NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Saturday 30 May 2015

KEBENARAN AKAN TERSERLAH



Kebenaran akan terserlah kerana pejuang-pejuang Daulah Islamiyah masih meneruskan misi mereka kerana mereka ada dua pilihan sama ada memperolehi kehormatan di dunia atau mati syahid. Golongan dajal tidak akan berhenti memusuhi mereka  walaupun mereka telah menguasai bumi Syria dan Iraq kerana pejuang-pejuang dipelbagai penjuru sedang memanaskan badan mereka untuk menghadapi aksi-aksi seterusnya.

Kehidupan itu memerlukan pengorbanan dan mereka berjuang untuk membersih negara mereka daripada persekongkolan dajal yang merampas hasil mahsul bumi. mereka akan memenanginya kerana janji Allah s.w.t. itu adalah benar.

Apabila generasi pertama tumbang akan ada lagi silih-berganti generasi seterusnya. Suatu ketika nanti datuk-datuk yang diperangi oleh mereka pada hari ini mereka pula akan bangkit mendokong menjulang martabat umat. 

Islam telah didirikan sejak 1436H. Setelah  Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w. diutus menyebarkan kebenarkan mengetuk pintu-pintu hati manusia yang masih berada dalam kefasadan. Dirungkai dan disucikan hati perasan mereka supaya menjadilah mereka sebagai anak yang dilahirkan dalam keadaan bersih dan ibu bapa merekalah yang akan mencorakkannya; sama ada menjadi baik, jahat atau terawang-awang tidak tentu arah.

Kaum muslimin yang memahami seruan Rasulullah s.a.w. diutuskan di muka bumi ini akan senentiasa beringat dan mengingati pesan-pesan Baginda s.a.w..


Dari Anas Ibnu Malik r.a.; dia berkata : Berkata Rasulullah s.a.w.: “Sesungguhnya sebelum kedatangan dajal akan ada tahun-tahun penuh penipuan. Orang yang benar didustakan sedang orang yang dusta dibenarkan, orang yang amanah dituduh pengkhianat sedang orang yang khianat dianggap amanah, dan Ruwaibidhah berbicara.” Ada yang bertanya: Apa itu Ruwaibidhah? Beliau menjawab: “Orang fasiq kecil (bodoh) yang berbicara mengenai urusan orang banyak.” [Hadith hasan riwayat Imam Ahmad dan lain-lain]








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”