NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Sunday 17 May 2015

MALAYSIA SYURGA KEHIDUPAN



Kehancuran Ukraine, Syria, Iraq dan Yaman memaksa Amerika Syarikat mencari rakan-rakan strategik yang mudah dipulas olehnya setelah dianalisis, ditinjau dan difikirkan melalui percambahan minda di makmal maka Amerika Syarikat melihat Malaysia berpotensi didajalkan.

Ia pula menggunakan modus operandinya dengan menyorok MH370 ketika kes Juburi di bicarakan di mahkamah, selepas itu dan ketika itulah komplot dajal dilakukan 8 Mac 2014, sehingga kini pencarian MH370 diteropong di kawasan kosong-kosong. Akhirnya orang-orang cerdik menjadi   dungu-dungu.

Amerika Syarikat melihat Malaysia syurga kehidupan, buktinya penyorokan MH370. Myanmar melihat Malaysia syurga kehidupan, buktinya berbondong-bondong meminta suaka politik hijrah melalui jalan laut. Bangladesh melihat Malaysia syurga kehidupan, buktinya berduyung-duyung pencari pekerjaan untuk kehidupan. Banyak lagi negara-negara yang mengambil peluang di atas terbentangnya langit terbuka dan rezeki yang dicari di negara bumi bertuah ini ternganga luas berbeza dengan pencarian MH370 dalam situasi kosong-kosong tetapi dajal untung-untung bersifat sementara.

Apabila Malaysia menjadi fokus syurga kehidupan, maka rakyatnya wajar menjadikan Islam sebagai fokus dan amalan kehidupan kerana negara-negara lain mengimplementasikan hidup mereka dengan berhijrah di negara-negara penuh barakah ini. Berbeza dengan negara-negara wilayah Daulah Islamiyah, penduduk-penduduk negara lain yang berhasrat berhijrah ke sana disekat dan mereka pula akan dituding sebagai paksi keganasan.

Walaupun dari segi realitinya penuduh-penuduh itu boleh dipertikai keabsahannya kerana kewibawaan dan gelagat mereka menjulang martabat bangsa sukar dipertanggungjawabkan.

Adalah suatu yang dangkal dan tercela melakukan tuduhan dengan bukti-bukti kepalsuan kerana mengikut telunjuk dajal.

Hari ini, kebanjiran warga Myanmar dan Bangladesh kerana berhijrah di negara bertuah ini mengulangi penghijrahan dan kedatangan warga China, India, Vietnam dan Filipina suatu ketika dahulu. Kisah-kisah penghijrahan mereka ke tanah bertuah ini bolehlah diselak semula catatannya di Arkib Negara.

Adalah suatu keistimewaan bagi negara ini, para penghijrah warga yang mewarnai sosio-politik negara ini telah mematangkan kepimpinan negara kecuali apabila Amerika Syarikat  campurtangan terutamanya bersekongkol menyorok MH370. Maka merudumlah graf kecemerlangan martabat umat.

Sayugia diperingatkan bahawa pejuang-pejuang Daulah Islamiyah tidak akan bertolak-ansur kepada golongan-golongan dajal dan bersekutu  dengannya  jika  tertangkap oleh mereka tiada ampunan bagimu lagi sebab itu Amerika Syarikat berfikir 1,000 kali untuk menghadirkan tentera kombatnya di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah.

Sesungguhnya Malaysia adalah surga kehidupan bagi mereka yang merasai dan memahaminya.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”