NASIHAT LUKMAN HAKIM: "WAHAI ANAKKU, TIADA AMALAN SOLEH TANPA KEYAKINAN DENGAN ALLAH TAALA. SESIAPA YANG MEMPUNYAI KEYAKINAN YANG LEMAH MAKA AMALANNYA JUGA MENJADI CACAT."

Blogger Widgets Blogspot Tutorial

Monday 11 August 2014

AS-NATO BERMULANYA CAMPUR TANGAN DI IRAQ



NATO mengapi-apikan peperangan

AS-NATO mula melangkah untuk menceroboh Iraq untuk kali ketiga setelah melakukannya untuk mendesak Iraq berundur dari Kuwait pada 17 Januari 1991, yang ditawan oleh Iraq pada 2 Ogos 1990 dalam tempoh beberapa jam sahaja dan kali kedua pencerobohan AS-NATO ke atas Iraq pada 20 Mac 2003 dengan alasan Iraq melalui Presiden Saddam Hussein, enggan bekerjasama dengan agensi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang ketika itu diketuai oleh Mohamed Mustafa ElBaradei, Ketua Agensi Tenaga Atom (IAEA) PBB, untuk pemeriksaan senjata pemusnah besar-besaran Iraq dan bekas calon Presiden Mesir.


Senario peperangan

Peperangan tidak mengenal erti kemanusiaan. Ia datang dengan penuh keangkuhan. Mereka memasuki sesebuah negeri negara, membinasakan penentang-penentangnya dan menjadikan penduduknya yang mulia, terhormat dan hebat menjadi hina-dina, mereka akan memusnahkan golongan yang angkuh bongkak dan menghancurleburkan golongan sombong bacul kecuali mereka menyerah diri dan tidak melakuakan penentangan secara terbuka.

Ia bermula dari cetusan kecil berkembang dan merebak, membesar melebar menjadi barah, berakar dan berakhir dengan golongan yang menegakkan keadilan akan memenangi peperangan kerana ia dipandu oleh akal yang sihat, tenaga semulajadi, semangat menegakkan keadilan, membina kekuatan tenaga untuk perkukuhkan bangsa dan agama, mempertahankan tanah tumpah darah dan penentu kelangsungan tamadun bangsa daripada penceroboh-penceroboh yang datang menyerah.

Senario yang berlaku ketika ini sama ada di bahagian utara, barat, selatan dan timur dengan berpusing lagi, berpusingnya secara menyongsang melawan pusingan jam di alam ini kerana ada golongan yang bersifat penjajah dan mengawal orang lain supaya menurut telunjuk mereka, dan menafikan kewujudan sesuatu bangsa yang terhormat. 

Sedangkan suatu bangsa yang kehormatannya diakui oleh kawan dan lawan. Mereka ingin menjulang kehormatan umat bangsanya sendiri.


Isu berkait dialih pandang penyelarasannya

Apa yang berlaku di selatan Ukraine, Palestin, Iraq, Syria, Libya, Mali dan Somalia adalah manifestasi daripada dasar-dasar, ketidakserasian dan keselesaan penduduk bumi itu daripada pemerintahan yang menurut telunjuk, untuk penjajah; sama ada menjajah hasil mahsul, pemikiran, sosial budaya, gaya hidup, masyarakatnya atau melakukan pelbagai taktik supaya dapat mempengaruhi orang ramai bersama-sama mereka walaupun perkara yang diuar-uarkan adalah palsu, bagi merai sesuatu yang tidak dapat mereka tangani dialihkan kepada isu lain, lalu dipautkaitkan dengan isu-isu yang berbeza tetapi dengan perancangan teratur akan bercantum pada suatu titik penyatuan. 

Negara-negara yang bersifat statik, pasif, miskin, rasuah, akan disentap, dipaksa mengambil bahagian untuk menampung kos-kos operasi ketenteraan. Tetapi apabila berjaya menguasai harta karun, dibolotnya hasil mahsul bumi tersebut dan hanya menghadiahkan kuah-kuah daripada tempiasan hasil mahsul yang telah diratahnya. Tempiasan kuah-kuah itu pula hanya akan diberikan setelah melakukan rayuan untuk mendapatkan bahagian, meminta sedekah, mengemis mendapatkan simpati dan belas kasihan daripada ketua panitia.


AS-NATO mencuba nasib menceroboh untuk kali ketiga di Iraq

AS-NATO hari ini mencuba nasib untuk beradu tenaga di Iraq menentang pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah yang kini menguasai dua pertiga negera Iraq dan separuh negara Syria. Ketika Presiden Saddam Hussein memimpin Iraq, boleh digula-gulakan dengan penyusupan petugas-petugas PPB beraksi di dalamnya untuk tujuan menyiasat dan memusnahkan senjata pemusnah besar-besaran Iraq. Perkara tersebut dipersetujui oleh Presiden Saddam Hussein, tetapi beliau dikhianati oleh PBB dan AS-NATO. Rekod tersebut tidak akan padam dan kekal sampai kiamat. 

AS-NATO pernah melakukan percubaan menceroboh sebanyak dua kali, pasca penawanan Kuwait oleh Iraq semasa pengunduran tentera Iraq dari sana, dan pencerobohan dan persekongkolan AS-NATO untuk mengeroyok Iraq oleh lebih daripada 32 buah negara dikenali sebagai Pasukan Bersekutu. Menghantar tentera secara langsung atau secara tidak langsung; menyumbang kewangan, sokongan logistik, strategik dan aksi-aksi yang dimanfaatkan oleh mereka.

Apabila AS-NATO membuat pengisytiharan untuk memerangi Khilafah Islamiyah secara terbuka, ia memang telah dijangka, cuma ketika bila pengisytiharan tersebut akan dilakukan, kerana Khilafah Islamiyah telah mengisytiharan kewujudannya dua bulan yang lalu di Raqqa Syria. 

Rupa-rupanya pengisytiharan menentang Khilafah Islamiyah itu ketika Israel menceroboh Palestin, dan Israel pula seperti tidak berupaya menguasai pertempuran walaupun peralatan senjata tercanggih dimiliki olehnya tetapi tidak berdaya menembusi Gaza Palestin, kemampuannya hanya menggunakan satelit, serangan udara dan peluru berpandu. Tembak dari jauh.

Persoalanya ialah berapa lamakah Israel mampu menyerang Gaza Palestin dengan serangan udara dan peluru berpandu? Satu cara untuk menghentikan serangan tersebut dengan Israel menggunakanlah diplomasi kononnya gencatan senjata. Hebat Israel.


Anak-anak jantan berbondong-bondong menyumbang tenaga dan jiwa

Selepas ini kita akan melihat dan mendengar lebih ramai pejuang-pejuang yang sedang tidur dikejutkan oleh AS-NATO, turut akan beraksi di Iraq dan Syria. Aksi-aksi mereka diluar jangkauan dan akan menjadi igauan kepada AS-NATO, hanya akan dilihat apabila mereka memaksa tentera AS-NATO merentas sempadan ke Syria dan Iraq. Tetapi ia tidak akan berlaku kecuali terdesak atau AS-NATO sengaja membunuh tenteranya untuk makanan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah seperti Israel sengaja mendedahkan tentera daratnya dibaham oleh pejuang-pejuang Hamas. Kesian tentera Israel mati.

AS-NATO lebih maklum dan serasi mengunakan kehebatan satelit, serangan udara, bom, pesawat pejuang dan helikopter, peluru berpandu, derun, talibarut yang menyusup masuk ke wilayah Khilafah Islamiyah dan penasihat ketenteraan meneropong dari jauh. Anak-anak jantan dan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah, selepas ini keriangan di wajah-wajah mereka kerana telah lama menunggu dan sedang bersedia bersemuka dengan penceroboh-penceroboh yang hendak disembelih kerana menceroboh negara dan bangsa mereka. Sebagai isyarat menegakkan kebenaran dan menghina mereka pada masa akan datang dan sedang dinanti-nantikan kehadiran mereka. Anak-anak jantan pula dari pelbagai pelusuk rantau akan datang berbondong-bondong menyumbang tenaga dan jiwa mereka secara sukarela bagi menghapuskan AS-NATO yang suka menceroboh privasi orang lain.


Serangan bangunan WTC Washington DC dilakukan oleh rakyat AS

Ia juga sebagai membuktikan bahawa anak-anak jantan atau digelar oleh AS sebagai penganas-pengganas, bukan individu-individu dari negara luar tetapi dilakukan oleh pengganas-pengganas dan penyerangan bangunan WTC Washington DC, pada 11 September 2001, seperti yang diuar-uarkan oleh AS, dilakukan oleh rakyat AS sendiri yang dirancang oleh golongan dajal. 

Apabila kehebatan pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah semakin melebar dan menggerunkan seperti ada isyarat di sana bahawa kebenaran akan memusnahkan penipuan.

Ketika AS-NATO sukar menumpaskan pejuang-pejuang Hamas melalui proksi Israel, Palestin disekat ekonomi dan potensinya itu boleh menggegarkan Israel, bagaimana pula keadaannya secara terbuka, AS-NATO akan beraksi menghadapi pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah di kawasan padang yang luas. AS-NATO mempunyai pengalaman berperang di kawasan yang luas dan terbuka, semasa menceroboh Iraq era Presiden Saddam Hussein tetapi kini berbeza suasananya. Perjuangan di Iraq sekarang dipimpin oleh individu-individu yang bangkit daripada keruntuhan, kehancuran dan kemusnahan yang dilakukan oleh AS-NATO semasa pencerobohan ke atas Iraq. Mereka lahir hasil daripada penderitaan, kesengsaraan, kesusahan dan sumpah Presiden Saddam Hussein bahawa ibu segala peperangan berkesinambungan selagi AS-NATO menceroboh dan tidak dihentikan. Selepas ini Iraq akan menjulang kejayaan selepas AS-NATO melakukan pencerobohan dua kali ke atas Iraq; untuk kali ketiga akan dimusnahkan. Pertama semasa pengunduran tentera Iraq dari Kuwait dan kedua semasa pencerobohan AS-NATO bermula pada tahun 2003 sehingga hari ini. Peristiwa berlaku hari ini adalah ulangan pencerobohan sebelumnya.


Penyaksian penyembelihan beramai-ramai di Iraq sebagaimana penyembelihan korban musim Haji di Mina

Pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah dan anak-anak jantan menunggu-nunggu kehadiran penceroboh-penceroboh dari pelbagai negara untuk disembelih di Iraq sebagaimana pada musim Haji binatang korban akan di sembelih di Mina, Arab Saudi, tetapi penceroboh Iraq akan disembelih di mana-mana sahaja kawasan tanah berdaulat Khilafah Islamiyah di Iraq, termasuk orang-orang Iraq yang berkomplot menentang secara terbuka pejuang-pejuang Khilafah Islamiyah.

Kita akan lihat reaksi seterusnya, kebenaran akan menghancurkan penipuan.


























No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nasihat Lukman Al-Hakim: “Anakku, apabila sesiapa datang kepada kamu dengan aduan bahawa si anu telah mencabut kedua-dua biji matanya dan kamu lihat dengan mata kepala sendiri bahawa kedua-dua biji matanya tercabut, namun janganlah kamu sampai kepada sesuatu kesimpulan sebelum kamu mendengar pihak yang lain. Tidak mustahil orang membuat aduan itulah yang mula-mula mencabut mata orang lain, boleh jadi sebelum kehilangan kedua-dua biji matanya dia telah mencabutkan empat biji mata orang lain.”