NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 5 January 2015

MH370 DAN AZAM MAULIDUR RASUL 1436H



MH370 DAN AZAM MAULIDUR RASUL 1436H
MH370 masih dalam pencarian. Ia dicari di kawasan-kawasan yang ia memang tiada di situ. Ia disimpan ditempat lain tetapi dicari ditempat lain. Disorok. Seperti budak-budak main sorok-sorok. Dajal sengaja berbuat sedemikian untuk memaling-malingkan isu penyorokannya kerana dajal melihat bahawa golongan merdeka, sama sifat dungu sepertinya yang mendajal. Ia tidak tahu golongan merdeka itu cerdik. Kesian. 

Golongan dungu berusaha mereka-reka cerita supaya budak-budak sekolah rendah mempercayai cerita-cerita tahyulnya, lalu dicatatkan dalam buku sejarah hari  ini tentang sukarnya menyelesaikan pencarian sehingga terpaksa bermain golf untuk dibisik-bisikkan walaupun dalam negeri menghadapi kebanjiran air hujan yang datang mencurah-curah di bumi bertuah atau melakukan ‘makmal’ yang dahulunya dikenali sebagai ‘bengkel’; pencerahan/percambahan minda: cara dan kaedah terbaik untuk merungkai misteri, tragedi MH370. Hebat bunyinya.

Kenapakah berlaku sedemikian itu? Adakah ia suatu bala? Apakah ia ada kaitan dengan doa-doa golongan yang teraniaya; diseksa kehidupan harmoni mereka lalu diseksa fizikal dan batin yang terlibat dan waris-warisnya,  dibunuh dengan alasan untuk meneguhkan kerusi-kerusi lalu berlakulah peristiwa Memali dengan panggilan ‘bughah’, atau rompakan kem tentera dengan gerakan pantas ‘lima minit’, atau pengganasan Lahad Datu menembak prajurit negara ketika balik ke pangkalan dan masuknya ‘azan Isyak’, atau penggodaman ATM dengan  keajaiban karung menadah ‘RM30 juta’ dengan ATM-ATM yang terpilih, atau barangkali roh puteri Altantuya Shaariibuu masih berligar-ligar mencari-cari ‘siapakah’ pembunuhnya, komplotnya dan mereka yang bersekongkol menafikan kematiannya?

Ataukah kerana CCTV yang bertaburan di KLIA pengesanannya pada akhir malam 7 Mac 2014 lumpuh, rosak, padam atau kurang berfungsi sehingga gambar-gambar yang ditunjukkan kepada tontonan awam kabur seperti CCTV itu tidak ikhlas memberitahu kepada waris-waris dan orang ramai tentang perlakuan-perlakuan dajal yang wajah-wajah mereka itu dikenali dengan jelas. Lumpuhnya sistem sensornya  bersama pakatan dajal yang menyorok pesawat yang dibisik-bisikkan selepas tersedar dari tidur dimaklumkan kepada umum pada pukul 7.30 pagi selepas memikir-mikir dalam tempoh 7 jam, keadah yang sesuai menjelaskan episod penyorokan yang melibatkan kuasa besar yang dibangga-banggakan oleh golongan dungu-dungu  tetapi mendajal. Baling batu sembunyi tangan.

Sepatutnya individu, kelompok, puak, golongan, kaum, bangsa atau negara yang wajib dibanggakan ialah apabila mereka itu membantu membina martabat umat, menjulang bangsa, mengukuhkan pertahanan negara dan bukan mengorek-ngorek duit-duit negara bangsa untuk diberikan kepada penampanan menghadapi kuasa dan mengekalkan penguasaan di rantau sini kepada penceroboh yang merentas sempadan.

Jadilah manusia yang mulia seperti para pejuang Daulah Islamiyah sebelum melakukan serangan besar-besaran ke atas kem-kem tentera yang menjadi penampan dungu-dungu itu, diperlihatkan dengan jelas terang bagaimana diterbangkan derun mencari lokasi-lokasi yang sewajarnya menjadi sasaran sehingga apabila hadir dilapangan melakukan serangan kepada golongan dungu-dungu itu lari bertempiaran, seperti yang pernah dinyatakan oleh seorang dajal seumpama tikus-tikus untuk memberitahu tentang lemahnya kekuatan pejuang-pejuang pembebasan Syria.

Manakala golongan dajal pula akan menunjukkan gambar-gambar atau imej-imej kabur kerana mereka beranggapan tentang kaburnya fikiran dan dungunya mereka itu sama dengan kecerdikan yang dimiliki oleh golongan merdeka, yang mahir memanfaatkan teknologi terkini.

Itulah risiko yang diterima oleh bangsa yang merdeka pada zahirnya tetapi dibelit akar-akarnya dimakan oleh anai-anai; kelihatan cantik pada zahirnya tetapi penuh dengan kerapuhan di dalamnya.

Bagaimanakah mungkin diyakini amanah kepada golongan-golongan yang dibelit fikiran, jasad dan tindakannya untuk menjaga negara bangsa pun disentap oleh dajal-dajal yang bersekongkol hampir rebah itu, sebagaimana tongkat nabi Sulaiman a.s. yang teguh berdiri diperhatikan oleh para jin kerana kehebatan lahiriahnya yang mengkagumkan, tetapi hanya disedari oleh para jin setelah rebahnya tongkat itu kerana anai-anai telah menguasai tongkat yang amat ditakuti oleh mereka.

Atau rumah-rumah kayu kampong yang ditinggalkan kelihatan cantik pada zahirnya tetapi apabila dihampiri rumah-rumah tersebut akan kedengaran bunyi-bunyi menggeresek di dalamnya. Siapakah mereka itu? Itulah ia anai-anai.

Antara bukti rapuhnya dajal-dajal yang merentas sempadan itu tetapi menjadi kebanggaan golongan dungu-dungu ialah apabila mereka terpaksa menyediakan penampan-penampan dari kalangan dungu-dungu dengan pelbagai instrumen digunakan untuk mengekang bersinarnya pejuang-pejuang Daulah Islamiyah walaupun baharu enam ( 6 ) bulan diisytiharkan sebagai wilayah Khilafah Daulah Islamiyah, tetapi telah mengecutkan fikiran dan perasaan golongn-golongan dajal yang bersekongkol mengorek-korek hasil mahsul bumi merdeka yang boleh buli dan digula-gulakan oleh mereka.

Adakah sifat-sifat dajal itu, ada persamaan dengan penjual-penjual ubat viagra atau ubat mati pucuk menjajah ke sana sini, peniaga-peniaga yang melelong barangan busuk-busuk atau peniaga-peniaga yang menutupi barangan-barangan yang cacat supaya tidak diketahui oleh pembelinya, dan setelah dibeli akan terpampang di situ: ‘barang-barang yang telah dibeli tidak boleh dikembalikan atau ditukar ganti’.

Ia adalah suatu manifestasi dari individu-indivu yang kerap melakukan mendajal dengan meratah hasil bumi yang sepatutnya dirasai oleh penghuni bumi tersebut tetapi dialihkan kepada golongan dajal, mendajal sepanjang hayatnya berselindung dengan nama kebajikan, kemanusiaan dan keamanan. Sebab itu ada manusia menggunakan konsep tersebut membina rumah-rumah kanak-kanak tadika, anak-anak yatim dan miskin meratah harta-harta pribuminya. Jangan gunakan konsep tersebut untuk mengaut harta benda awam.

Islam akan menghukum golongan dajal tersebut jika melewat-lewatkan bertaubat. Mereka telah diberi peringatan dan amaran. Hiduplah sebagai seorang merdeka yang dilahirkan oleh ibu-ibu merdeka seperti tawakal mereka kepada Allah s.w.t.

Buanglah jauh-jauh mendewa-dewakan bahasa asing; menepis-nepiskan bahasa pribumi dan bahasa syurga. Ambil peringatan, beri tumpuan kerana kekuatan itu ada pada bahasa pribumimu sebagaimana pejuang-pejuang Daulah Islamiyah memiliki kekuatan kerana didokong oleh warga pribuminya.

Merdekalah sempena Maulidur Rasul 1436H atau tanamkan azam 2015M. Lambai-lambailah kebenaran jangan lambai-lambai penceroboh merentas sempadan. Jika dilambai-lambai juga selepas MH370 akan ada lagi perlakuan dajal itu. Buktinya penembakan MH17.

Kenapakah tidak ditembak pesawat AS atau pesawat Israel? Kenapakah mesti pilih MAS? Kerana dajal tahu kelemahannya. Buktinya anak pribumi membangga-banggakan bahasanya (bahasa asing) dan meminggir-minggirkan bahasa pribuminya. Awas! Belum lagi melibatkan pelbagai etnik dan ragam di dalam negerimu.

Hiduplah sebagai seorang merdeka seperti yang diilhamkan oleh ibu-ibu merdeka, jangan jadikan ia ilusi-ilusi yang tidak diberkati oleh ibu-ibu merdeka yang telah menyusukan dari puting-puting susu mereka yang suci bersih itu.

Jadilah manusia. Biar menjadi fakir jangan mendajal.










































No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”