NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 5 July 2015

HUKUMAN SETIMPAL PERLAKUAN ISRAEL



Bumi Sinai adalah bumi yang dipenuhi banyak rahsia sama ada di dalam buminya atau kawasan-kawasan yang berhampiran dengan sempadannya. 

Rahsia tersebut merangkumi kejadian-kejadian yang terletak dalam satu poros iaitu peperangan yang sangat sengit dan menakutkan. Peperangan itu terjadi antara manusia ikhlas yang bertekad untuk mengembalikan khilafah nubuwwah berhadapan dengan orang-orang yang mengerahkan kekuatannya untuk memadamkan  cahaya Deen maka darah pun berhamburan dan mayat-mayat berserakan bergelimpangan.  Serangan  telah dinyalakan sehingga kemenangan dari para Anshar melekat di otak-otak para musuh pendengki dan para ikhwan tercinta. 

Di belakang serangan-serangan yang kuat itu ada mujahidin yang selalu mengintai bagaikan burung helang pergerakan-pergerakan mencurigakan dan itu adalah peperangan yang tidak akan diketahui rahsiannya kecuali oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah  yang menekuni belajar pertempuran.

Manakala singa-singa senentiasa menanti mangsa-mangsanya

Peperangan itu bagaikan benang tersembunyi akan tetapi mengakibatkan banyak yang terbunuh dan musuh tidak lelah dan bosan  untuk melancarkan peperangan. Akan tetapi Allah s.w.t. mengirim para lelaki yang mempunyai banyak pengalaman dari peperangan untuk merosak makar-makarnya, menghancurkan bangunan-bangunnnya dan membuat lumpuh permusuhannya.

Para mujahidin selalu siap mengintai dalam peperangan itu yang tidak kurang sengitnya dengan peperangan militer bahkan peperangan ini termasuk alat utama untuk suksesnya peperangan militer.

"Sesungguhnya itu adalah peperangan akal, kegeligaan, kepakaran, dan penguasaan informasi. Ia adalah peperangan inteligen (Perisikan)."


Pengintipan-pengintipan Tradisional

Telah diketahui bahawa peperangan yang terjadi antara dua pasukan, terdapat banyak yang dijadikan target antara satu sama lain dan target itu mempunyai hubungan satu dengan lainnya, terkadang target itu adalah dari segi militer, atau ekonomi,  atau media, atau kemasyarakatan, atau keamanan, atau inteligen atau  pelbagai cara yang digunakan sebagai target memusnahkan musuh.

Termasuk target ialah menyorok MH370.

Melambai-lambai Amerika Syarikat kepada golongan dungu-dungu kerana menjadi penampan-penampan baginya.

Sebagaimana keadaan peperangan yang keji yang dilancarkan oleh kafir Barat dengan berkoalisinya mereka dan permusuhan mereka dalam melawan Daulatul Khilafah Islamiyah  dan wilayah-wilayahnya. Di antara wilayahnya adalah wilayah Sinai.

Wilayah Sinai bagaikan cahaya merah yang mengancam musuhnya (Yahudi) dan antek mereka  yang manja, para tentera Sisi si pengkhianat dan wilayah itu merupakan gerbang pintu untuk menakluki Baitul Maqdis dan menegakkan Syariat Allah Taala di sana.

Tentera Yahudi menggunakan agen-agen inteligennya untuk menargetkan pusat ancaman bagi mereka, iaitu; para amniyyin di kota Sinai dengan cara bekerja sendiri atau dengan cara berhubungan dengan tentera murtad Mesir. Dalam peperangan sulit itu terkadang mereka memakai cara yang paling besar dan yang paling buruk seperti membunuh masyarakat yang tidak berdosa untuk menguasai berbagai informasi atau menembusi informasi tentang struktur pengurusan ikhwan mujahidin, akan tetapi Allah menjamin dengan memberi hidayah kepada mujahidin yang mempunyai pengalaman bertahun-tahun sehingga mereka menjadi para lelaki yang keras, kukuh, hebat dan Allah Maha Mengetahui makar,  rencana dan tipu daya musuh, keropos dan tidak ditimbus oleh musuh untuk mencari informasi dengan kekuatan Allah Taala. 

Allahlah yang memberi petunjuk kepada mujahidin bagaimana cara selamat dari musuh mereka dengan firman Allah s.w.t.:


 A010


“Sesiapa yang mahukan kemuliaan (maka hendaklah ia berusaha mencarinya dengan jalan mematuhi perintah Allah), kerana bagi Allah jualah segala kemuliaan. Kepada Allah lah naiknya segala perkataan yang baik (yang menegaskan iman dan tauhid, untuk dimasukkan ke dalam kira-kira balasan), dan amal yang soleh pula di angkatnya naik (sebagai amal yang makbul - yang memberi kemuliaan kepada yang melakukannya). Dan sebaliknya: orang-orang yang merancangkan kejahatan (untuk mendapat kemuliaan), adalah bagi mereka azab seksa yang berat; dan rancangan jahat mereka (kalau berkesan) akan rosak binasa.” ( Al-Quran, surah Faatir ayat 10 )


Sesungguhnya mujahidin dalam peperangan militernya dan inteligennya teratur dengan kaedah-kaedah syar’i. Mereka berusaha agar tidak ada pertumpahan darah kaum muslimin, menjaga kehormatan dan harta mereka. Sungguh Dien mereka menyuruh mereka  agar tidak menzalimi manusia atau menyakiti mereka.

Adapun para taghut akan melakukan segala cara; mereka tidak peduli tentang nyawa manusia, tidak juga harta mereka bahkan kehormatan-kehormatan mereka dan contoh ini adalah sebaik-baik bukti.


A171
A172
A173


“Dan demi sesungguhnya! Telah ada semenjak dahulu lagi, ketetapan Kami, bagi hamba-hamba Kami yang diutus menjadi Rasul -

Bahawa sesungguhnya merekalah orang-orang yang diberikan pertolongan mencapai kemenangan

Dan bahawasanya tentera Kami (pengikut-pengikut Rasul), merekalah orang-orang yang mengalahkan (golongan yang menentang kebenaran).” ( Al-Quran, surah As-Saaffaat  ayat 171-173 )






















   


   



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”