NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 26 January 2015

JEPUN BERIKRAR BERSAMA PENCEROBOH



Jepun terus berdegil mengikut telunjuk Amerika Syarikat kerana fobia dengan pengeboman yang dilakukan oleh Amerika Syarikat dengan bom atom pada 6 dan 9 Ogos 1945 yang digugurkan di Hisroshima dan Nagasaki ketika era peperangan antara kuasa bersekutu dengan kuasa paksi. 

Kuasa bersekutu dipimpin oleh Amerika Syarikat menentang kuasa paksi yang  Jepun berada pada blok tersebut. Akibat dari serangan  itu, membunuh ratusan ribu penduduk Jepun  oleh Amerika Syarikat di Hirosima dan Nagasaki yang menggugurkan bom atom itu

Ketika ini Amerika Syarikat melanjutkan pencerobohannya lagi untuk beberapa ketika di wilayah Dauilah Islamiyah, sebagaimana ia menceroboh negara-negara yang dianggapnya boleh dikalahkannya, manakala Jepun telah mengeluarkan ikrarnya untuk menyokong kempen Amerika Syarikat menghadapi pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang mempertahankan hak-hak mereka dari pencerobohan pembunuhan oleh Amerika  Syarikat dan sekutu-sekutunya. 

Jepun bukan sahaja berikrar menyokong kempen pencerobohan pembunuhan itu tetapi turut menyumbang dana dan asset-aset yang wajar disumbang sebagai suatu ikrar bersekutu dengan Amerika Syarikat.

Jepun terus berada dipentas antarabangsa yang membanggakan walaupun warganya terkorban kerana ikrarnya itu.









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”