NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 15 July 2015

TULAH MEMUNGKIRI JANJI



Wilayah-wilayah Daulah Islamiyah berkembang bukan sahaja di Timur Tengah tetapi telah merebak di Afrika Utara dan Afrika Barat, selatan Semenanjung Arab, Semenanjung Sinai, melingkar terus di pergunungan Kaukakasus dan memanjang sehingga Asia Tengah serta, berhenti di selatan Filipina dan Indonesia. 

Di negara-negara tersebut pelbagai labelan dituduh kepada penduduknya  yang membai’ah kepada khalifah Abu Bakar Al-Baghdadi di Raqqah kerana Amerika Syarikat mengetuai persekongkolan faksi-faksi kedajalan yang berterusan sehingga hari ini.

Kini ada dua faksi yang sedang mengeksport fahaman mereka kepada umum, iaitu; faksi ketelusan dipelopori oleh Daulah Islamiyah dengan wilayah-wilayah di bawah bai’ahnya,  dan faksi kedajalan yang diketuai oleh Amerika Syarikat dengan sekutu-sekutunya. Kedua-dua faksi tersebut adalah bertentangan dan kerap bertempur kerana permusuhan yang berpanjangan, di antara yang haq dengan batil.

Di samping dua faksi tersebut pemikir-pemikir strategik wajar juga menyenaraikan faksi-faksi lain kerana tafsiran faksi-faksi itu berubah-ubah dari semasa ke semasa. Mana-mana negara yang tidak berkolaborasi dengan Daulah Islamiyah atau Amerika Syarikat boleh berpihak  kepada salah satu faksi-faksi tersebut sama ada; faksi ketelusan yang dipimpin oleh Daulah Islamiyah atau faksi kedajalan yang diketuai oleh Amerika Syarikat,  atau menentukan faksi-faksi mereka sendiri, atau/dan mengisytihar sebagai faksi berkecuali.


Aksi faksi ketelusan

Sebagai contoh, Daulah Islamiyah adalah faksi ketelusan, setelah diberi pesanan dan peringatan supaya jangan melakukan kefasadan-kefasadan di muka bumi tetapi masih juga mengekalkan melakukan kejahatan-kejahatan itu maka apabila jatuh hukum maka tiada ampunan lagi. Di antara hukuman-hukuman itu adalah menjadi agen-agen pengintipan, tidak menghalang-halangi perlaksanaan syariat Islam, mengolok-olok/mempermain-mainkan agama Islam, menyerang Daulah Islamiyah, merompak bersenjata, memberontak dan pelbagai sifat-sifat kesyaitanan dilakukan di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah.

Manakala wilayah-wilayah Daulah Islamiyah menetapkan hukuman menurut syariat Allah s.w.t.


Aksi faksi kedajalan

Sebagai contoh, Amerika Syarikat adalah faksi kedajalan, iaitu menyerang bangunannya sendiri WTC Washington DC pada 11 September 2001, lalu pemimpin-pemimpin Amerika Syarikat menuding keganasan itu dilakukan oleh Al-Qaeda. Masyarakat global pada peringkat awalnya 'tunggu dan lihat' perkembangan-perkembangan serangan tersebut tanpa memberi ulasan tetapi pada waktu yang sama media Amerika Syarikat dan sekutunya mensensasikan peristiwa tersebut dengan mengheret bukti-bukti kedajalan disogok kepada umum lalu menyerang Afghanistan sebuah negara miskin, sebagaimana MH370 disorok oleh komplot dajal lalu dikaitkan dengan jin-jin Lautan Hindi menyedut sedut duit-duit amanah bangsa dan kem tentera dirompak dalam tempoh 5 minit selori senjata canggih dilarikan. Senjata-senjata itu pula dipunggah di kubukan di tepian Sekolah kebangsaan Jenalek, Sauk, Kuala kangsar. Sebagai tanda sokongan kepada kedajalan tersebut dilakunkan beberapa siri penggambaran  menggunakan helikopter untuk menjustifikasikan  kedajalan tersebut tetapi sukar diaplikasikan lakunan-lakunan kedajalan itu dengan situasi realiti semasa yang berlaku. Berbeza dengan serangan Hero Usamah Laden ketika diserang tidak difilemkan cerita kedajalannya, barangkali kerana hero-hero ninja Amerika Syarikat mati semuanya kerana helikopter mereka meletup disedut oleh kedajalan. Akhirnya untuk tayangan perdana  sebagai benarnya peristiwa tersebut dengan mengangkut senjata ke kawasan 'Mendef' untuk melakunkan penggambaran filem  memunggah senjata-senjata itu dan menyusun balik senjata-senjata canggih itu di dalam lori menggambil kiraan tempoh 5 minit. Ternyata  lakunan-lakunan praktikal dengan teori-teori kedajalan amat jauh berbeza. Penyelia yang terlibat berlakun mengarah anggota menyusun senjata-senjata canggih itu amat cermat kerana dikhuatiri senjata-senjata yang dipunggah dan diangkut semula ke dalam lori boleh merosak cacatkan senjata-senjata canggih tersebut jika tersilap meletaknya. Maka filem itu hambar tidak meyakinkan penonton yang melihatnya.


Aksi faksi mandiri

Sebagaii contoh, Brazil, Rusia, India, China dan Afrika Selatan mengadakan 'BRICS' dengan faksi-faksi yang diwujudkan oleh mereka tanpa memihak kepada faksi ketelusan yang dipimpin oleh Daulah Islamiayah atau faksi kedajalan yang diketuai oleh Amerika Syarikat kerana mereka juga hendak mengeksport fahaman mereka dengan gaya mereka sendiri. Faksi-faksi mereka pula belum menonjol dan tidak digerakan secara maksimum menyebabkan Amerika Syarikat dan Kesatuan Eropah (EU) memandang sepi kepada mereka.


Aksi faksi berkecuali

Sebagai contoh, sebuah pergerakan dikenali sebagai Pergerakan Negara-Negara Berkecuali ringkasnya: NAM atau konsep kawasan aman, bebas & berkecuali dikenali sebagai ZOPFAN di Asia Tenggara atau ASEAN berada pada blok negera-negara berkecuali telah mengikrarkan bahawa mereka berada pada zon berkecuali atau  faksi berkecuali dengan tidak memihak kepada Barat atau Timur,  dan kepada Amerika Syarikat atau Rusia, atau/dan faksi ketelusan dipimpin oleh Daulah Islamiyah dan faksi kedajalan yang diketuai oleh Amerika Syarikat. Tetapi apabila IS-IS diilusi-ilusikan oleh golongan kedajalan maka konsep NAM dan ASEAN tadi seperti malap dan hilang konsep berkecualinya, sebaliknya condong kepada kehendak Amerika Syarikat atau kepada faksi kedajalan yang diketuai oleh Amerika Syarikat yang suka berkomplot melakukan kedajalan kerana MH370 terperosok oleh teori-teori kedajalan.

Allah s.w.t. masih memberi ruang peluang kepada golongan yang berkomplot kedajalan itu supaya bertaubat, jangan melakunkan sentimen kedajalan dalam keadaan masyarakat memahami konsep langit terbuka dan penggunaan teknologi melebar yang boleh ‘dibodoh-bodohkan atau dipintar-pintarkan’ penggunaannya. Insafi dosa-dosa yang terpalit pada tangan-tangan itu  dan tolong jangan mengulangi kedajalan-kedajalan yang lalu.

Firman Allah s.w.t.:


 A104
A105
A106


“Dan janganlah kamu lemah (hilang semangat) dalam memburu musuh (yang menceroboh) itu; kerana kalau kamu menderita sakit (luka atau mati) maka sesungguhnya mereka pun menderita sakitnya seperti penderitaan kamu; sedang kamu mengharapkan dari Allah apa yang mereka tidak harapkan (iaitu balasan yang baik pada hari akhirat kelak). Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

Sesungguhnya Kami menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran, supaya engkau menghukum di antara manusia menurut apa yang Allah telah tunjukkan kepadamu (melalui wahyuNya); dan janganlah engkau menjadi pembela bagi orang-orang yang khianat.

Dan hendaklah engkau memohon ampun kepada Allah; kerana sesungguhnya Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” ( Al-Quran surah An-Nisaa' ayat 104-106)

  
Seperkara yang wajib diingati dan wajar diberi perhatian tentang berkembangnya wilayah-wilayah Daulah Islamiyah. Manusianya pula berhati singa kepada musuh-musuh kedajalan tetapi bersikap lemah lembut dan berkasih sayang sesama umat Islam. Oleh itu, kepada mereka yang telah menunjukkan komitmen terbaik ketika ikrar membentuk Jawatankuasa Teknikal bagi mengurus keperluan-keperluan penyelarasan antara  Mahkamah Syariah dan Mahkamah Sivil dapat diimplikasikan  dengan perlembangaan negara dengan jayanya, bukan penghalang kepadanya, akhirnya terkena tulah kerana memungkiri janji. Maka rakyat negara ini wajar sensitif dan jangan sampai terkena tulah itu kerana memungkiri ikrar janji yang bukan sahaja dilafazkan oleh lidah  tetapi turut menyelesaikannya secara amali dengan pembentukan Jawatankuasa Teknikal.     

Tunaikanlah ikrar-ikrar itu, ia buka sahaja ikrar kepada manusia semata-mata tetapi ia adalah ikrar kepada diri sendiri dan yang amat berat janji dengan nama Allah s.w.t. sebagaimana kita memberi ikrar dalam kedajalan terperosoknya MH370 kerana jin-jin Laut Hindi menyedut sedut duit-duit amanah bangsa.

Tolong laksanakan ikrar-ikrar itu sebelum bala mengenai diri sendiri kerana plot-plot kedajalan itu telah difahami oleh orang-orang yang beriman. Allah s.w.t. tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum kecuali mereka mengubahnya sendiri. Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah pula masih dalam tempoh ‘memanaskan badan’.

Sesungguhnya golongan dajal melihatnya jauh tetapi orang-orang yang beriman melihatnya telah dekat. Beruntunglah golongan yang memahaminya.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”