NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Wednesday 28 October 2015

ADAKAH MH370 BERFUNGSI SEPERTI DRONE?



Boeing memiliki teknologi Drone. Ia boleh diterbangkan daripada pelbagai lokasi kerana capaian perantinya tidak dimiliki oleh golongan-dungu-dungu yang mudah didungukan.  Teknologi Drone mudah dikendalikan oleh negara-negara pengamal teknologi Drone seperti Amerika Syarikat. Jika ia tidak memiliki teknologi itu, maka sang penyorok pun boleh menyusup masuk ke dalam pesawat dengan pelbagai cara termasuklah melalui halimunan sebagaimana diuar-uarkan bahawa Amerika Syarikat memiliki teknologi pesawat halimunan yang sukar dikesan oleh radar yang berkuasa rendah.

Apabila teknologi Drone diaplikasikan dalam penyorokan MH370 maka sukar bagi masyarakat yang tidak memahami dan tidak mengetahui teknologi tersebut kerana ia dilakukan pada waktu malam sedangkan pada saat tersebut di Amerika Syarikat terang benderang di sinari matahari panas terik.

Masyarakat awam yang kurang memahami tentang penggunaan-penggunaan peranti  dungu-dungu dengan peranti berkuasa tinggi sehingga golongan celik menjadi OKU maka benarlah bahawa apabila sumpahan telah terpalit di dalam aliran darah dan akal sukar untuk dibebaskan kerana sebatiannya menjadi pekat untuk dihuraikan dan diketepikan supaya terlerai.

Sebuah Drone atau UAV adalah pesawat tanpa pemandu dengan dikenadalikan daripada jarak jauh atau diselaraskan keupayaannya dari segi jarak, ketinggian, sensetivitinya kepada persekitaran dan benda asing kepadanya. Dalam bahasa orang putih UAV adalah Unmanned Aerial Vehicle.

Keupayaan penggunaan Drone itu telah melebar penguasaannya termasuk pejuang-pejuang Daulah Islamiyah di Iraq dan Syria menggunakan teknologi tersebut untuk memantau pergerakan musuh mereka. Walaupun dari segi teknologinya pejuang-pejuang Daulah Islamiyah jauh di belakang Amerika Syarikat, tetapi apabila mereka aktifkan Drone mereka dengan mudah kawasan musuh yang disasarkan itu dimusnahkan.   

Manakala Drone yang digunakan oleh Amerika Syarikat diubahsuai sebagai pesawat yang membawa bom, peluru berpandu dan memantau pergerakan makhluk-makhluk di bumi. Ia pula dioperasikan dari pelbagai lokasi.

Satelit yang sukar melihat waktu malam akan memantau kawasan-kawasan yang disasarkan pada siang hari sama seperti CCTV di KLIA kabur-kaburan pada malam hari? Semua teknologi kamera itu memberi isyarat awal kepada peranti-perantinya tentang keberadaan sasaran yang ditetapkan.

Kepelbagaian sumber dan keupayaan akan digunakan/diaktifkan oleh penyorok untuk menyorok sesuatu supaya golongan dungu-dungu tidak dapat mencari mereka menurut teori dungu-dungu kerana kanak-kanak suka kepada permainan sorok-sorok: Lari dan sembunyi.

Untuk mencari barangan yang disorok terutamanya MH370, maka wajarlah bertanya kepada Amerika Syarikat atau Rusia, kenapakah MH17 ditembak? Apakah kaitannya dengan penyorokan MH370?























No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”