NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 24 May 2015

OSAMA DALAM ILUSI OBAMA

  

Amerika Syarikat kuasa tentera. Super power. Ia boleh mengarahkan tenteranya di kawasan-kawasan yang dikehendakinya termasuk mengarah tenterannya memerangi Ebola di Sierra Leone. Ia jua akan mengarahkan tenterannya menyerang negara-negara yang tidak disukainya termasuk wilayah Daulah Islamiyah, Yaman dan negara-negara yang tidak disukainya tetapi negara tersebut adalah negara miskin atau negara-negara dungu-dungu dan Negara yang telah dikenakan sekatan yang berterusan seperti Iraq dan Libya kerana ia memiliki banyak pengkalan tentera dan sekutu-sekutu penampan pula mudah dipulas telinga mereka termasuk penyorokan MH370.

Maka golongan dungu-dungu ikut sahaja  kerana mereka terperangkap oleh ilusi-ilusi kehidupan yang mendajal. Allah s.w.t. akan menutup mata hati dan akal mereka kerana dangkal dengan hukuman-hukuman yang telah ditetapkan oleh Allah s.w.t..

Tetapi kehebatan Amerika Syarikat menyusut apabila berhadapan dengan pejuang-pejuang singa yang kini ‘sedang memanaskan badan’ untuk menghadapi gerombolan golongan dajal dan sekutu-sekutu mereka.

Di samping itu, Amerika Syarikat juga terkenal dengan filem-filem fiksyen, kartun dan lakunan semula cerita-cerita yang pernah berlaku menurut skrip yang ditentukan oleh pengarah-pengarah filem. Antaranya filem-filem yang boleh digambarkan, seperti:

“Amerika Syarikat terkenal dengan filem-filem  Hollywood, antaranya filem tentang pembunuhan Hero Osama Laden yang diserbu oleh pengganas SWAT dalam sebuah rumah banglo terpencil di pedalaman Pakistan. Apabila serangan telah dibereskan dan berjaya tanpa seorang pun anggota pengganas SWAT terkorban maka diisytiharkan bahawa Hero Osama Laden telah dibunuh dan mayatnya dicampak ke dalam laut supaya bumi, kawasan mayatnya ditanam tidak menumbuhkan tumbuh-tumbuhan yang rimbun yang akan memberi manfaat kepada masyarakat. Ia juga  dilakukan supaya tiada batu nisan sebagaimana James Wright Foley dan Steven Joel Sotloff didirikan monumen sebagai mengingati penyembelihan mereka kerana menjadi agen pengintip dajal di wilayah Daulah Islamiyah.

Selang beberapa minggu ‘pengganas SWAT’ yang  menembak mati Hero Osama Laden, telah terlibat dengan kemalangan ketika menaiki helikopter semasa misi mengempur pengganas-pengganas, tetapi kesian mereka itu ( pengganas SWAT) terkorban mati semuanya sehingga sukar mendengar maklumat terkeluar dari mulut mereka untuk mengesahkan difilemkan cerita-cerita yang benar yang pernah mereka alami, kesian mereka mati sebagaimana helikopter 9M-IGB terhempas di Malaysia, Sungai Pening Semenyih dan helikopter membawa VVIP di Pakistan, kawasan pergunungan Gilgit.

Oleh itu kisah-kisah benar tentang ketiga-tiga helikopter yang terhempas itu menjadi misteri tetapi golongan dajal mereka-reka cerita dengan pelbagai olahan cerita mengkhayalkan kerana mereka yang terlibat telah terkorban dalam nahas helikopter itu  untuk menjelaskan peristiwa sebenar misterinya terhempas helikopter-helikopter tersebut.

Maka Hero Osama Laden yang dilakunkan wataknya itu berterusan menjadi misteri termasuklah diisukan semula lakunan-lakunan itu supaya kehidupan itu menjadi ceria menyegarkan fikiran dan mengingatkan semula skrip-skrip yang telah berlalu itu.

Satu lagi fiksyen misteri yang menarik untuk difilemkan oleh pengarah-pengarah filem Amerika Syarikat tentang MH370 dicari-cari di kawasan-kawasan yang kosong-kosong. Menjadilah seorang muslim supaya akal hati menjadi cerah.”

Amerika Syarikat mesti menjadi manusia yang akan dijadikan rujukan kajian yang tepat, benar dan boleh dipertanggungjawabkan oleh masyarakat antarabangsa sebagaimana ‘Deklarasi Chicago MH370’ dikutip daripada Amerika Syarikat sebagai rujukan tetapi ditolak oleh waris-waris penumpang MH370.

Jangan sampai Amerika Syarikat tersekat dan disekat oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah kerana Amerika Syarikat dan Rusia telah bersetuju dalam isu Ukraine.

Akhirnya Rusia akan dijulang sebagai pemenangnya dalam konflik Ukraine dan Amerika Syarikat mesti memberitahu masyarakat antarabangsa bahawa MH17 ditembak oleh pesawat Ukraine menggunakan MIG-29 sebagaimana yang diberitahu oleh Rusia. Jika Amerika Syarikat mengakuinya baharulah persetujuan isu Ukraine itu adalah tepat. Jika tidak, ia boleh dicabar keikhlasan Amerika Syarikat dalam isu persetujuan itu kerana ada isu lain iaitu penembakan MH17.


Persetujuan bersama antara Amerika Syarikat dan Rusia akan dianggap telus dan berkekalan bagi menjadikan suasana di Eropah aman damai.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”