NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 13 July 2015

KOSONGKOSONG: ASTRO DOKONG MH370



Astro mempromosikan konsep kosongkosong yang kini berligar-ligar bukan sahaja di dalam kawasan penyiaran Astro tetapi diaplikasikan pancaran tumpuannya daripada terperosok MH370 kepada pencarian kosong-kosong dalam ilusi-ilusi kehidupan golongan dajal. 

Itupun jika difahami oleh golongan dungu-dungu yang bersekongkol dengan Amerika Syarikat.

Sukarnya memuktamadkan pencarian MH370 kosong-kosong itu kerana Amerika Syarikat kekal mendajal.

Mana-mana individu yang bersekongkol dengan kedajalan Amerika Syarikat dikhuatiri mereka akan terpahat menghitam di dahinya kerana tanda-tanda kelibat di mata dan bibir-bibir individu tersebut terpancar-pancar bersinar-sinar isyarat-isyarat kedajalannya itu.

Tolong hentikan penyedutan duit-duit amanah bangsa oleh jin-jin Laut Hindi.

Dalam dunia kedajalan, ia tidak melihat keintegritian seseorang itu.  Dalam dunia kehidupan mereka menyongsong untuk memasak anak-anak bangsa teguh:  Berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah,  ikut telunjuk aku.

 Mereka pula suka berbisik-bisik:


“Amat penting, letakkan agen-agen di kawasan-kawasan strategik di pasar-pasar, mengecat tembok-tembok, duduk dekat gunung melihat kawasan lembah atau sebagai juruwang   supaya dapat menyedut duit-duit amanah bangsa seperti menarik rambut dalam tepung, rambut tidak putus tepung tidak berselerak, tidak perasan oleh golongan dungu-dungu yang melilih air liur melihat disedut-sedut duit setelah berlaku ‘strategik perniagaan’”


Strategik perniagaan pula menyamai peranan perkongsian perniagaan dan saling menang-menang. Biarkan  syarikat kecil telan syarikat gergasi. Syarikat berpotensi sapu bersih kantungnya dan tinggalkan saki-bakinya supaya menunjukkan bahawa anak-anak bangsa tidak pandai mengurus pelaburan berskala besar dan perkongsian perniagaan dengan nisbah 51:49 atau nisbah 70:30 atau nisbah 90:10 atau nisbah-nisbah tertentu. Jika perlu beri komisen sahaja menurut kedajalan kerana golongan dungu-dungu masih mengekalkan kedajalan mereka berkomplot dengan Amerika  Syarikat. Duit-duit amanah menyusut kerana disedut-sedut oleh dajal.

Pemain-pemain import diletakkan pada posisi strategik, penentu dasar manakala pemain-pemain  anak bangsa dibuang kerana kurang menyumbang kepada misi kedajalan menyedut duit-dut amanah bangsa. Mereka pula berintegriti sukar disonglap mulut mereka dengan rasuah.

Satu contoh senario, kononnya misi kedajalan berlaku di ‘far far away’ dalam ilusi-ilusi kedajalan. Para pejuang-pejuang ninja Amerika Syarikat menyerang rumah Hero Usamah Laden, sebuah banglo di kawasan terpancil di Pakistan. Dimuktamadkan ceritanya berlaku tragedi kepada pejuang-pejuang ninja Amerika Syarikat yang menggempur Hero Usamah Laden, terhempas helikopter yang  mereka naiki beberapa hari selepas senario itu ketika mengadakan misi menggempur musuh lain. Hebatnya pejuang-pejuang ninja Amerika Syarikat itu mereka tidak boleh berenggang, sentiasa berkepit sepanjang masa ke san sini termasuk dalam misi menggempur musuh selepas menggempur Hero Usamah Laden. Misi kedua mereka terbantut kerana ilusi-ilusi kedajalan memampuskan mereka semua. Kesannya akal perancang-perancang kedajalan memuktamadkan cerita-cerita mereka tanpa episod-episod membakar semangat juang kepada para pejuang ninja lain. Kisah kehebatan mereka lenyap disedut kedajalan. Tulang-belulang dan cebisan-cebisan kulit-kulit mereka disedut hilang oleh kedajalan.

Kesian kepada pejuang-pejuang ninja Amerika Syarikat itu kerana helikopter mereka kerkecai  terhempas termasuk bukti-bukti DNA pejuang-pejuang itu sukar dikesan dan tidak ditemui langsung berbanding dengan helikopter 9M-IGB terhemas di Sungai Pening, Semenyih, walaupun mayat-mayatnya terbakar hangus termasuk seorang gadis cantik menjadi perempuan simpanan ( bahasa halusnnya penzina ) dapat dikesan DNAnya. Demikian juga pesawat MH17 ditembak oleh Ukraine dan pesawat Airbus A320 Germanwings, penerbangan 4U9525 terhempas di pergunungan Alp dapat dikesan DNA mereka. Cebisan mayat-mayat mereka diserahkan kepada keluarga tersayang.

Maka kabur-kaburlah DNA pejuang-pejuang ninja Amerika Syarikat itu dalam kedajalan. Amerika Syarikat wajar mendirikan monumen untuk mengenang jasa-jasa dan kehebatan pejuang-pejuang ninja itu sebagaimana seorang penumpang 9M-IGB ditanam di makam pahlawan sebagai menghargai jasa-jasanya sebagai duta ke Amerika Syarikat.

Pasukan Esscom di Sabah (Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah) ingin menurut langkah seorang pemuda Bani Israel yang selalu mengusik penduduk kampung dengan menakut-nakutkan mereka dengan cerita-cerita 'tahyul serigala' walaupun kawasan perkampungan mereka bebas daripada  binatang yang bergelar serigala, namun jika itulah yang dihajati oleh pasukan Esscom, maka akan diutus kepada mereka musuh-musuh yang dipaksakan kepada ilusi-ilusi kedajalan, maka ketika itu mereka akan  tahu  perbezaan antara langit dengan bumi walaupun pilihanraya umum ke-14 dijangka akan diadakan pada tahun 2017 atau lebih awal daripada itu.

Ilusi-ilusi kedajalan akan dibenarkan sebagaimana pemuda Bani Israel dibenarkan cerita-ceritanya yang berakhir dengan ia sendiri menjadi mangsannya kerana Amerika Syarikat berterusan menggempur wilayah-wilayah Daulah Islamiyah dari udara. Setelah pejuang-pejuang itu tamat tempoh ‘memanaskan badan’, mereka akan merentas sempadan dengan ‘tanggapan’ pergerakan yang penuh ‘simbolik’ mencari golongan yang mendajal, agen-agen kedajalan, bersekongkol, berkomplot dan menyedut duit-duit amanah bangsa menyebabkan anak-anak bangsa terbelenggu oleh pelbagai aktiviti keperitan hidup.

Sesungguhnya kosongkosong yang dipromosikan oleh Astro itu menjadi kosong-kosong sebagaimana pencarian MH370 diilusi-ilusikan kedajalan kosong-kosong itu. Persoalannya, benarkah Astro mendokong, menyokong atau bersamaan dengan pencarian MH370 menjadi kosong-kosong atau salam aidilfitri kosongkosong?








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”