NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 28 August 2014

ANAK KECIL MENGUGUT IBU BAPANYA




Anak-anak kecil mohon simpati ibu bapanya dengan ugutan kemanjaan

Anak kecil itu mengugut bapanya kerana tidak membelikan ais krim. Ia meronta-ronta kerana hasrat hatinya terpadam disebabkan ayahnya tidak menurut kehendaknya. Ia berlar-lari ke sana sini menghentak-hentakkan kakinya sambil menangis-nangis minta perhatian. Ayahnya tetap bertegas. Ugutan si anak kecil terlerai apabila ayahnya menghulurkan benda lain yang lebih baik daripada itu.

Anak-anak, apabila terbiasa dengan sikap yang diajar oleh ibu bapanya, ia akan bertindak mengikut pendidikan tersebut. Pendengarannya, penglihatannya, sensetivitinya terfokus kepada pendidikan yang diajar oleh ibu bapanya di samping elemen-elemen yang baru turut akan mempengaruhi persekitarannya. Saat-saat yang dilaluinya itu adalah pendidikan terbaik, mengasah bakatnya pada masa akan datang.

Saat-saat yang berlalu itu, mengingatkan kembali bahawa ugutan-ugutan itu bukan lagi datangnya dari anak-anak kecil, mengugut ayah atau ibunya tetapi kini ugutan-ugutan tersebut datangnya daripada ibu bapa dan adik-beradiknya sendiri. Mereka mengugut dengan menakut-nakutkan mindanya, perasaannya, semangatnya dan tindakannya. Menyergah, menengking, memukul dan membulinya dengan meletakkan persepsi-persepsi negatif dituding kepada anak kecil itu kerana menentang kehendak ibu bapa dan adik-beradiknya. Akhirnya ia seolah-olah dipulaukan. Anak kecil sifatnya begitu kerana berkembang menurut pertumbuhan otaknya.


Ugutan yang mencabar masa hadapan kerana dajal membuli  manusia-manusia yang dilahirkan oleh ibu-ibu dari golongan abdi

Ugutan-ugutan yang lebih mencabar adalah datangnya daripada kejiranan, dengan kata-kata dan tindakan yang membangkitkan tindak balas yang berakhir dengan perang saraf. Akhirnya pertempuran. Bagi pertempuran yang mudah dileraikan, akan memendekkan persengketaan itu, walaupun kedua belah pihak senentiasa bermasam muka dan berwaspada, seperti Gaza Palestin menentang pencerobohan Israel melakukan gencatan senjata setelah bertempur selama 51 hari (gencatan 27 Ogos 2014).

Tetapi ugutan-ugutan yang telah menjadi kebiasaan dan ia pula datangnya daripada pihak bertenaga, berkuasa dan mempunyai rangkaian yang boleh bertindak pantas, agak sukar untuk menghenti dan menamatkan pertikaian yang berlaku itu. Apatah lagi jika yang diugut itu pula bertindak balas. Berlakulah pertempuran. Ugutan-ugutan yang sehingga berlakunya pertempuran itu bukanlah perkara baru, ia berlaku mengikut keadaan zamanya dan kadang-kadang berulang-ulang sepanjang zaman.

Suatu perkara yang menarik untuk dianalisis ialah apabila ada golongan dajal melakukan kerosakan di muka bumi ini dan ramai golongan terasa kecut dan takut sehingga aset-aset yang dimiliki pun dipulas oleh dajal, terkaku dibuatnya. Kelam-kabut menderma, menghulur bantuan dan sokongan, menyatakan kebersamaannya dengan dajal.


Sejarah mencatatkan bahawa golongan yang menentang kedajalan akan memenangi pertempuran dan menjulang kejayaan kerana ia adalah janji kebenaran

Maka akan dibangkitkan, individu-individu atau golongan-golongan yang menentang secara terbuka kefasadan-kefasadan yang berlaku dan dilakukan oleh golongan durjana mendajal di sana sini itu merentasi negaranya.

Kini kita melihat bahawa kebangkitan Khilafah Islamiyah di Iraq/Syria adalah manifestasi daripada kehadiran dajal-dajal yang mengugut negara-negara dan individu-individu merdeka untuk dibuli dan dikorek hasil mashul buminya.


Pemuda-pemuda yang melihat potensi masa hadapannya dapat meramalkan tentang hala tuju negara bangsanya

Pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah bukan sahaja dipimpin oleh rakyat Iraq dan Syria tetapi dikhabarkan didokong oleh pemuda-pemuda dari negara-negara serantau. Mereka hadir dengan keikhlasan untuk mencari kebaikan dan mencegah kemungkaran yang digula-gulakan untuk mengekalkan pengaruh, kekuasaan dan penjajahan golongan dajal.

Apabila tersebar lahirnya golongan-golongan penegak kebenaran itu, akan terdengarlah di sana tuduhan-tuduhan, memburuk-burukkan, memperlekeh-lekehkan, memandang rendah dan mengugut-ugut individu-individu yang boleh diugut supaya bersekongkol dengan dajal menentang golongan-golongan insan mulia itu. Melakukan pakatan-pakatan untuk menentang kebangkitannya.

Akhirnya dajal terus mendajal, menyorok MH370 kerana ada agenda masa hadapan ditetapkan. Jika ingin menjadi manusia yang dilahirkan oleh ibu-ibu yang suci merdeka, jangan takut dengan ugutan dajal.

Kebenaran akan memusnahkan dajal.









 

 











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”