NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Friday 1 January 2016

PENUNJUKAN SAUDARA KAMI ABU BAKR AL-BAGHDADI SEBAGAI KHALIFAH UMAT ISLAM



Oleh: Utsman Ghazi, Amir Harakah Islamiyyah Uzbekistan


بسم الله الرحمن الرحيم

Segala puji bagi Allah yang telah memerintahkan kita untuk berkata benar di setiap keadaan, shalawat serta salam atas Nabi shallallahu alaihi wa sallam yang telah mengajarkan kita supaya menjadi orang-orang yang jujur.


Assalamu ‘alaikum ya ikhwatal Islam, wahai Mujahidin yang mulia yang telah melakukan jihad di jalan Allah di setiap penjuru negeri.


Segala puji bagi Allah, hari ini kaum muslimin telah tersadar untuk bangun di atas aqidah shahihah di setiap penjuru alam, dan bangun dari belenggu yang mengikat di leher mereka sejak dua abad yang lalu. Dan sungguh kami telah menyaksikan kebahagiaan ini di negeri di belakang sungai[1], Khurasan, Jazirah Arab, Iraq dan Syam, dan negeri lainnya termasuk negeri-negeri utara Afrika, Kaukasus, Somalia, Mali, Nigeria dan Balkan, ditambah di dua benua Eropa dan Amerika juga negeri-negeri lain di penjuru dunia. Dan kami juga sangat bahagia dengan kabar tegaknya Khilafah Islamiyyah di negeri Syam dan Iraq dan penunjukan saudara kami Abu Bakr Al-Baghdadi sebagai Khalifah umat Islam.


Dengan pertolongan Allah, aku ingin menjelaskan di sini tentang kenyataan penting bagi umat Islam yang tidak bisa dilakukan oleh sejumlah kaum muslimin untuk membicarakannya secara terang-terangan atau tidak memperhatikan hal ini. Dan aku ingin menekankan bahwa Harakat Islamiyyah Uzbekistan bukanlah baru mengetahui hal ini belakangan, namun telah mengetahui sejak waktu yang lama dan kami menunggu waktu yang tepat sambil berharap agar orang yang lebih berhak untuk mengatakan kenyataan ini, namun kami bersedih ternyata mereka tidak mengumumkan hal ini secara resmi.


Karena itu, hari ini aku ingin membuat ketetapan untuk mengumumkan hakikat besar dan penting ini kepada kaum muslimin, karena Allah yang Maha Bijaksana telah memerintahkan kaum mukminin dengan firman-Nya:


A070
A071


“Wahai orang-oran yang beriman bertaqwalah kepada Allah dan ucapkanlah perkataan yang benar (70) niscaya Allah akan memperbaiki amal-amalmu dan mengampuni dosa-dosamu. Dan barangsiapa menaati Allah dan Rasul-Nya, maka sungguh, dia menang dengan kemenangan yang agung” [Al-Ahzab: 70-71].


Bersambung


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”