NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 9 July 2015

BELAJAR DARI DOSA-DOSA



Syaitan tidak mengenal dosa-dosa. Ia juga tidak mengenali erti kedajalan dan mendajal kerana ia belajar tentang perlakuan-perlakuan  dosa dan sifat-sifat kedajalan itu melalui iblis. Iblis adalah bapa kepada segala  perlakuan-perlakuan dosa dan sifat-sifat kedajalan. Ia bukan sahaja melakukan kedajalan di alam ghaib tetapi turut membawa bersama-samanya ketika diusir dari sana perlakuan tersebut di alam ini sehingga hari pembalasan, sebagaimana Bani Israel dihalau dari bumi Palestin masih mengekalkan perlakuan-perlakuan dosa dan sifat-sifat mendajal mereka itu oleh anak cucu cicit sehingga hari ini. Sesungguhnya iblis itu adalah bapa melakukan dosa-dosa dan bersifat kedajalan.

Dalam keadaan dunia, dipenuhi oleh perlakuan-perlakuan dosa dan sifat-sifat kedajalan itu, mereka belajar, menuruti, bersekongkol melakukan aktiviti-aktiviti tersebut sama ada secara terang-terangan atau melakukannya disebalik tabir. Sayugia diperingatkan dan diberi pesanan supaya menginsafi dosa-dosa yang lalu dan belajar dari dosa-dosa yang pernah dilakukan oleh iblis itu. Ia  telah diceritakan secara umum  kepada makhluk manusia di bumi. Mereka mengetahuinya daripada Al-Quran dan As-Sunnah. Orang-orang yang beriman mengambil pengajaran daripadanya secara kat’ie tanpa berdolak-dalik, sebab itu mereka berjaya di dunia dan di akhirat kerana memahami perlakuan-perlakuan dosa dan sifat-sifat mendajal manusia-manusia yang berperangai seperti iblis.

Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah pula telah memberi peringatan dan pesanan kepada Amerika Syarikat supaya tidak melakukan dosa-dosa dan bersifat mendajal sepanjang kehidupan. Bahkan, halaman ini pernah mengingatkan Amerika Syarikat tentang perkara-perkara tersebut. Maka ambillah perhatian kerana peluang kehidupan hanya datang sekali sahaja di dunia ini, ia tidak akan berulang lagi apabila telah mati.

Amerika Syarikat dianggap mengetuai kepimpinan negara-negara bangsa sejak tahun 1945, ketika peperangan di antara Kuasa Bersekutu berhadapan dengan Kuasa Paksi. Sehingga kini ia telah menjangkau 70 tahun.

Dalam bidang Sosiologi dan Antropologi, memahami tentang perkembangan kemanusiaan. Manusia dikategorikan kepada beberapa peringkat, antaranya, ialah;


Peringkat kanak-kanak:  umur   0-15 tahun
Peringkat muda             :  umur 15-35 tahun
Peringkat dewasa         :  umur 35-50 tahun
Peringkat tua                 :  umur 50-70 tahun
Peringkat usia lanjut     :  umur 70- akhir hayat


Manakala perkembangan-perkembangan di atas menunjukkan bahawa kepimpinan Amerika Syarikat telah berada pada peringkat akhir hayat kerana berusia 70 tahun atau melebihi daripada usia tersebut. Oleh itu dapat disimpulkan bahawa Amerika Syarikat kini berada pada akhir kepimpinannya, berada pada kedudukan klimaks. Halaman ini mengingatkan kepada Amerika Syarikat supaya menjadilah manusia yang lanjut usia dan mengingati kejayaan-kejayaan lalu yang pernah  diraikannya secara cemerlang dan tolong jangan belajar dari dosa-dosa  mendajal sepanjang kehidupan.

Menjadilah manusia, tamadunya disanjung sepanjang zaman dan bebaskan MH370.












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”