NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Tuesday 26 May 2015

HALIMUNAN DALAM PENCULIKAN



Perompak-perompak yang melakukan rompakan secara terang-terangan dapat dikesan akhirnya daripada petunjuk-petunjuk  yang ditinggalkan oleh mereka kerana  dilakukan oleh individu-individu yang nekad untuk merompak termasuk menyedut ATM digodam dengan wang tunai RM30 juta mencurah-curah memasuki karung hantu.

Penculik-penculik professional juga melakukan aktiviti-aktiviti mereka  akan dapat dikesan akhirnya kerana mereka melakukan perkara-perkara tersebut didorong oleh unsur-unsur kepuasan dalam hidupnya kerana MH370 disorok tetapi diarahkan dicari di kawasan kosong-kosong. 

Puncanya kerana manusia yang diberi akal sihat oleh Allah s.w.t. menjadi dungu-dunga kerana terpalit dengan kedajalan Amerika Syarikat.

Tetapi adalah suatu yang sukar untuk dijelaskan jika sesuatu perompakan seperti kem tentera di rompak dalam tempoh 5 minit selori senjata canggih dilarikan dan penculikan kepada seorang nenek tua yang akan mati lalu dihebohkan kepada pengetahuan umum kerana ia melibatkan pakatan, sekutu, komplot dan didalangi oleh anasir-anasir dajal yang  berpengaruh sebagaimana ditunjukkan dalam filem-filem Amerika Syarikat tentang perompakan dan penculikan yang didalangi oleh individu-individu berpengaruh yang diyakini oleh masyarakatnya.

Mengapakah perkara tersebut berlaku?

Kerana Amerika Syarikat berterusan bersifat dajal di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah dan Yaman termasuk penembakan MH17 oleh proksinya dalam penyelesaian ‘terapung-apung’ diilusi-ilusikan oleh fikiran dajal. Manakala MH370 dicari di kawasan kosong-kosong.

Suatu pakatan kedajalan itu berlaku kerana ilusi-ilusi kedajalan yang dialami oleh Amerika Syarikat diaplikasikan kepada golongan-golongan dungu-dungu yang bermasalah menindas agamanya sendiri. Jangan sampai hukuman-hukuman telah berada dihujung halkum baharu ketika itu hendak bertaubat, maka tiada ampunan bagimu lagi.

Biarkan golongan dungu-dungu merasai nikmat yang sedikit singkat dan untung-untung yang berpanjangan diabaikan  kerana perancang-perancang  kehidupan dajal licik mengelat, mengelecek dan mencongak-congak putaran 360 darjah. Mereka pautkan dengan perkara realiti bercampur baur dengan kepalsuan sehingga golongan yang cerdik professional termakan oleh bisikan-bisikan kedajalan. 

Mereka pun kurang mesra dengan ketuanya. Sedangkan setiap detik nafas akan dirahmati kepada insan yang berdiri pada saf kepimpinan yang benar. Islam merahmati semua. Jangan sampai yang dikejar tidak dapat, yang dikendung berciciran kerana percaya sangat dengan bisikan-bisikan kedajalan.

Maka plot ceritanya  akan menjadi bebanan kepada golongan dungu-dungu dan Amerika Syarikat akan berlepas tangan kerana teori diplomasinya diprovokasikan berkesan kepada golongan yang terkesan olehnya kerana dajal berlakun dibelakang layar menjadikan ia ibarat ayam terlepas, tangan berbau tahi.

Oleh itu, perompakan-perompakan dan penculikan-penculikan  bukan sahaja dilakukan secara realiti, nyata dan pasti objeknya tetapi perompak-perompak dan penculik-penculik professional menggunakan akal dungu-dungu sehingga hampir-hampir tercabut iman mereka angkara-angkara pakatan golongan perompak dan penculik yang telah diseliakan.

Maka pencarian MH370 kosong-kosong menjadi ilusi golongan dungu-dungu akibat bersekongkol dengan dajal dan tempiasnya meresap di dalam badan menjadi badi kehidupan.

Maka bersuaralah burung kakak tua:



Kalau kail panjang sejengkal,
Jangan lautan hendak diduga;
Kalau kehidupan dicengkam dajal,
Hidup merdeka jiwanya tiada guna.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”