NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Thursday 28 August 2014

RAYUAN SEORANG IBU NYAWA ANAKNYA DALAM BAHAYA




Shirley Sotloff, ibu kepada Steven Joel Sotloff, telah membuat rayuan kepada pemimpin Khilafah Islamiyah melalui satu siaran video di rangkaian TV Al-Arabiya, menangani berhubung penahanan anaknya oleh pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah yang ditunjukkan semasa penyembelihan James Wright Foley pada 19 Ogos 2014 (Selasa) kerana penyelesaian pembebasan Foley menemui jalan buntu di samping Amerika Syarikat (AS) telah melakukan pencerobohan untuk kali ketiga ke atas Iraq melalui pengeboman pertamanya pada 7 Ogos 2014 di bumi Iraq.

Semua ibu-ibu sayang kepada anak-anaknya. Kesayangan mereka sukar digambarkan kecuali ibu-ibu yang mengandung anak-anaknya sembilan bulan dan melahirkan mereka. Ibu-ibu itu bukan sahaja dari kalangan golongan kaya atau miskin tetapi dari pelbagai status kedudukan.

Demikian juga, ibu-ibu yang kehilangan anak-anak ketika AS menceroboh mengebom Iraq, menceroboh Afghanistan, proksi AS, Israel menceroboh Gaza Palestin dan ramai lagi anak-anak syahid dibom secara membabi buta, bom berkuasa tinggi dan membom tidak memilih kawasan.

Termasuk juga ibu-ibu yang menangisi dan meratapi anak-anak mereka yang menaiki pesawat MH17 ditembak di Donetsk dan pesawat MH370 disorok oleh dajal. Apabila pesawat MH370 disorok maka ia senyap dan dicari-cari seperti sibuta mencari-cari barang-barangnya yang hilang.

Barangkali golongan-golongan seperti pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah diperlukan untuk mengajar dajal memberi isyarat bahawa nyawa orang lain juga berharga dan jika perlu membariskan tahanan-tahanan agen-agen yang berkomplot seramai 239 orang dengan dajal sebagai sokongan pembebasan kepada insan-insan mulia penumpang-penumpang MH370 seramai 239 orang  yang disorok itu.

Pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah tidak bermasalah dengan sesiapa pun, mereka hanya ingin menuntut dikembalikan hak-hak mereka, jangan menceroboh negara orang lain, menyorok pesawat MH370 dan merampas hasil mahsul buminya.

Rayuan ibu-ibu yang teraniaya akan didengar oleh Allah s.w.t.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”