NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 17 December 2015

AMERIKA MELAMBAI-LAMBAI LAGI KEPADA MH370



Keganasan-keganasan yang dilakukan oleh Amerika kepada mereka-mereka yang tidak berdosa akan di balas setimpal dengan keganasan-keganasa tersebut sebab itulah Amerika memaksa rakan-rakan kekufurannya mengadakan gencatan senjata di Syam kerana gerun dengan kehebatan pejuang-pejuang berani Daulah Islamiyah di sana. Mereka bukan sahaja berani tetapi memberi kata dua kepada Amerika.

Golongan dungu-dungu jika tidak memahami Islam mudah didungukan oleh golongan dajal mendungu.

Sebab itu Amerika selalu diingatkan bertaubatlah dari dosa-dosa yang pernah dilakukan dan supaya  terhindar daripada kemusnahan oleh pejuang-pejuang Daulah Islamiyah.

amerika berterusan melakukan aksi-aksinya  sama ada di wilayah-wilayah Daulah Islamiyah atau melambai-lambai MH370 kerana Amerika licik menggunakan diplomasi dan memalsukan maklumat-maklumat benar sehingga golongan dungu ternganga dibuatnya  terutamanya yang terbelalak mata dan akal mereka, melihat duit dan pangkat menerawang dalam minda ya sebagaimana dajal-dajal melihat duit amanah bangsa disedut sedikit demi sedikit, akhirnya anak bangsa merasa rimas kerana duit-duit itu merudum  dan duit Amerika stabil. Amerika senyum ya kerana pejuang-pejuang masih memanaskan diri.

Dalam ekonomi kapitalis, urusniaga tentang halal dan haram itu bukanlah suatu keutamaan. Yang penting fulus. Menjadi suatu kepastian bahawa setiap urusan ekonomi mereka yang terlibat akan memateri perjanjian sama ada secara bersurat atau ikrar. Mereka tidak pula degil berpatah balik apabila tersesat jalan, seperti peribahasa:  ‘Sesat di ujung jalan, balik (surut) ke pangkal jalan’ kecuali kepentingan diri terjejas.

Mereka terus  beraksi sebagai anak-anak yang terasing berhadapan dengan pejuang-pejuang Daulah Islamiyah yang diberkati itu.


Sesungguhnya kebenaran akan terserlah juga sebagaimana matahari memancarkan sinarannya ke seluruh alam menurut huku Allah s.w.t.









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”