NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 5 November 2015

TEORI MH370 DAN UBAT PELALI



Menelusuri  teori persekongkolan dan penyorokan MH370 melalui cerita filem arahan dan lakunan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee melalui filem: ‘Nujum Pak Belalang’.


Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah akan menutup muka mereka terutamanya di bahagian hidung dan mulut bagi mengelak pasir-pasir halus berterbangan mengenainya pada bila-bila masa sahaja  di kawasan-kawasan lapang di Iraq dan Syria.  Tetapi yang menariknya pejuang-pejuang yang berada di luar kawasan tersebut turut meniru perlakuan mereka termasuk pejuang-pejuang ninja, tentera khas dan SWAT. 

Barangkali sebagai solidariti menghadapi golongan dajal yang mendajal.

Hero utama yang menjadi viral menutup muka pada suatu ketika adalah yang bernama Jihadi John dan jihadi Jack. Jihadi John memakai pakain berwarna hitam manakala Jihadi Jack berbaju bertompok-tompok kelabu coklat.

Memandangkan mereka mahir berbahasa asing selain bahasa Arab, barangkali sebab itu mereka diberi gelaran seumpama itu; John and Jack.

Manakala Khalifah Abu Bakar al-Baghdadi dan komandan-komandannya, tidak pula menutup muka walaupun mereka berada di medan lapangan. Perkara itu bagi memudahkan mereka dikenali bahawa itulah mereka dan supaya umat manusia mengenali mereka.

Barangkali juga, penumpang-penumpang MH370 menurut Khalifah Abu Bakar Al-Baghdadi dan komandan-komandannya dengan tidak menggunakan 'mask' walaupun pada hari kejadian 8 Mac 2014 keadaan di Kuala Lumpur berjerebu. Mereka sepatutnya menurut jejak Jihadi John dan Jihadi Jack menutup muka seperti pejuang-pejuang Daulah Islamiyah, tentera khas dan SWAT tetapi berlaku sebaliknya.

Walau bagaimanapun, apabila penumpang-penumpang dan ahli keluarga memasuki KLIA, kawasan berhawa dingin, udaranya segar, nyaman dan tentera, CCTVnya pula kekaburan kerana terhijab oleh jerebu.

Namun, apabila memasuki pesawat MH370 lagilah menyegarkan, dingin rasanya seperti berada di Genting Highland, tetapi kadang-kadang seperti pepatah ‘ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari’. Manusia merancang tetapi Allah s.w.t. menentukan segala-galanya. Maka terjadilah seperti yang berlaku kepada MH370 tiada jejak sehingga kini.

Jika diandaikan teorinya, apabila golongan dajal melepaskan gas pelali melalui corong-corongnya maka terlenalah makhluk-makhluk yang bernyawa itu kerana terhidu udara segar yang melenakan. Tetapi berbeza dengan pemerintah Bashar Al-Assad di Syria, tenteranya telah menggunakan racun kimia membunuh – dihamburnya pada kawasan-kawasan pertempuran sehingga merebak meresap asap-asap beracun itu memasuki rumah-rumah awam mengakibatkan ramai menjadi mangsa kerana terhidu racun tersebut.

Penyorok professional dan komplot jahat akan memakmalkan visi dan misi mereka   melalui kaedah mendajal bagi mencapai objektifk-objektif aksi-aksi mereka.

Dalam sebuah filem arahan dan lakonan Tan Sri P. Ramlee: ‘Nujum Pak Belalang’, terdapat suatu slot babak cerita  pelakonnya Aziz Satar sebagai Badan dan S. Samsuddin sebagai Nyawa, memegang watak dua orang perompak. Mereka telah memecah masuk istana, Ahmad Nisfu sebagai sultannya bergelar Sultan Shahrul Nizam, mengambil barang-barang berharga yang berada di istana tersebut termasuk mahkota sultan, maka terdedahlah kepala botak Sultan Shahrul Nizam.

Badan dan Nyawa dapat memecah masuk istana kerana menggunakan ubat pelali ( tak pasti ilmu tersebut mereka perolehi daripada mana ) lalu melontarkannya kepada pengawal dan pintu istana, semuanya terlena akibat ubat-ubatan yang melalikan itu. Maka Badan dan Nyawa dengan mudah melakukan kerja-kerja dajal tersebut.

Jika senario yang berlaku seperti itu kepada penumpang-penumpang MH370 dengan mengambil contoh ciri-ciri yang dipelajari daripada lakonan Badan dan Nyawa itu, maka banyak juga belanja yang dibajetkan untuk menampung keperluan hidup mereka  dalam tempoh beberapa bulan itu. Anggaran  sahaja.

Umat Islam yang tidak memahami persekongkolan dajal akan disembelih hidup-hidup kerana kehidupan itu kadang-kadang menjadikan seseorang itu OKU atau U KO kerana dajal menurut hukum kekufuran.

Maka, Allah s.w.t. akan menganugerahkan kemenangan kepada pejuang-pejuang Daulah Islamiyah kerana ketelusan mereka mendepani persekongkolan kekufuran itu walaupun di mana sahaja.

Kesyirikan tidak wajar melekat dalam minda seseorang muslim. Kekalkan ajaran Islam itu  sehingga akhir hayat sebagaimana filem-filem Allahyarham Tan Sri P. Ramlee kekal sehingga akhir hayat.

Sesungguhnya Islam itu tinggi tiada yang lebih tinggi daripadanya.






    






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”