NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Tuesday 31 May 2016

FALLUJAH: MARILAH-MARILAH IRAN DAN AMERIKA BERSEKONGKOLAN DENGAN IRAQ/HIZBULLAT



Iran kiblat Haider Al-Abadi. Pemerintah Haider Al abadi di Iraq adalah lemah. Ia terpaksa mengajak Iran, Amerika dan NATO membantu mempertahankan Iraq kerana ia juga adalah komplot pencerobohan  Amerika semasa pemerintahan Presiden Saddam Hussein.  Ia tidak memiliki kekuatan, maka Iran memintas pemerintahannya sebelum Amerika mencengkamnya. Kawan tetap kawan tetapi lawan tetap lawan. Persefahaman antara Haider Al-Abadi, Iran dan Amerika telah diketahui.

Iran mengerahkan ratusan ribu tenterannya bagi menghadapi singa-singa Daulah yang pada bila-bila masa sahaja akan menelan Baghdad. Walau bagaimanapun, disebabkan Iran menggunakan kekuatan tenteranya di sana maka pengambilalihan Baghdad dalam tempoh terdekat ini agak terbantut. Asakan demi asakan daripada singa-singa Daulah sukar untuk diramal oleh mereka.

Amerika menghantar beberapa ribu penasihat tenteranya di Iraq bagi meyakinkan Haider Al-Abadi bahawa Amerika serius menangani masalah Iraq dan tidak mahu kehilangan Iraq kepada singa-singa Daulah yang kini berkubu di pinggaran Baghdad. Jika Iraq terlepas, Kuwait dalam pelukan maka mahu atau tidak pengerahan ketenteraan wajar dilakukan bagi menghalang kemaraan singa-singa Daulah itu.

Hizbullat (Hizbullah) berdatangan ke Iraq sebagai sokongan kepada Haider Al-abadi.

Pertempuran di Fallujah melibatkan:-

  1. Singa-singa Daulah

MENENTANG


  1. Haider Al-Abadi bersama tenteranya
  2. Iran
  3. Amerika
  4. Hizbullat






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”