinambungan yang pelakun-pelakunnya telah ditukar ganti dengan pelakun-pelakun tambahan/simpanan. 

Puncanya kerana ramai panglipur lara berkhayal dalam dunia kekufuran supaya masyarakat umum mengiakan cerita-cerita dongengan yang mereka persembahkan dengan mekap-mekap buatan mengelirukan.

Suatu yang menjadi tanda tanya tentang golongan jin Lautan Hindi ternganga mulut mereka kerana duit-duit amanah bangsa disedut oleh jin Laut Hindi yang berligar-ligar dalam dunia fantasi.

Ingat! filem Intelligence licik, orang-orang beriman pula melihat perlakuan itu secara teliti tanpa membuat ulasan.












  






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”