NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Saturday 10 January 2015

EMAS-EMAS BERMUTU TINGGI



Emas-emas yang menjadi kesukaan ramai, ia bukan sahaja diminati oleh wanita-wanita cantik tetapi juga disukai oleh lelaki-lekaki yang tanpan gagah. Mereka meminati emas-emas itu untuk membangunkan kecemerlangan ummah. Membangkitkan daya juang yang tinggi untuk memperolehi mardatillah. Ia tidak menggunakan emas-emas tersebut sebagai suatu kesombongan diri, bongkak dan lupa diri. Tetapi mereka gunakan emas-emas tersebut sebagai sandaran bagi mengukuhkan keabdian mereka kepada Allah s.w.t.. Menjadi manusia sebagai hamba Allah s.w.t., tidak berkelakuan seperti dajal yang akhirnya menghimpit diri sendiri, terbelit dan dibelenggu oleh syaitan-syaitan. Menjadilah mereka itu syaitan yang bersekongkol dengan iblis yang disingkirkan oleh Allah s.w.t. dari tempat yang mulia.

Sesiapa sahaja yang enggan menginsafi dosa-dosa yang telah dilakukannya, ia akan membawa bersama jasad kematiannya lilitan-lilitan yang sukar dileraikan kerana dajal telah membuat modus operandinya mengalihkannya ke arah matahari terbit.

Berjayalah mereka yang memahaminya dan mengetahui aksi-aksi dajal.

Bukti kukuh sukarnya meleraikan belitan dajal, dengan sukarnya merungkai masalah MH370.




 





































































































 























































































































































 












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”