NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 19 November 2015

RAQQA MELAMBAI-LAMBAI KEEGOAN PERANCIS



Raqqa mula tersenyum melihat gelagat Perancis menggerakkan pesawat-pesawat pengebomnya mengganas merentas sempadan melalui Laut Mediterranean bagi kapal pengangkut pesawat dan menyandar dengan Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan Jordan untuk pengukuhan pasak; kedua-dua negara tersebut turut melambai-lambai kepada Raqqa.

Raqqa adalah sebuah kawasan yang dipenuhi berakah. Berakahnya itu bukan sahaja memancar di Raqqa tetapi turut meresap, menjalar dan bersinaran dipelbagai penjuru alam. Walaupun pancarannya tidak kelihatan kerana terserap oleh pancaran bulan dan matahari tetapi dirasai oleh mereka yang merasainya termasuk golongan dungu-dungu merasainya. Suasananya turut dimakmalkan untuk mencambah minda oleh golongan pengganas.  

Barakahnya Raqqa itu kerana ia adalah kawasan dimana ia diisytiharkan sebagai kawasan Khilafah Daulah Islamiyah. Pengisytiharan dilakukan ketika ia menghadapi penceroboh-penceroboh, pengganas-pengganas, pembunuh-pembunuh yang merentas sempadan dan berbisik-bisikan mengkhayalkan otak kekufuran.

Susulan daripada deklarasi tersebut beberapa wilayah telah mengikrar dan berikrar menuruti arahan daripada khalifah sama ada dalam keadaan senang atau sukar, suka atau tidak. Apabila ikrar telah dilakukan maka ia berterusan menyerap dalam akal dan urat nadi pengikrarnya.

Dalam keadaan dunia tanpa sempadan; individu-individu boleh bergerak ke sana sini sebagaimana pegawai-pegawai khas bebas bekerja, medium yang dimanfaatkan, tempoh masa kerja yang tiada had, yang akhirnya matlamat visi dan misinya tercapai.

Beberapa kuasa kekufuran telah melakukan pengeboman dan penyerangan kepada wilayah-wilayah naungan Raqqa, di antaranya:

  1. Amerika Syarikat mula menyerang pada 9 Ogos 2014
  2. Jordan mula menyerang pada  5 Februari 2015
  3. Rusia mula menyerang pada 30 Oktobern 2015.
  4. Perancis mula menyerang pada 16 November 2015

Strategik memulas otak-otak golongan kekufuran akan memenangi pertarungan yang diberkati.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”