NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 22 July 2015

HELIKOPTER 9M-IGB TERHEMPAS DIKENAL PASTI



Sebuah helikopter 9M-IGB jenis AS365N2 Dauphin keluaran Airbus terhempas di Kampung Pasir, Sungai Pening, Semenyih, Selangor Malaysia, pada 4 April 2015, mengorbankan semua penumpangnya seramai 6 orang;. Lima lelaki dan seorang anak gadis. Semuanya dewasa.  Punca kemalangan telah dikenal pasti dan diketahui peristiwanya oleh mereka yang mengetahuinya. Menjadi misterinya siapa anak gadis cantik tersebut?

Manakala pesawat MH370 dibawa lari pada awal pagi 8 Mac 2014 ketika ucapan: ‘Good morning’,  kerana penumpang-penumpang sedang bersedia menjamu jamuan ‘good morning’  sebelum mereka dilenakan untuk dihilangkan tanpa mereka menyedarinya dan waris-waris mereka serta orang awam lagilah tidak mengetahuinya tetapi dajal merancang kedajalan tersebut kesan daripada perlakuan liwat kaum Lut yang amat dahsyat menenggelamkan bumi Sadum.

Tiupan keliwatan itu meresap di Mahkamah Sivil Putrajaya, pada petang hari kejadian melewati waktu Asar sehingga terbawa kepada waktu Maghrib. Puncanya kerana Mahkamah Syariah kuasa sabitan hukumananya ketat dan ringan, manakala Mahkamah Sivil kuasa sabitan hukumannya kompleks dan berat - ia memadai pengadu membuat laporan Polis merakamkan perbualan aduan-aduannya. Siasatan dan bukti-bukti akan menyusul kemudian.

Menurut Ketua Polis Negara:

“Jika ada percanggahan hukum Hudud dan undang-undang Persekutuan, maka kita tidak boleh menguatkuasakannya”

Menurut Ketua Setiausaha KPDNKK:

“Agensi-agensi yang terlibat, dalam konteks ini (GST), bersana-sama melihat mencari keadilan bersama”

Individu yang benar hidup dalam keikhlasan. Allah s.w.t. akan memberkati kehidupannya.

Perlakuan-perlakuan liwat itu, pelaku-pelakunya; meliwat dan kena liwat suka sama suka wajib dihukum. Jangan berpilih-pilih dalam kes yang dibicara muktamadkan pada 7 Mac 2014 sehingga masuk waktu Maghrib bagi Wilayah Putrajaya dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya.

Peristiwa-peristiwa tersebut diketahui episod-episodnya oleh mereka-mereka yang mengetahui kisah-kisahnya termasuklah membohongi orang ramai mencari-cari di kawasan-kawasan yang memang tiada MH370 di kawasan-kawasan pencarian. Walau bagaimanapun hukuman-hukuman akan menanti mereka yang mempermain-mainkan agama Islam. Kerana bakaran api sedang menanti dajal-dajal termasuk tempiasnya menyambar mereka yang berhampiran.

Mengapakah tragedi-tragedi yang berlaku di seantero alam itu akibat dari kecuaian dan masalah teknikal dapat diketahui tidak melebihi 24 jam daripada bermulanya tragedi tersebut, seperti; helikopter 9M-IGB jenis AS 365N2 Dauphin terhempas di Kampong Pening, Semenyih, Selangor, Malaysia, pesawat Airbus A320 penerbangan 4U 9525 milik Germanwings, di selatan Perancis, pesawat Airbus A320 penerbangan QZ8501 milik AirAsia, di Laut Belitung, Indonesia dan pesawat Boeing B777 penerbangan MH17 milik MAS, di Grabovo, Donetsk, Ukraine?

Tetapi pesawat B777, MH370 sehingga catatan ini dideklarasikan masih terkapai-kapai, disedut-sedut duit amanah bangsa kerana ia disorok. Jawapan kepada peristiwa-peristiwa tersebut kerana ia: TRAGEDI.

Nampaknya di antara dua syarikat konglomerat yang sihat kompetitifnya dalam dunia perniagaan dapat diperhatikan kehebatan mereka melalui peristiwa-peristiwa hitam yang menggabungkan kedajalan di dalamnya. 

Berikut ditunjukkan kehebatan mereka  dalam beberapa situasi, antaranya:



SYARIKAT KONGMOLERAT

AIRBUS

BOEING


Isu tragedinya

Psikiatri pilotnya

Tekanan mampat

Sengaja ditembak

Dajal bawa lari


Jenis pesawat

A320

A320

B777

B777


Keluaran syarikat

Airbus

Airbus

Boeing

Boeing


Pusat pemasangan

Perancis

Perancis

Amerika Syarikat

Amerika Syarikat


Pemilik pesawat

Germanwings

AirAsia

MAS

MAS


Pusat operasi

Jerman

Indonesia

Malaysia

Malaysia


Kod penerbangan

4U 9525

QZ8501

MH17

MH370


Tarikh kejadian

25/3/2015

28/12/2014

17/7/2014

8/3/2014


Tempoh diketahui

Segera

Segera

Segera

Lambat  


Keadaan cuaca

Kabus/terang

Kabus

Baik

Baik


Pemakluman tragedi

24 jam siap

24 jam siap

24 jam siap

24 jam kabur-buta


Jumlah Penumpang

150 orang

162 orang

298 orang

239 orang


Punca tragedi

Langgar gunung

Langgar awam

MIG-29 Ukraine Tembak

Dajal sorok


Alasan kejadian

Salahkan orang mati

Awan tebal

Ditembak MIG-29 Ukraine

Disorok dajal


Status terkini

Dianggap selesai

Dianggap selesai

Lembab-lambat

Celik buta


Beban kesalahan


Airbus/Germanwings

Airbus/AirAsia

Boeing/MAS

Boeing/MAS


Insya Allah, kalau ada helikopter terhempas lagi daripada syarikat yang sama akan diangkat digandingkan  perbandingannya sama seperti Airbus dan Boeing.

Apakah reaksi Airbus apabila pesawat-pesawat rekaannya meletup?
Senyap?

Apakah reaksi Boeing apabila pesawat-pesawat rekaannya meletup?
Senyap?

Apakah reaksi Boeing apabila pesawat rekaannya HM370 tragedi?
Senyap?

Apakah pula pandangan penyiasat proksi-proksi Airbus tentang tragedi pesawat 4U 9525 melanggar gunung lalu dipersalahkan orang yang telah mati, manakala tragedi pesawat QZ8501 melanggar awam tebal lalu menyalahkan cuaca, ya begitukah teori mereka?

Begitu juga, apakah reaksi para panglipur lara, Amerika Syarikat dan perekacipta Boeing dan proksi-proksi mereka apabila MH370 tragedi dalam ilusi-ilusi kedajalan  terperosok di laut dalam di Laut Hindi kerana jin-jin sedut duit-duit amanah bangsa?
Pelbagai teori dinyatakan dengan ilusi-ilusi kedajalan.

Ataukah MH17, MH370, QZ8501 dan 4U 9525 berbisik-bisik. Menyalahkan orang mati dan orang hidup kerana syarikat-syarikat Airbus dan Boeing adalah pesaing-pesaing perniagaan yang sihat, bersifat kompetitif?

Apakah pula pandangan penyiasat proksi-proksi Boeing tentang tragedi pesawat MH17 ditembak oleh pesawat MIG-29 milik Ukraine lalu Amerika Syarikat dan Rusia saling tuduh menuduh tentang siapa penembaknya? Ditembak oleh pesawat MIG-29 milik Ukraine atau peluru berpandu BUK milik pejuang-pejuang Donetsk? Dua versi berbeza dengan genggaman kukuh proksi Amerika Syarikat-Rusia.

Manakala tragedi MH370 masuk lubang dalam di penjuru alam di selatan Lautan Hindi sehingga sukar ditemui lalu ilusi-ilusi dajal mengetahui lokasinya tetapi sukar dikorek-korek dan ditarik korek keluar kerana kedajalan terpahat terperosok di dalam fikiran mereka? Hebat teorinya.

Oleh itu, jangan sampai ada individu teraniaya berdoa menyumpah kepada golongan dajal menjadi kera sebagaimana kaum Bani Israel diperingatkan supaya jangan menyanggah hukuman Allah s.w.t. disebabkan mengekalkan kedajalan itu jatuh hukum disabitkan kepada mereka. Allah s.w.t. tunjukkan supaya menjadi iktibar kepada manusia yang lahir kemudiannya.

Kesan daripada tragedi-tragedi pesawat-pesawat MAS itu dan tangan-tangan nakal dajal perosak, maka MAS akan membuang pegawai-pegawainya supaya selepas itu syarikat Newco yang mengganti menggambil alih MAS akan berterusan untung kerana dajal sifatnya mendajal. Buruk sifatnya.











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”