NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 11 May 2016

HIROSHIMA/NAGASAKI LAMBANG KEBRUTALAN AMERIKA



Sempena lawatan Presiden Barack Obama ke Jepun, bagi menghadiri sidang kemuncak Kumpulan Tujuh (G7), sayugia diingatkan bahawa peristiwa pengeboman dengan pembunuhan beramai-ramai di Hiroshima dan Nagasaki sehingga membunuh ratus ribu nyawa dalam tempoh dua hari adalah suatu lambang kebrutalan Amerika.

Walau bagaimanapun pejuang-pejuang Daulah Islamiyah sedang mempersiapkan diri menghadapi kebrutalan itu.


Setiap kali menyebut dan melihat Hiroshima dan Nagasaki akan terpampang diingatan tentang kebrutalan Amerika  membunuh ratusan ribu penduduk dua wilayah tersebut dalam tempoh dua hari iaitu pada 6 Ogos 1945 dan 9 Ogos 1945. Dan setiap tahun tarikh tersebut diingati. Manakala generasi mereka hampir-hampir pupus dimamah zaman, yang tinggal hanyalah anak cucu mangsa-mangsa pengeboman Amerika.

Kebrutalan Amerika tidak berhenti di Hiroshima dan Nagasaki sahaja, tetapi wawasannya berterusan seperti yang dilakukan di Vietnam, Afghanistan, Iraq dan Syria. Hari ini ia berhadapan dengan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah. Kita nak lihat bagaimana Amerika mempertahankan hegemoninya, dan Israel di bumi Palestin.

Kebrutalan Amerika itu sukar dihentikan kerana mereka yang enggan menurut telunjuknya  akan dipantau dan ia pula senentiasa melakukan provokasi bagi mencapai cita-citanya,  sebab itu MH370 melambai-lambai kepadanya dan MH17 ditembak.

Amerika, jika tidak menginsafi dosa-dosa yang dilakukannya ia akan menemui balasannya semasa hayatnya lagi. Sebagai buktinya, Amerika tidak berupaya menghadapi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah secara bersendirian (bersemuka). Ia memaksa dan terpaksa memeras ugut, mengorak strategik dan mencatur bingungkan sekutu-sekutunya bagi memudahkan ia mengalih perhatian tumpuan mereka, sama ada musuh-musuh yang diperanginya atau sekutu-sekutu yang bersekutu dengannya menjadi penampan kepadanya. Mereka pula akan menanggung risiko sendiri, kerana kos-kos aktiviti ditanggung oleh sekutu-sekutu yang bersekutu dalam kedajalan sebagaimana kos-kos pencarian MH370 yang disedut oleh jin-jin Lautan Hindi ditanggung oleh negara-negara sekutu, Amerikapun senyum.

Suatu yang menarik kepada Amerika ia telah membina suatu kondusif yang membangkitkan semangat juang kepada pemuda-pemuda Amerika, Eropah dan seluruh dunia bergabung dalam kelompok pejuang-pejuang Daulah Islamiyah. Pemuda-pemuda itu sanggup hijrah daripada tanah air mereka menuju wilayah-wilayah Daulah Islamiyah untuk mempertahankannya. Mereka bukan sahaja berbaiah membela Daulah Islamiyah tetapi mereka juga memberi isyarat kepada Amerika dan sekutu-sekutunya supaya jangan melakukan durjana kepada negara-negara miskin keduniaan, khususnya wilayah-wilayah Daulah Islamiyah.

Doa-doa mereka akan menghancur leburkan Amerika. Berawaslah!







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”