NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 30 May 2016

SINGA-SINGA DAULAH MENYENGAT MATI



Bunyi-bunyi kemenangan mula rancak didendangkan oleh kota-kota keriangan di Aleppo, Raqqa, Falujjah dan beberapa kawasan terpencil yang tidak dihuni oleh pasangan kelamin bukan jenis LGBT kerana ia adalah kawasan barisan hadapan dan ia pula tidak sesuai kepada pasangan kelamin - di medan peperangan.

Jika adapun daripada jantina batinanya yang berkawan, ia adalah sebagai pengubat hati gunda gulana kepada penzina-penzina yang dihalalkan oleh pemerintahan kekufuran kerana di sana ada kahwin kontrak kontemporari tiada tempoh masa, sama ada semasa perang atau damai yang penting kahwin kontrak.

Dalam peperangan mempertahankan yang haq dan menghapuskan kebatilan adalah suatu yang indah kepada singa-singa Daulah kerana mereka disaiikan dengan dentuman-dentuman bom berkuasa tinggi dengan percikan api membukti melebar apabila ia mendarat di lokasi-lokasi yang disasarkan di daratan oleh pesawat-pesawat Amerika dan Rusia.


Lambaian Aleppo

Jika di Aleppo, singa-singa Daulah berhadapan dengan tentera Bashar Al-Assad - SDF dan Hizbullat (Hizbullah) yang dipimpin oleh Rusia. Mereka mengerahkan kekuatan tentera dari pelbagai penjuru daratan dan udara mengasak Aleppo, dalam tempoh tersebut singa-singa Daulah terus menyasarkan penempatan-penempatan  tentera yang tersepit di sekitar Aleppo termasuklah di Latakia dan Damaskus. Pertempuran yang tiada hentinya itu telah mengikat SDF, Hizbullat dan Rusia meningkatkan serangan bagi mengelak asakan demi asakan daripada singa-singa Daulah, Jabhat Al-Nusra, Ahrar At-Sham, FSA dan sekutu-sekutu yang berpihak kepada Amerika.


Teguhnya Fallujah

Di Fallujah, gabungan tentera ISF, Iran, Hizbullat berganding bahu dengan penasihat Amerika  telah merancakkan lagi pertempuran. Mereka berusaha merebut Fallujah daripada cengkaman singa-singa Daulah yang kini sedang menunggu ketibaan gabungan tersebut, benar-benar menghampiri  jangkauan jarak tembakan mereka untuk dikorbankan di bumi bertuah. Manakala Amerika terus berperanan menggunakan kemahirannya menggunakan satelit, pesawat dan isyarat-isyarat ketenteraan di daratan untuk melakukan misi pengeboman sebagai sokongan kepada tentera di lapangan. Jika pesawat-pesawat tersebut terbang rendah ia akan menjadi mangsa korbanlah.

Pada satu tekad, pesawat-pesawat Amerika akan membom tentera gabungannya dengan alasan tersilap sasaran. Walau bagaimanapun, kompromi antara mereka  untuk dijadikan mangsa korban di sana sedang diamati dengan cermat. Barangkali kerana Amerika menghadirkan penasihat-penasihat ketenteraan bagi meminimumkan korban kepadanya kerana ia telah dialihkan kepada ISF, Iran dan Hizbullat.


Senyuman Raqqa

Raqqa menjadi sasaran utama Amerika dengan memperlengkapkan PYD dan YPG dengan nasihat ketenteraan, persenjataan dan kewangan bagi menghadapi singa-singa Daulah. Walaupun Turki amat kecewa dan kurang senang dengan sikap Amerika yang menyebelahi dan memberi keutamaan kepada mereka berbanding Turki. Di samping Amerika, ia juga di bantu oleh NATO dan Israel sebagai kolektif yang sepakat mengeroyok Raqqa.

Singa-singa Daulah yang berperang menghadapi serangan pelbagai penjuru itu, menjanjikan suatu igauan sama ada di Aleppo, Raqa, Fallujah dan persekitarannya. Singa-singa Daulah amat bersyukur kepada Allah Rabbal Jalil kerana para korban sedang berdatangan menyerah diri kepada mereka. Korban-korban itu pula dikenali daripada kelompok-kelompok; Amerika, Rusia, Bashar Al-Assad, Haider Jawad Kadhim, Hizbullat (Hizbullah), Iran, Kurdi, NATO, dan mereka yang bersekutu dengannya.


Lambaian-lambaian menuju kejayaan

Peperangan di Syam dan Baghdad itu, akan lebih menarik apabila ia berlanjutan untuk tempoh setahun dengan andaian bahawa suasana peperangan terkini itu akan menentukan nasib penyerang-penyerang Aleppo, Raqqa dan Fallujah kerana pada ketika itu kuasa-kuasa ketenteraan, pendanaan/persenjataan, dan penyumbangan kewangan kekufuran sepertti Iran, Amerika, Rusia dan sekutu-sekutu mereka bukan sahaja menyediakan prasarana ketenteraan tetapi mereka turut menyalurkan maklumat ketenteraan dan terlibat secara langsung dalam peperangan akan disedut tenaga-tenaga mereka dalam tempoh 12 bulan berikutnya. Aset-aset ketenteraan usang akan digunakan, tentera yang makan sedap-sedap akan dikerahkan di medan peperangan menghadapi pengganas-pengganas dan harga-harga minyak kekal ditakuk lama bagi memudahkan penyediaan persenjataan dan penyumbangan kewangan. Kita juga akan melihat kesan langsung ekonomi negara-negara yang terlibat dalam memerangi singa-singa Daulah itu. Singa-singa Daulah pula semakin meningkat kemahiran peperangan mereka. Ancaman-ancaman seterusnya akan berlaku.

Senario tersebut menunjukkan bahawa singa-singa Daulah adalah memiliki kehebatan yang luar biasa  menghadapi persekongkolan kufar di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah khususnya di Syam dan Iraq.

Singa-singa Daulah sedang mengintai-intai tentera Rusia dan Amerika  yang berada di Aleppo, tentera Amerika di Raqqa, tentera Iran dan Amerika di Fallujah dan dimana-mana sahaja di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah yang sedang mereka dajalkan maka, wajarlah mereka berwaspada daripada ‘target’ singa-singa Daulah sebagaimana pada suatu ketika nanti musuh-musuh Israel mengintai-intai mereka untuk disembelih di bumi Palestin.

Maka, sesungguhnya kemenangan sedang  menanti singa-singa Daulah dan dijangka peperangan berskala besar akan berlaku seandainya pejuang-pejuang Daulah Islamiyah mula melangkah merentas sempadan untuk menghancurkan kefasadan di muka bumi ini.


Pedoman hidup


“Ya Allah Ya Tuhan kami, perlihatkan kepada kami kemenangan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah  sebagimana yang pernah Engkau perlihatkan kemenangan itu kepada perintis-perintis Deenullah seperti yang dinuklilkan di dalam Al-Quran:


Bismillah
A001
A002
A003
A004
A005
A006
A007
A008
A009
A010


Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Sesungguhnya Kami telah membuka bagi perjuanganmu (wahai Muhammad) satu jalan kemenangan yang jelas nyata,

Kemenangan yang dengan sebabnya Allah mengampunkan salah dan silapmu yang telah lalu dan yang terkemudian, dan menyempurnakan nikmatNya kepadamu, serta menambahkanmu hidayah ke jalan yang lurus (dalam mengembangkan Islam dan melaksanakan hukum-hukumnya).

Dan dengan sebabnya Allah memberikanmu pertolongan (untuk mencapai kejayaan) dengan sepunuh-penuh dan sehandal-handal pertolongan (yang tidak ada bandingannya).

(Tuhan yang membuka jalan kemenangan itu) Dia lah yang menurunkan semangat tenang tenteram ke dalam hati orang-orang yang beriman (semasa mereka meradang terhadap angkara musuh) supaya mereka bertambah iman dan yakin beserta dengan iman dan keyakinan mereka yang sedia ada; pada hal Allah menguasai tentera langit dan bumi (untuk menolong mereka); dan Allah adalah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

(Allah melakukan yang demikian) supaya ia memasukkan orang-orang yang beriman - lelaki dan perempuan - ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai; dengan keadaan kekal mereka di dalamnya, serta menghapuskan dosa-dosa mereka; dan adalah yang demikian itu pada sisi Allah merupakan kejayaan yang besar (untuk mereka);

Dan supaya Ia menyeksa orang-orang munafik - lelaki dan perempuan, dan orang-orang musyrik - lelaki dan perempuan, yang menyangka terhadap Allah dengan sangkaan yang buruk (bahawa Ia akan mengecewakan RasulNya). Atas merekalah tertimpanya bala bencana yang dibawa oleh peredaran zaman; dan (selain itu) Allah murkai mereka dan melaknatkan mereka serta menyediakan untuk mereka neraka Jahannam; sedang neraka Jahannam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali.

Dan Allah menguasai tentera langit dan bumi (untuk menyeksa orang-orang yang derhaka); dan Allah adalah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

Sesungguhnya Kami telah mengutusmu (wahai Muhammad) sebagai Rasul yang menjadi saksi (yang diterima keterangannya), dan sebagai pembawa berita gembira (kepada orang-orang yang beriman), serta pemberi amaran (kepada orang-orang yang ingkar).

(Kami mengutusmu wahai Muhammad) supaya engkau dan umatmu beriman kepada Allah dan RasulNya, dan supaya kamu kuatkan agamaNya serta memuliakanNya, dan supaya kamu beribadat kepadaNya pada waktu pagi dan petang.

Sesungguhnya orang-orang yang memberi pengakuan taat setia kepadamu (wahai Muhammad - untuk berjuang menentang musuh), mereka hanyasanya memberikan pengakuan taat setia kepada Allah; Allah mengawasi keadaan mereka memberikan taat setia itu (untuk membalasnya). Oleh itu, sesiapa yang tidak menyempurnakan janji setianya maka bahaya tidak menyempurnakan itu hanya menimpa dirinya; dan sesiapa yang menyempurnakan apa yang telah dijanjikannya kepada Allah, maka Allah akan memberi kepadanya pahala yang besar.” (Al-Quran, surah Al-Fat-h ayat 1-10)








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”